Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 23. juni 2009 #1 Skrevet 23. juni 2009 jeg jobber som ringe vikar. det rinkte å spurte om jeg kunne jobbe 14 dager nå. jeg sa ja, så kom mannen hjem fra jobben, han begynner ferien da jeg skal begynne, så jeg sa det til han, så da ble jeg lei meg, han hadde ordnet en overaskelse tur i den ene uka jeg skulle sa ja til å jobbe, jeg ble jo glad også men litt trist å var jo kjempe koselig det da, så til dere, alle der ute, hvordan kan jeg si til hun i morgen, at jeg ikke kan jobbe, da jeg sa ja i dag, har så lyst når han gledet meg slik, jeg er ikke fast vikar, bare ringe vikar, vær så snil å hjelp meg ut av dette
LykkeAmelia Skrevet 23. juni 2009 #2 Skrevet 23. juni 2009 Uff det var ikke en kjekk situasjon å komme opp i! Jeg ville sagt det som det var. At du ikke hadde tatt dette opp med mannen din først, og at dette var akkurat da han hadde bestilt feiretur til dere. Kan jo hende de har forståelse for det? Lov å håpe Lykke til!
Tonka Skrevet 23. juni 2009 #3 Skrevet 23. juni 2009 Ja, definitivt - si det akkurat sånn som du har forklart det her. Kan ikke tenke meg at hun vil tvinge deg til å jobbe den uka. Hvem vil ha en avlyst overraskelsestur på samvittigheten? Ta det helt med ro og ikke vær nervøs for å si det til henne.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 23. juni 2009 #4 Skrevet 23. juni 2009 Ja, definitivt - si det akkurat sånn som du har forklart det her. Kan ikke tenke meg at hun vil tvinge deg til å jobbe den uka. Hvem vil ha en avlyst overraskelsestur på samvittigheten? Ta det helt med ro og ikke vær nervøs for å si det til henne.
Gjest Miley Skrevet 23. juni 2009 #5 Skrevet 23. juni 2009 Eller avlys turen, du har tross alt sagt ja til å jobbe. Selv om du bare er ringevikar så er de avhengig av å kunne stole på at du faktisk kan jobbe de vaktene du sier ja til.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 23. juni 2009 #6 Skrevet 23. juni 2009 takker for svar, vet ikke om jeg tør si det, er nettopp begynnt der, bare hatt fire vakter til nå, men er jo sommren da, kan jeg virkelig det, tror dere
Mbelle Skrevet 23. juni 2009 #7 Skrevet 23. juni 2009 Når han planlegger en tur når du er ringevikar, uten å snakke med deg først, så synes jeg dere burde utsette turen. Dersom du ringer i morgen og sier at du ikke kan jobbe likevel virker du useriøs, og hadde jeg vært sjefen din ville jeg ikke hatt deg som førstevalg neste gang jeg trengte vikar..
NoAngel Skrevet 23. juni 2009 #8 Skrevet 23. juni 2009 du kan jo si det til henne. se hvordan hun reagerer... så kan du jo evt si at jaja , da får vi avlyse da.. og tape alle pengene han brukte på turen... reagerer hun med å si at det er fint og flott, ville jeg sett meg om etter en annen jobb. det sier litt om hennes tankegang spør du meg.
Gjest Miley Skrevet 23. juni 2009 #9 Skrevet 23. juni 2009 du kan jo si det til henne. se hvordan hun reagerer... så kan du jo evt si at jaja , da får vi avlyse da.. og tape alle pengene han brukte på turen... reagerer hun med å si at det er fint og flott, ville jeg sett meg om etter en annen jobb. det sier litt om hennes tankegang spør du meg. Hadde jeg vært sjef og du hadde tatt den der på meg hadde jeg ikke ringt deg igjen. Noensinne. Mener du at man bare kan ringe sjefen når man har en fast jobb også og si det samme? Når du har tatt på deg vakter så kan du ikke bare si de fra deg igjen, man har et ansvar som arbeidstager og. Du kan så klart spørre sjefen din veldig pent om hun kan prøve å finne noen andre som kan jobbe den uken. Dersom hun ikke finner noen andre som kan jobbe så er det da ikke hennes ansvar å være snill med en voksen person som bør ha såpass med selvrespekt at man jobber de dagene man har sagt ja til.
NoAngel Skrevet 23. juni 2009 #10 Skrevet 23. juni 2009 jeg hadde selvfølgelig spurt pent først. hadde hun sagt nei, hadde jeg veid for og imot.. hva sier mannen din til at du må jobbe?
Makin' it big Skrevet 23. juni 2009 #11 Skrevet 23. juni 2009 Tror du må se det an på sjefen, enkelt og greit. Hadde jeg vært sjefen din hadde jeg forstått fullstendig, og prøvd hardt for å finne noen andre! Skjønner ikke hvorfor sjefen skal synes du er useriøs fordi du har en romantisk kjæreste akkurat :klø:
Rosalie Skrevet 23. juni 2009 #12 Skrevet 23. juni 2009 (endret) Tror du må se det an på sjefen, enkelt og greit. Hadde jeg vært sjefen din hadde jeg forstått fullstendig, og prøvd hardt for å finne noen andre! Skjønner ikke hvorfor sjefen skal synes du er useriøs fordi du har en romantisk kjæreste akkurat :klø: Har da ingenting med det å gjøre. Men man vil ikke ha ansatte som bare slenger innom når det passer seg sånn. TS: Jeg syns faktisk ikke du skal spørre sjefen om å slippe og jobbe den uka en gang, jeg, bare få mannen din til å avbestille turen. Dersom du vil fortsette som ringevikar der, da. Du har jobbet FIRE VAKTER der, og har fortsatt langt igjen på å bevise at de kan stole på deg. Du vil garantert havne nederst på ringelista, om ikke bli strøket fra den, dersom du nå ber om å få trekke seg fra den uka. Og nei, som sjef hadde jeg ikke giddet å legge meg i selen for å finne noen andre slik at en person som jobber veldig lite skal få ta enda mer fri. Endret 23. juni 2009 av Wadjet
mca Skrevet 23. juni 2009 #13 Skrevet 23. juni 2009 Jeg har hatt en del med vaktlister å gjøre i en tidligere jobb, jeg ville spurt sjefen pent, forklart situasjonen, er ferien mulig å utsette gjør du det hvis jobben ikke har noen andre:) Da viser du hvertfall en god side av deg selv. Hvis du ikke er skikkelig motivert for jobben, reiser du på ferie :D
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 23. juni 2009 #14 Skrevet 23. juni 2009 hei å takk for mange, svar, godt å høre mange sine tanke gang å mening, mannen min skal ringe i morgen å høre om vi kan usette reisen , en uke senere, å det tror jeg går greit, jeg tror også det vist jeg sier nei til den uka nå, når jeg sa ja før i dag, så komer jeg ganske langt ned på ringe lista så vi har kommet fram til at jeg jobber den uka da får gubben greie seg alene om formiddagen da hehe heldig vist tok mannen det med godt humør. han sier og at når jeg bare har jobbet der i fire dager, kan jeg ikke vingle sån å si ja den ene timen, å neste dag nei,
Sort Pastill Skrevet 23. juni 2009 #15 Skrevet 23. juni 2009 Synes ikke det er noe problem å spørre i det hele tatt. Forklar situasjonen, men si at dersom hun ikke får tak i noen andre, så stiller du selvsagt opp når du har sagt ja til vaktene.
Gjest gjest hans Skrevet 24. juni 2009 #16 Skrevet 24. juni 2009 Det blir jo det samma som, hadde kontakta deg igjen å sa at du ikke behøvde å jobbe den uka, hva hadde du synest om den sjefen da,? vist dere ikke hadde noen planer for den uka
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2009 #17 Skrevet 24. juni 2009 Jeg forstår TS men hadde notert meg henne i margen som ustabil arbeidstaker. Særlig når det er en ringevikar - man har større forståelse for en kolleg man har jobbet sammen med i mange år og kjenner godt, men en ringevikar man ikke kjenner som som "ikke kan likevel fordi det dukker opp noe morsommere..." Vi har av og til vikarer fra byrå og når vi ber om vikarer er det fordi vi trenger dem. Vikarer som har sagt ja men ikke kommer likevel, gir vi beskjed om at vi ikke ønsker igjen. Jeg forstår deg som sagt TS - men serisø arbeidstaker er du ikke. Du har tatt på deg en forpliktelse og den bør du fylle, så kjipt det enn er.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 24. juni 2009 #18 Skrevet 24. juni 2009 hei... nå har jeg bestemt meg, med å snakket med mannen min å lest her, jeg kommer til å få så dårligsamvitighet vist jeg sier nei til de vaktene, også kjenner jeg verken sjefen heller kolegane enda, har trosalt bare hatt fire vakter til nå. i den nye jobben, det er jo et ansvar jeg har sakt ja til, å den må jo sjefen min stole på synest jeg da, hellers er jeg veldig useriøs i sjefens øyer synest jeg , å mannen har ordnet opp med den andre ferien, vi reiser på den turen, siste arbeids dag jeg har sent på ettermiddagen, det fikk han ordnet, så blir jo tur da hehe, selv om han får en uke alene på formiddagen sa jeg han hadde bare godt av å være alene litt også hehe, men takk for all støtte jeg har fått her å nye inntryk, tror dere hadde gjort som jeg gjør nå
Gjest Gjest_roar_* Skrevet 24. juni 2009 #19 Skrevet 24. juni 2009 Klart du må reise, kan da ikke jobbe, når mannen din har fri, å komer med en overaskelse til deg, takker du nei til det? fra din bestevenn, glad i du er kona mi da hadde jeg blitt veldig veldig skuffa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå