Gå til innhold

Hva koster det sånn ca å sette opp et IKEA kjøkken

Karry

Anbefalte innlegg

He he... Sånn å forstå. Ble kanskje litt hårsår av den kommentaren.

Jeg har tatt alt pr. tlf. så det har ikke vært pes.

IKEA har godtatt alt jeg har sagt, og gitt meg nye varer.

De har hentet og levert på døre, når det passet meg!

De gangene jeg har flydd fram og tilbake, er pga meg selv.

Og ja.... Jeg er ihugga. Jeg drar opp snittet på hva som er normalt å handle der. Siste runde kom på 60.000,- + + + (kremt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe..jøss!!! :o) kanskje servicen du får sammenheng med dette??

Ser skeidar for dårlig kritikk her..jeg har ikke så mye erfaring med skeidar, men Møbelringen derimot. Anbefales ikke!! Ting kommer ikke når det blir lovt etc...har flere eksempler på det og har også flere venner som har slitt litt på den fronten! :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..jøss!!! :o) kanskje servicen du får sammenheng med dette??

Ser skeidar for dårlig kritikk her..jeg har ikke så mye erfaring med skeidar, men Møbelringen derimot. Anbefales ikke!! Ting kommer ikke når det blir lovt etc...har flere eksempler på det og har også flere venner som har slitt litt på den fronten! :o(

Tviler på at det har noen sammenheng. De jeg ringer inn til aner ikke det + heller ikke de på bytte/retur. Jeg er/var der ofte, så jeg hadde mange kvitteringer.

Ang. Skeidar og Møbelringen, så er jeg også enig. De leverer konsekvent ikke i tide. Begge stedene er prøvd 2 ganger hver. Når jeg har purret på varene, sår jeg ingen svar, kun halvsure oppstøt.

Mitt kjære IKEA derimot.... De leverer FØR tiden. Har skjed 3 av 4 ganger.

De har de beste monteringsanvisningene, og når du har mistet/knekt noen skruer, så er det bare å dra innom for å få nye. Jeg har aldri opplevd at det har manglet deler, kun at det har vært for mange skruer (og det kan jo utvikle seg til en demontering/ny montering).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder på med kjøkkenet nå, men herregud det baller på seg med utgifter. Det må tas med i betraktningen at det kan være gjort dårlig arbeid fra før av. Vi skulle rive tapet, en forholdsvis enkel greie. Men ikke fullt så enkel når deler av veggen følger med. Oppdager at det elektriske er fra forrige istid og mangler jording, så det må vi også få fikset. Vi estimerte 40 000 på hele kjøkkenet (uten hvitevarer) i forkant av oppussingen, nå ender vi på 60 000 om vi er heldige.

Møkkakjøkken.

Endret av Zzyzx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Vi monterte IKEA kjøkken i en leilighet. Ca 3x3 m L-kjøkken uten hvitevarer (hadde fra før). Selve kjøkkeninnredningen kom på ca 12.000 kr, og totalsummen etter rørlegger og elektriker ble ca 20.000. Skapfrontene var de hvite glatte, ikke de helt billigste, men nesten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leveringstiden på kjøkken ligger på 3-4 uker.

Spesialbestile benkeplater har 4-5 uker, men om du skal ha steinbenkeplater har de en leveringstid på 5-6 uker.

Om du skal ha benkeplater betaler du ikke for frakt av disse da de kun blir levert gjennom distribusjon. De blir da levert direkte på døren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Vi satte opp et stort kjøkken fra Ikea med hvitevarer fra AEG/Lefdal i børstet stål. Det er ganske lekkert, med heltre benkeplater og marmorfliser (fra Best Price Tiles) over benken, masse benkplass, masse skapplass og masse praktiske løsninger! Hele herligheten kom på ca. 80.000,-, med levering inn i leiligheten (i toppetasjen uten heis...), men uten montering (det gjorde vi stort sett selv, med litt hjelp av en handyman i familien). Vi tok en tur til Lefdal og fikk satt opp en pakke med alt vi trengte av hvitevarer og fikk noen tusen i avslag. Da kjøpte vi både kjøleskap/fryser, stekeovn, platetopp, vifte over platene, mikrobølgeovn, oppvaskmaskin og vaskemaskin. Elkjøp kunne ikke matche prisen, selv om de hadde nøyaktig de samme varene (sjekket med en bekjent som sjekket hva hun kunne gi i vennepris).

På Ikea sine hjemmesider kan du gå inn og leke deg med å sette opp et komplett kjøkken, med stammer, dører, hengsler, håndtak, benkeplater, lys, ben, sokler og hvitevarer og få opp prisen. Da ser du hvor mye mer eller mindre det koster hvis du bytter ut f.eks. type skapdører. I varehuset kan du få hjelp i kjøkkenavdelingen til å sette opp en oversikt - bare ta med deg hvilke mål kjøkkenet har. Det er også lurt å skrive opp hvor stikkontakter og sånt befinner seg og hvor store strømkurser det fins tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...