Gå til innhold

Hva koster det sånn ca å sette opp et IKEA kjøkken

Karry

Anbefalte innlegg

Noen erfaringer? Trenger ikke eksakte tall, bare sånn omtrent.

Og i og for seg om dere har vært fornøyde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du selve monteringsjobben, eller alt du må kjøpe inn for å få et fikst ferdig kjøkkken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du selve monteringsjobben, eller alt du må kjøpe inn for å få et fikst ferdig kjøkkken?

Jeg mener absolutt alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73

Det kommer jo litt an på hvor stort kjøkken det er, hvor mange skap, hvilke fronter det er snakk om og så videre...

Alt fra rundt 20.000,- og oppover...

Edit: Vi betalte rundt 50.000,- for selve kjøkkenet, ca 5.000,- for å få satt det opp.

Endret av Fisk73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vi betalte 50 000 for vårt kjøkken med hvitevarene, vi satt det opp selv. Men jeg regnet ut hvor mye de skulle ta og det kom på 18 000. De tar betalt pr skap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okey...

Vi har et u/hesteskoformet kjøkken. På ca 300 x 300 x 300 cm.

Vi kjøpte skrogene, dører, skuffer, vask, håndtak, benkeplater, innredning

o.l. for ca. 25.000,-

I tillegg kom komfyr si 6.000,-, kjøleskap 6.000,- oppvaskmaskin (integrert er dyrest) 10.000,-

Skruer tipper jeg at kom på ca. 1.000,-

Har du ikke drill, så må du kjøpe det, ca. 1.000.,-

Kan du selv frakte varene så sparer du noen tusen. Vi lånte en svær varebil, og fikk med alt på en tur.

Monteringen fikset 2 karer på en ettermiddag/kveld, neste dag/kveld ble alt hengt opp, og var klart.

Det står på IKEAS hjemmesider hvor mye det koster pr. skrog/skap hvis de skal montere for deg. Men det blir DYRT!!!

Jeg kjøpte vannkranenet annet sted, og den kostet 1.500,-

Benkeplatene burde du få IKEA til å skjære for deg. Det er ikke lett, (husk at vaskens hull skal skjæres ut), hjørner er ALDRI rette, og det MÅ bli 100% vanntett.

Last ned IKEAS kjøkkenplanlegger. Den er perfekt. Du kan lagre så mange forskjellige løsninger du bare vil, og se prisen med en gang. Når du har bestemt deg, så drar du på IKEA, ber dem se over hva du har glemt, printer ut listen, bestiller dørerene (som kom 12 dager før tiden i mitt tilfelle), og tar med plukklisten. Der står beskrivelsen med reol/hylleplass på hver eneste ting (tom hengslene). ENklere kan det ikke bli.

Lurer du på noe så bare spør i vei. Jeg er er racer blitt på IKEA!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey...

Vi har et u/hesteskoformet kjøkken. På ca 300 x 300 x 300 cm.

Vi kjøpte skrogene, dører, skuffer, vask, håndtak, benkeplater, innredning

o.l. for ca. 25.000,-

I tillegg kom komfyr si 6.000,-, kjøleskap 6.000,- oppvaskmaskin (integrert er dyrest) 10.000,-

Skruer tipper jeg at kom på ca. 1.000,-

Har du ikke drill, så må du kjøpe det, ca. 1.000.,-

Kan du selv frakte varene så sparer du noen tusen. Vi lånte en svær varebil, og fikk med alt på en tur.

Monteringen fikset 2 karer på en ettermiddag/kveld, neste dag/kveld ble alt hengt opp, og var klart.

Det står på IKEAS hjemmesider hvor mye det koster pr. skrog/skap hvis de skal montere for deg. Men det blir DYRT!!!

Jeg kjøpte vannkranenet annet sted, og den kostet 1.500,-

Benkeplatene burde du få IKEA til å skjære for deg. Det er ikke lett, (husk at vaskens hull skal skjæres ut), hjørner er ALDRI rette, og det MÅ bli 100% vanntett.

Last ned IKEAS kjøkkenplanlegger. Den er perfekt. Du kan lagre så mange forskjellige løsninger du bare vil, og se prisen med en gang. Når du har bestemt deg, så drar du på IKEA, ber dem se over hva du har glemt, printer ut listen, bestiller dørerene (som kom 12 dager før tiden i mitt tilfelle), og tar med plukklisten. Der står beskrivelsen med reol/hylleplass på hver eneste ting (tom hengslene). ENklere kan det ikke bli.

Lurer du på noe så bare spør i vei. Jeg er er racer blitt på IKEA!! :)

He he! Tipsene dine er jo gull verdt! Jeg gjør som du sier:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg vil anbefale deg å ta en titt på Epoq kjøkken.

Da får du få gode tilbud på hvitevarer fra Elkjøp. Whirlpool er ikke spesielt gode på innebygde hvitevarer foruten mikro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he! Tipsene dine er jo gull verdt! Jeg gjør som du sier:-)

Sambissen mener jeg burde jobbe på IKEA. Jeg er en levende reklame for dem.

Jeg har vistnok sort belte i shoping der borte. (og seff kreditkort med EKSTRA utvidet kredit)....

En annen ting. Når du skal handle, så gjør det etter kl. 21.00. Da er det betydlig mindre folk der.

Når det kommer til feil og reklamasjoner: INGEN slår IKEA.

Jeg har nettopp fått ny sofa fra dem, egentlig pga en bagatell.

Vasken til bader er feilstøpt, så nå kommer det en montør og rørlegger for å bytte den.

Jeg har klippekort på bytte/retur, (har pusset opp en hel leilighet), og de tar imot alt med et smil!

Listen min er så laaaang, men jeg kan ikke nevne alt.

Edit: Fjernet den forelskede smilyen.

Endret av Titti72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt kjøkken fra ikea kostet 36.000,- med frakt, spesialkuttet benkeplate og alle hvitevarer (utenom kjøleskap)! Syns prisen var absolutt brukbar, og er veldig fornøyd med kjøkkenet!

Ta en titt på bloggen min om du vil se bilder: www.urbanretro.org. Bare bla deg litt nedover så finner du bilder :)

Det å få kjøkkenet plukket sparer deg for en del bry (tror jeg). Hørt om mange som må både 2 og 3 turer til ikea pga de glemte å plukke ting på lista 1. og 2. gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt kjøkken fra ikea kostet 36.000,- med frakt, spesialkuttet benkeplate og alle hvitevarer (utenom kjøleskap)! Syns prisen var absolutt brukbar, og er veldig fornøyd med kjøkkenet!

Ta en titt på bloggen min om du vil se bilder: www.urbanretro.org. Bare bla deg litt nedover så finner du bilder :)

Det å få kjøkkenet plukket sparer deg for en del bry (tror jeg). Hørt om mange som må både 2 og 3 turer til ikea pga de glemte å plukke ting på lista 1. og 2. gang...

Bra! Jeg har tenkt å gjøre minst mulig selv, og kjøpe meg ut av absolutt det jeg kan!

Men er det greit å bruke andre hvitevarer enn IKEA sine merker? Har for eksempel mer lyst på Miele oppvaskmaskin fordi de er så stillegående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leveringen på dørene skulle være litt over 3 uker, de var klare etter ca. 14 dager. Siden det er bestillingsvare, så leveres det gratis.

Hvitevarer kan du kjøpe når det er kampanjer hos Lefdal/Elkjøp.

Plukklisten du får er skikkelig enkel. Ta med 2 vogner, og fyll på. Alt står etter hverandre på listen, og med varenr og antall, så enklere kan det ikke bli.

De manglet noen ting når vi var der, men det var i påsken, og det var MANGE som drev med oppussing da skjønte jeg.

Det som manglet kjørte vi til Furuset og plukket med oss der.

Vi fikk faktisk tak i alt på samme dag, bortsett fra knotter, som jeg selv tok "kontrollen" over. NOT smart. Jeg tok halvparten av det som sto, siden det var 2 pr. pakke.... Ikke glupt. Plukklista er 100% riktig, så ikke gjør som meg og tenk selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor lang er leveringstiden fra IKEA?

Syns å huske at det var ca 3 ukers leveringstid på kjøkkenet, men det var i hovedsak pga den spesialbestilte benkeplata. Om vi hadde tatt en som vi skjærte til selv, tror jeg vi kunne fått det før..

Om du kan bruke andre hvitevarer er jeg ikke helt sikker på, men det vil jeg tro... ser du har fått svar på det allerede i et annet svar da ;-) så da stemmer sikkert det! Koketoppen vil i alle fall passe (om det er det du skal ha), for den skjærer du ut hull til selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Noen erfaringer? Trenger ikke eksakte tall, bare sånn omtrent.

Og i og for seg om dere har vært fornøyde

Noen har et kjøkken på 6 vadrat,noen har 30 kvdrat, så vanskelig å si.

Om du går inn på nett og du vet hva du trenger av skaper osc, så finner du ut prisen på abselutt alt inne på ikea sine sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest
:rødme: Sambissen mener jeg burde jobbe på IKEA. Jeg er en levende reklame for dem.

Jeg har vistnok sort belte i shoping der borte. (og seff kreditkort med EKSTRA utvidet kredit)....

En annen ting. Når du skal handle, så gjør det etter kl. 21.00. Da er det betydlig mindre folk der.

Når det kommer til feil og reklamasjoner: INGEN slår IKEA.

Jeg har nettopp fått ny sofa fra dem, egentlig pga en bagatell.

Vasken til bader er feilstøpt, så nå kommer det en montør og rørlegger for å bytte den.

Jeg har klippekort på bytte/retur, (har pusset opp en hel leilighet), og de tar imot alt med et smil!

Listen min er så laaaang, men jeg kan ikke nevne alt.

Syns ikke dette var noe god reklame akkurat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke dette var noe god reklame akkurat

Hva var ikke god reklame?

Har du prøvd å ymte frampå til Skeidar noen gang, hvis du har hatt en feil på en vare? De sa jeg måtte komme ned med stresslessen, når regelverket sier noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annemor30
Hva var ikke god reklame?

Har du prøvd å ymte frampå til Skeidar noen gang, hvis du har hatt en feil på en vare? De sa jeg måtte komme ned med stresslessen, når regelverket sier noe helt annet.

Helt enig!! Handlet på skeidar 1 gang og aldri mere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår kjære gjest reagerte vel på at du legger d frem som praktisk å måtte fly frem og tilbake og ordne ting fordi de ikke fungerer som de skal (du nevner sofa, montering av vask..) Tror mange kan se på dette som stress å måtte holde på med!! (D er kanskje ikke så hyggelig å ha håndverkere i huset dag etter dag fordi jobb må gjøres om igjen!)

Men hvis du er så ihuga ikea-fan så har du sikkert handlet MYE der og da er vel 2 feil el mangler overkommelig!!! :o)

Jeg digger ikea selv, men bor for langt unna til at d blir praktisk gjennomførbart å handle der..

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...