Gå til innhold

Får jeg Eurobonuspoeng når jeg bestilte fra en annen enn SAS?

Gjest gjestdeluxe

Anbefalte innlegg

Gjest gjestdeluxe

Skal snart på ferie og bestilte reisen t/r på nettet via en felles side med oversikt over alle flyselskap. Det viste seg å bli Lufthansa som sto for bestillingen. Men 3 av de 4 flyene jeg skal ta er SAS-fly.

Jeg har Eurobonuskort hos SAS, får jeg da poeng for de turene som er med SAS-fly?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjestdeluxe

Det så ikke ut som om poeng ble registrert noe sted, i og med at Lufthansa var de som sendte e-billett bekreftelse osv.

Har noen av dere erfaring med at man kan registrere poengene manuelt etter reisen? (Jeg er bare vant til å få de registrert med en gang gjennom SAS).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så ikke ut som om poeng ble registrert noe sted, i og med at Lufthansa var de som sendte e-billett bekreftelse osv.

Har noen av dere erfaring med at man kan registrere poengene manuelt etter reisen? (Jeg er bare vant til å få de registrert med en gang gjennom SAS).

Bonuspoeng blir ikke kreditert din konto før etter flyreisen. Har du EB får du også poeng for flighter med Lufthansa, selvfølgelig avgengig av billettklasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Bonuspoeng blir ikke kreditert din konto før etter flyreisen. Har du EB får du også poeng for flighter med Lufthansa, selvfølgelig avgengig av billettklasse.

Det ante jeg ikke, så jeg får poeng for Lufthansa også, det er jo flott.

I jobb har det vært busin., men privat reiser jeg gjerne economy...men noen poeng får jeg vel for det. Da går jeg ut fra at alle flygningene med Lufthansa og SAS blir registrert automatisk etter reisen.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi bonuskortet ditt til personen som sitter bak skranken ved innsjekk, så registrerer hun kortet ditt.

Med Eurobonus kort får du bonuspoeng hos alle selskap i Star Alliance, inkludert Lufthansa. Hos SAS får du latterlig lite poeng på economy, men Lufthansa er litt rausere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det ante jeg ikke, så jeg får poeng for Lufthansa også, det er jo flott.

I jobb har det vært busin., men privat reiser jeg gjerne economy...men noen poeng får jeg vel for det. Da går jeg ut fra at alle flygningene med Lufthansa og SAS blir registrert automatisk etter reisen.

Takk for svar.

Det skjer ikke automatisk med mindre du la inn kortet ved bestilling, nei. Så du må registrere Eurobonus-kortet ved innsjekk, eventuelt etterregistrere (innen tre måneder, tror jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Det er alltid lurt å vise Eurobonus kort ved innsjekk for å få med alle poeng en kan :-) Dersom de ikke blir registert må du huske å ta vare på boardingkort slik at du kan etterregistrere disse.

Du får vel Eurobonus poeng på alle StarAlliance partnere (se http://www.staralliance.com/en/travellers/index.html ) men antall poeng avhenger veldig av hvilken klasse du reiser, hvilken type billett etc. Jeg fikk f.eks. bare 175 poeng med Lufthansa fra STavanger til Frankfurt da jeg reiste med en skikkelig lavpris billett...men alle poeng er som sagt verdt å ta med seg. Det som jeg har fått mange poeng på det siste året er faktisk bruk av SAS Mastercard ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...