Gjest Gjest_Turisten_* Skrevet 23. juni 2009 #1 Skrevet 23. juni 2009 Jeg og familien (2 barn) har vært på flere utenlandsreiser sammen, men aldri en skikkelig pakketur til syden. Men det skal vi nå - på søndag! Og jeg har noen spørsmål ang. pakking og hva vi trenger. Når vi har vært på ferie før har vi leid hus av privatpersoner, og da har det vært godt med håndklær og vaskemaskin tilgjengelig. Nå skal vi bo på hotell, og må vi da ta med håndklær til stranda hjemmefra? Hva gjør andre egentlig? Skal til Mallorca. Og er det andre ting en bør ta med på slike turer? Skal bo på hotell som er sånn mid-range tror jeg. Ikke luksus og ikke trash . Blir veldig glad for hjelp!
Gjest Gjest_Minnie_* Skrevet 24. juni 2009 #2 Skrevet 24. juni 2009 Vanlige sommerklær og badetøy. Dere skal sikkert ut å spise om kvelden og da er det jo greit å kle seg litt pent men stort sett trenger du ikke pynte deg mye. Enkle topper og skjørt eller en sommerkjole. Mannen min pleier å gå ut å spise i pene kakifargede shorts og kortermede skjorter eller piqueskjorter. Jeg har alltid med eget strandhåndkle. Men det er jo egne håndklær på hotellet - men jeg tar aldri med de på stranda/bassenget. Hvor på Mallorca skal dere?
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2009 #3 Skrevet 24. juni 2009 Undersøk om det er vaskemuligheter på hotellet. Bodde på Sunwing for noen år siden og der var det vaskemaskiner som gjestene kunne bruke. Greit når man reiser med barn. Hvis det ikke er vaskemulighet så har jeg alltid med meg sånne engangspakker med Biotex for å kunne skylle opp småting.
Leanne Skrevet 24. juni 2009 #4 Skrevet 24. juni 2009 vi var på gran canaria i vår og der var det vaskemaskin på hotellet. Vi kunne få låne store strand håndkler til bruk på stranda - måtte betale 10 euro i depositum og fikk de igjen når vi leverte håndklene.. Det var veldig greit egentlig, de ville vel ikke at vi skulle stjele de.. Selv om man skal til syden kan det være greit å ha en langbukse og en genser med seg, i tilfelle det blir kaldt om kvelden eller det blir noen dårlige dager... Jeg har ofte med meg en cardigan som jeg tar på meg om kvelden - man blir jo fort vandt til varmen og når solen går ned synes jeg det ofte blir litt kjølig.. god tur skulle det ikke finnes noe vaskemaskin på hotellet, finnes det kanskje noe i sentrum av byen? Sett mange sånne laundry services i andre land.. men aldri vårt på Mallorca..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå