Gjest Langtvekk Skrevet 23. juni 2009 #1 Del Skrevet 23. juni 2009 Jeg er en gutt på 19 som nettopp er ferdig med tre år på videregående og dermed også fri fra alt som må følges opp. I det siste har jeg lekt litt med tanken på å kjøpe en billett til et sted langt, langt vekk bare for å sjekke ut forholdene, jobbe litt og bare være langt vekke fra den vestlige verden og dens levemåte, filosofi og enorme fokus på systemer, tider, bekymringer også videre. For eksempel kunne jeg tenkt meg å dra til Asia et eller annet sted og plukke ris. Noe helt, helt annet for å se hvordan folk har det. Ikke for å tjene penger eller noe sånt, men heller for å jobbe fysisk, bli kjent med andre kulturer og for å "bli bedre kjent med meg selv" som man sier. Det eneste problemet er at jeg har en kjærste her hjemme som jeg er VELDIG glad i. Vi har vært sammen noen år og er på mange måter veldig knyttet til hverandre. Jeg har ikke sagt eller fortalt henne om denne reisetanken min enda og jeg vil aller helst dra helt alene eller med noen jeg overhode ikke kjenner fra før, og gruer meg derfor for å pressentere planen for henne. Hun kommer til å bli veldig lei seg for at jeg vil dra vekk. Jeg vet ikke hvor lenge jeg kunne tenkt meg å være "borte", men tenker at det kommer litt an på i hvor stor grad jeg trives på det stedet jeg kommer til. Grunnen til dette, kanskje ganske enorme behovet for å komme seg vekk fra alt og alle, er ikke fordi jeg ikke trives, men dog heller fordi jeg bor på en liten trang plass med en måte å tenke og opptre på, en måte å løse problemer på og en måte bli voksen på. Og forsåvidt en måte å være voksen på også. Jeg har lyst på noe nytt og litt annerledes enn det det ultrastraighte livet tilbyr. Noen som har noen tanker rundt dette evnt. forslag til plasser å dra til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gard Skrevet 23. juni 2009 #2 Del Skrevet 23. juni 2009 Hei Du kan jo bli voluntør i f.eks. Sør-Amerika. Da kommer du deg litt bort, du får hjulpet noen som trenger det og du kan få lært deg spansk. Sjekk her: http://misjonsalliansen.no/pages/ma_side.aspx?nr=1962 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monarabb Skrevet 28. juni 2009 #3 Del Skrevet 28. juni 2009 Jeg ville sjekkt ut feks GoStudy sine tilbud på studier i utlandet. Jeg tilbrakte 3 måneder på Bali der jeg tok ex.phil og storkoste meg. Da jeg kom hjem hadde jeg ikke samme trangen til å måtte reise vekk! Og 3 måneder borte fra kjæresten din er noe dere klarer!! Det er akkurat passe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå