Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 23. juni 2009 #1 Skrevet 23. juni 2009 Jeg er altså blond, har blå øyne og lys hud. Typisk nordisk utseende. ID fairly light er en perfect match til meg i foundation. Er jeg da kald eller varm? Innbiller meg kald, men samtidig får jeg høre at jeg kler gull bedre enn sølv!
Gjest gunda 36 Skrevet 24. juni 2009 #2 Skrevet 24. juni 2009 Jeg er altså blond, har blå øyne og lys hud. Typisk nordisk utseende. ID fairly light er en perfect match til meg i foundation. Er jeg da kald eller varm? Innbiller meg kald, men samtidig får jeg høre at jeg kler gull bedre enn sølv! Tipper du er varm. 90% er visstnok det-leste det på minmote.no. Da kler du varme farger best.
Bahia Skrevet 24. juni 2009 #4 Skrevet 24. juni 2009 Jeg foretar selv fargeanalyse og ut i fra det du skriver, kan man IKKE avgjøre om du er varm eller kald. For å avgjøre om du er varm eller kald kan du ta noe over håret slik at du skjuler dette. (Hårfarge kan "lure" deg litt). Se kun på huden din og hold både noe i gull og sølv mot deg. Er du varm, vil du kle det i gull og se litt "syk" og blek ut i sølv Er du kald, vil du kle sølv og se litt ut som du har gulsott i gull. Noen er veldig vanskelige å avgjøre om de er varm eller kald og da er det lurt og dra på fargeanalyse
Norbertine Skrevet 24. juni 2009 #5 Skrevet 24. juni 2009 Jeg er også blond, har blå øyne og lys hud. For meg var det veldig enkelt å se da jeg prøvde brudekjoler at alle de populære fargene, som champagne, lys gull, ivory og lignende fikk meg til å se syk ut, mens helt hvitt og eller sølvhvitt fungerer godt til huden min. Med andre ord har jeg vel kald hudtone? Men samtidig ser jeg også rar ut i alle pastellfarger, som lys blå, lys rosa osv (som jo er kalde), mens sterke, klare farger passer meg fint, også varme rødtoner. Så det er kanskje ikke bare om man er varm eller kald som avgjør? Skjønner ikke dette helt jeg.
Saeria Skrevet 24. juni 2009 #6 Skrevet 24. juni 2009 Selv kan jeg bruke samme farge i ID som ts. Jeg har en hudtone som heller mot gult. Nøytrale farger i make-up får meg til å se gusten ut. Øynene mine er grønnbrune, noe som får mange til å tro at jeg kler varme jordfarger. Faktum er at jeg kler de kalde best. En del av disse er pasteller. Jeg er for blek normalt til å kle de klare/sterke kalde fargene. Jeg er i følge en analysedame en "sommer". De sterke, kalde fargene, tilhører "vinter". De sterke varme tilhører "høst" og de dempede varme "vår". Varme farger er py på meg! Likeledes er det med smykker. Jeg kler sølv og hvitt gull best. Litt gult gull kan jeg ha, men ikke mye.
Gjest ts Skrevet 24. juni 2009 #7 Skrevet 24. juni 2009 Nå ble jeg ihvertfall forvirra! XD Aner ikke hva jeg er jeg. Kler egentlig de fleste farger, både pastell, rosa og blått/grønt, svart og hvitt. Hvor kan man få fargeanalyse og hva koster isåfall dette?
Gjest ts Skrevet 24. juni 2009 #8 Skrevet 24. juni 2009 Jeg har forresten fått høre at jeg er "vår". Hadde en kjapp farge analyse på skolen for noen år tilbake..Noen som vet om det er kald eller varm?
Gjest ts Skrevet 24. juni 2009 #10 Skrevet 24. juni 2009 Da skal du pr. def. være varm. Ok. takk Men jeg kler veldig godt kalde farger også, som feks blå og klar grønn. OMG dette er VANSKELIG XD
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2009 #11 Skrevet 24. juni 2009 Er det så viktig om du er varm eller kald? Kan du ikke bare bruke det du liker og det du synes selv at du kler best, det finnes ingen fast oppskrift med enten eller, mange kler både varme og kalde farver.
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2009 #12 Skrevet 25. juni 2009 Hvilken farge er blodårene på innsiden av håndleddet ditt? Det sies at man heller mot kald hvis de er blå, og varm hvis de er mer grønne.
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2009 #13 Skrevet 25. juni 2009 Ok. takk Men jeg kler veldig godt kalde farger også, som feks blå og klar grønn. OMG dette er VANSKELIG XD kanskje du er nøytral da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå