Gjest Klums Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 Har klart å rote bort/fått nappet nøklene mine. Hva kan jeg gjøre? Har reiseforsikring men dekker den det? Hva må jeg eventuelt gjøre for å få igjen tapet av nøklene på forsikringen? Nølene går til to ulike hengelås som nå er ubrukelig, til foreldrene mine sin borettslagleilighet, jobben min, en sykkelås, til bossrommet og til garasjen. Det koster litt å få erstattet det pluss jeg er redd for hva sjefen min kommer til å si når jeg har mistet nøkkelen til huset jeg jobber i. Hva kan jeg si og må jeg erstatte noe der?
Glitnir Skrevet 23. juni 2009 #2 Skrevet 23. juni 2009 Reiseforsikring kan i noen tilfeller dekke slikt selv om du ikke er på overnattingsreise, men det gjelder kun stjålne ting. Det som er mistet får du ikke igjen på forsikringen.
Lizzee Skrevet 23. juni 2009 #3 Skrevet 23. juni 2009 Min reiserforsikring dekker nøkler: "Ved tyveri av nøkler erstattes kostnadene ved gjenanskaffelse av nøkler, samt utgiftene til å bytte lås med inntil kr. 4000,- per skadetilfelle" Men da skal nøklene være stjålet og tyveriet skal være politianmeldt! Du må nesten sjekke vilkårene for din reiserforsikring for å se hva den dekker.
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2009 #4 Skrevet 23. juni 2009 Har klart å rote bort/fått nappet nøklene mine. Hva kan jeg gjøre? Har reiseforsikring men dekker den det? Hva må jeg eventuelt gjøre for å få igjen tapet av nøklene på forsikringen? Nølene går til to ulike hengelås som nå er ubrukelig, til foreldrene mine sin borettslagleilighet, jobben min, en sykkelås, til bossrommet og til garasjen. Det koster litt å få erstattet det pluss jeg er redd for hva sjefen min kommer til å si når jeg har mistet nøkkelen til huset jeg jobber i. Hva kan jeg si og må jeg erstatte noe der? hengelåser får man kjøpt billig.Dine foreldre får bestilt opp ny nøkkel igjennom sitt brl. De koster vel ca 350,-pr.stk. Hvilket nøkkelsystem jobben har avgjør kostnaden. Og om nøklene er merket. De kan forlange at alle låser blir byttet. Kansje du har mulighet til å få kopiert opp til bossrom og og garage? Sykkellås kan du skaffe ny. Tror om du gjør det slik,så blir det billigere for deg enn egenandelen
Lizzee Skrevet 23. juni 2009 #5 Skrevet 23. juni 2009 Hvorvidt det lønner seg i forhold til egenandelen spørs jo veldig på om det er egenandel eller ikke. Ofte er egenandelen på kr. 1000,-. Blir hun pålagt å skifte låser til tillegg så kan det hende at kostnaden langt overskrider egenandelen. Men har hun mistet nøklene så er jo dette uansett ikke noe tema. Da må hun dekke alt selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå