enatupp Skrevet 23. juni 2009 #1 Skrevet 23. juni 2009 I mars flyttet vi inn i et nytt hus. der var det meste ganske lyst, med store vinduer mot utsikten. huset er bygd i 1982 altså ikke så veldig gammelt. alt er på et plan, og rom løsningen er er helt grei. Mitt mareritt nå er å tilfredstille mannen med pynt og det interiør messige!! Faktisk.. hehe. han fikk helt gresk\romersk stil på hodet etter et bilde vi fikk da vi giftet oss. og det ble ikke noe bedre da vi tenkte på å kjøpe huset til besteforeldrene mine. og vi planla en svalgang med søyler på fremsiden. så nå er han skeptisk til at, så lenge det ikke er hvitt, med søyler, er en statue.. for det er det eneste han forbinder med denne stilen... å få han til å søke litt på nett for å finne ut mer er helt død født... så nå trenger jeg hjelp og tips til hva som kan være fint til en slik stil.. av møbler har vi bombay og jakarta fra bohus, siden alle vegger er lyse så måtte vi ha mørke møbler. men hvor kan jeg finne slikt som byster, statuer, kunst?? har du noen tips til farger, belysning, mønstre ++?
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2009 #2 Skrevet 24. juni 2009 I mars flyttet vi inn i et nytt hus. der var det meste ganske lyst, med store vinduer mot utsikten. huset er bygd i 1982 altså ikke så veldig gammelt. alt er på et plan, og rom løsningen er er helt grei. Mitt mareritt nå er å tilfredstille mannen med pynt og det interiør messige!! Faktisk.. hehe. han fikk helt gresk\romersk stil på hodet etter et bilde vi fikk da vi giftet oss. og det ble ikke noe bedre da vi tenkte på å kjøpe huset til besteforeldrene mine. og vi planla en svalgang med søyler på fremsiden. så nå er han skeptisk til at, så lenge det ikke er hvitt, med søyler, er en statue.. for det er det eneste han forbinder med denne stilen... å få han til å søke litt på nett for å finne ut mer er helt død født... så nå trenger jeg hjelp og tips til hva som kan være fint til en slik stil.. av møbler har vi bombay og jakarta fra bohus, siden alle vegger er lyse så måtte vi ha mørke møbler. men hvor kan jeg finne slikt som byster, statuer, kunst?? har du noen tips til farger, belysning, mønstre ++? Hvit marmor var faktisk ikke romernes stil, de malte vegger og tak med sterke farger. Statuene var malt med naturtro farger. Tepper på veggene passer fint. På gulvene brukte de ofte mosaikk. Svalganger, dammer i gulvet og gjerne et atrium med glasstak (trolig lite realistisk).
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2009 #3 Skrevet 24. juni 2009 Hvit marmor var faktisk ikke romernes stil, de malte vegger og tak med sterke farger. Statuene var malt med naturtro farger. Tepper på veggene passer fint. På gulvene brukte de ofte mosaikk. Svalganger, dammer i gulvet og gjerne et atrium med glasstak (trolig lite realistisk). Det er forrige innsender. Se på TV-serien Rome for tips. De sterke fargene og den frodige dekoren til Frida Khalo kan være inspirerende. Her er et bilde av huset hennes: http://farm4.static.flickr.com/3077/321957...83b03aea0_m.jpg Det sises av noen historikere at antikkens Roma lignet mer på Mexicio city enn Washington DC, så hvorfor ikke la seg påvirke av hennes stil?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå