Gå til innhold

ny kattepus, men gravid

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Naboen kom nettopp å lurte på vi ville ha en kattepus som antageligvis ikke er eldre enn 3-4 uker gammel. Hun hadde funnet den og visste ikke hvor den hørte hjemme. Vi har en voksen katt fra før, men jeg har testet negativ på toxo prøver.

Jeg er nå gravid i uke 33 og lurer på om det da er noe smart av meg å ta inn en kattunge. Den kommer jo ikke til å bli sluppet ut på lenge ennå, men jeg tenker ifht evt sykdommer den allerede kunne dratt med seg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du ikke slikker på katta eller tar i avføringa uten å vaske hendene bør det da ikke vært noe problem. Jeg og mange med meg har hatt katter gjennom svangerskap uten problemer.

Det jeg setter spørsmål ved, er hvordan dere skal ta dere av en så liten kattunge? 3-4 uker, da skal den ha melk mange ganger i døgnet...?

Gjest Gjest
Skrevet

jeg har gjort det før uten problem, den var da to uker. den ble en fin pus, men kanskje noe rampete siden vi ikke var så strenge som vi burde vært. Alternativet er å avlive den, og det har jeg ikke lyst til

Skrevet

da tar du den til deg :happy:

er sikkert ikke noe problem, om du er redd noe skal være galt med katten får du bare ta den med på sjekk til dyrlege :)

og om du har katt fra før kan det vel ikke være noe problem å få en til, med tanke på å reagere på den osv

Gjest Gjest
Skrevet

Det burde ikke være noe problem så lenge du ikke håndterer avføringen til pusen.

Skrevet

håper du tar den til deg, om du kan gi den et godt hjem og om du vil ha den :D jeg har hatt katter i rundt meg gjennom 4 svangerskap:) aldri vært noe problem det:D

Skrevet

Vi tok den vi. Jeg tenker at smitte vil den jo få fra fugler og mus, og den har jo uansett vært alt for liten til å spise det før han kom hit. Så jeg tror jeg kan føle meg trygg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...