Gå til innhold

Fornye/freshe opp tatovering

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Stine_*
Skrevet

Hei, jeg har en tatovering på venstre skulderblad/skulder som jeg tok for 4-5 år siden. Jeg lurte på om noen vet hvor ofte man "burde" fornye tatoveringen for å beholde den finest som mulig? Og hva prisen ligger på en fornyelse, for det er vel ikke like dyrt som en "ny" tatovering?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil jo variere veldig hvor ofte det er behov for å tegne opp en tatovering på nytt, det avhenger blandt annet av hvor mye sol den har fått på seg.

Min er 4 år gammel og er ikke nevneverdig preget selv om den har fått en god del sol, jeg har også sett tjue år gamle tatoveringer som bare er litt småfalmet uten at det syns om man ikke virkelig studerer den, så det kommer litt an på :)

Skrevet

Jeg har en tatovering mellom skulderbladene som jeg er litt plaget med.. Jeg spurte på tatoveringsstudioet og de kunne fortelle at tatoveringer på ryggen generelt "svettet" mer blekk under healing prossessen og kunne ha behov for å bli farget opp flere ganger enn tatoveringer på andre plasser.

Jeg har en på leggen også, men den er helt fin, men som sagt plages jeg med den på ryggen som bare blir blå/grå og ujevn i fargen...

Skrevet
Jeg har en tatovering mellom skulderbladene som jeg er litt plaget med.. Jeg spurte på tatoveringsstudioet og de kunne fortelle at tatoveringer på ryggen generelt "svettet" mer blekk under healing prossessen og kunne ha behov for å bli farget opp flere ganger enn tatoveringer på andre plasser.

Jeg har en på leggen også, men den er helt fin, men som sagt plages jeg med den på ryggen som bare blir blå/grå og ujevn i fargen...

Har aldri fikset på tatovvering ennå sjølv om eg har flere som er slitte. Ein skal faktisk uansett inn ein tur til etter at ein har tatt ny, og la tatovøren se på den og evt fikse/legge til farge. Ofte gjer dei dette gratis om det er avtalt.

Men den som ser best ut den dag i dag er faktisk min første tatovering. So det har med kor mye farge dei får inn. +++++ korleis ein steller med dei. Eg har ein sliten ein på ryggen og det er pga av at eg hadde vansklig for å kome til og eg sov på ryggen + skjorta hengde seg fast i såret. liker den enna da men har nok lyst å fikse den litt ja.

Og har ein på skulderen som nesten er helt bort pga av at tatovøren ikke var dyktig, evt gikk ikke dypt nok. Har ikke bestemt meg om å dekke den til eller farge den på ny. Er blitt litt mer glad i frihånds tatoos og sjølv design slik at eg vet at ingen andre har dei.

Gjest Gjest
Skrevet

Det kommer veldig an på hvordan den ser ut.

Min er helt sort og er helt fylt ut. Tok den i 2002 og måtte tatovere over hele greia på nytt i år. Den hadde falmet noe helt utrolig, men så har jeg vært dårlig til å dekke den til/smøre den inn med høy faktor samtidig som jeg har bodd i et veldig varmt land, så egentlig ikke så rart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...