Strix Skrevet 23. juni 2009 #1 Skrevet 23. juni 2009 Nå har jeg i flere måneder brukt bare barberhøvel på leggene mine. Skrubbet dem og brukt peeling flere ganger i uka, allikevel får jeg inngrodde hår. Det er ikke så mange, men det er noen og jeg klarer ikke å la disse punktene(som er som bittesmå kuler) være i fred og piller jeg blir det rødt og fælt. Mine legger kommer aldri til å bli klare for sommeren, noensinne.... Har ikke så voldsom hårvekst, men svarte hår mot lys hud er ikke særlig pent og jeg må barbere leggene hver morgen skal det se bra ut. Epilering fungerer ikke, det gir mange, mange inngrodde hår. Kaldvoksing er nyttesløst da det ikke tar noe. Har ikke prøvd varmvoks, ei heller proffvoksing da jeg ikke bor i nærheten av noen som tilbyr sånt noe. Vil varmvoks fungere skikkelig, burde jeg prøve proffvoksing? Må jeg kjøpe spesialkrem mot inngrodde hår? Må jeg skrubbe hardere, hva skal jeg gjøre? Hva er dine beste tips??
cypress Skrevet 29. juni 2009 #2 Skrevet 29. juni 2009 Mitt beste tips, dersom du har hud og hår som egner seg for det, er laser! Jeg tok laser på leggene for mange år siden. Tidligere hadde jeg masse lækre svarte hår, og blir ganske blek på vinteren. Dette er det beste utgangspunktet for laser: så stor fargekontrast som mulig. Jeg hadde vel 4 behandlinger tror jeg, og ble - mye - bedre! Jeg har fortsatt noen lyse hår, fordi laser ikke fungerer så godt på dem, men de bryr jeg meg ikke noe om. Jeg opplevde også at huden min ble mindre sensitiv, og ikke ble så fort rød og irritert. Laser er både vondt, dyrt og tidkrevende (ikke selve behandlingen da, men man må jo holde på noen måneder med sparing og venting på neste behandling etc...), men det er verdt det!! Dette var i grunn ikke noe tips spesielt mot inngrodde hår direkte, men.... Kanskje du syns det var interessant allikevel!?!
Strix Skrevet 29. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. juni 2009 Jeg har prøvd laserbehandling på et annet område på kroppen, hadde vel 5-6 behandlinger. Hårene forsvant jo der og da, men det ble ingen forandring i det lange løp. Etter at jeg sluttet med p-pillene ble det bare verre
Aftensol Skrevet 29. juni 2009 #5 Skrevet 29. juni 2009 Jeg har brukt varmvoks med kjempe bra resultat! Synes ikke det er i nærheten like vondt som epilator eller voksstrips heller... Mamma var også plaget med inngrodde hår etter epilering, men det fikset hun ved at 1 til 2 dager etter hun hadde brukt epilatoren, dro over med barberhøvel..
Strix Skrevet 29. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 29. juni 2009 Har vurdert varmvoks en stund, men ikke bestemt meg for om jeg skal prøve hjemme først eller gå rett til noen som er proffe.. Noe må jo virke på mine bein også
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2009 #7 Skrevet 29. juni 2009 Mine legger er like håpløse som dine. Det er dørgende kjedelig å barbere hele tiden. Og av diverse nappemetoder er resultatet det samme i større og mindere grad: massevis av inngrodde hår, som enten blir røde, betente prikker eller sorte, ruglete prikker av hår under huden. Ikke pent. Og jeg peeler og smører etter alle kunstens regler.... Min erfaring: epilator - desidert værst. Klar nummer to fra bunnen: voksstrips. Proffvoks: slett ikke dumt! Og mye mindre rødt rett etterpå enn med epilering eller hjemmevoksing. Men hvis jeg gjør det regelmessig er vi igang med inngrodde og alt det der igjen. Så jeg gjør som dette: to dager før spesiell fest/ferietur/kjærestehelg: proffvoksing. Og resten av året: shave, hårfjerningskrem, shave, shave again... :-)
Honesty Skrevet 29. juni 2009 #8 Skrevet 29. juni 2009 Jeg får inngrodde hår (og eksem!) av alt mulig annet enn barbering, så jeg landet der til slutt. Heldigvis har jeg mest tynne fjoner på leggene, men de er typisk nok mørke, så det går ikke an å la være å fjerne hår, heller. Trøsten er at det går veldig raskt i dusjen.
Strix Skrevet 29. juni 2009 Forfatter #9 Skrevet 29. juni 2009 Ja, kanskje jeg lander på ren barbering selv også. Det går jo rimelig kjapt i dusjen, men jammen var det godt når epileringen fungerte og jeg slapp å gjøre noe på flere uker Takk for innspill i alle fall!!
#Angel# Skrevet 29. juni 2009 #10 Skrevet 29. juni 2009 Jeg er også plaget med inngrodde hår, og rød nuppete hud. Nå har jeg akkurat vågd å prøve varmvoks, i kveld faktisk, og håper at det er løsningen. Er lei av å barbere hver dag, to ganger om dagen om jeg skal noe spesielt. Og allikevell kan jeg se disse svarte prikkene noen plasser. Nå vet jeg jo ikke om varmvoksen forhindrer inngrodde hår, men den var veldig effektiv og enkel å bruke. Hårene forsvant i en fart Så krysser fingrene og satser på at dette er løsningen
#Angel# Skrevet 30. juli 2009 #12 Skrevet 30. juli 2009 Hvordan gikk det #Angel#? Jeg har bare prøvd varmvoksen på underlivet, har ikke hatt mulighet til å spare håret på leggene så lenge. Men her har den virket bra. Jeg har fremdeles litt inngrodde hår, men ikke på langt nær så mange som når jeg barberer. I tillegg til å vokse så bruker jeg skrubb hver gang jeg dusjer, og smører meg med after shave med sprit i etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå