lilleGrethe Skrevet 23. juni 2009 #1 Skrevet 23. juni 2009 Jeg har såvidt begynt å se på brudekjoler, og har et spørsmål til dere som allerede har kjøpt kjole. Det er vanskelig å finne ut om stoffet til kjolene er silke, polyester, eller en blanding. Ofte opererer de med begrepene tyll, taft og sateng, men det sier jo ingenting om stoffkvaliteten, bare hvordan stoffet er vevd. Finnes det kjoler som er 100% silke, og isåfall er de kanskje veldig dyre? En butikk jeg var i sa at alle brudekjoler har polyester i seg, ellers krøller de veldig. Så hva står det på "vaskelappen" på kjolen du har kjøpt? Jeg er interessert i å vite sammensetningen av både kjolestoffet og foret.
Gjest D-shol Skrevet 23. juni 2009 #2 Skrevet 23. juni 2009 Så på en som var i ekte silke, altså natursilke og den kostet 10.000,- mer enn satengversjonen, så det er nok lite marked for ekte silkekjoler.
Solstrålejenta Skrevet 23. juni 2009 #3 Skrevet 23. juni 2009 Har sett ihvertfall en brudekjole hos agape som selges 2 stoffvarianter -den ene i sateng og den andre i silke. Satengvarianten kostet vel rundt 14000 og silke rundt 25000, så det er iallefall vesentlig dyrere... Ei på jobb fikk sydd sin kjole i silke på systue -det ble visstnok billigere enn ferdigsydde silkekjoler hun hadde sett, men dyrere enn sateng/polyester...
Gjest Ansjoni Skrevet 23. juni 2009 #4 Skrevet 23. juni 2009 (endret) . Endret 19. oktober 2009 av Ansjoni
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå