Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man er temmelig sikker på at man har greid å få en psykopat i omgangskretsen og denne psykopaten later til å ha fått en selv i vrangstrupen , hvilke valg har en egentlig da?

Kan man gjøre noe annet enn å bare trekke seg stille og rolig tilbake ?

Er temmelig sikker på at denne personen får de andre "imot" meg , er overbevist om det fordi at i det ene øyeblikket så er de feks positive mot meg og ikke noe problem , mens neste gang jeg treffer den samme personen så er han/henne nesten hatefull og vil ikke engang hilse .. og siden jeg ikke en gang har vært i kontakt med personen eller noen denne kjenner i mellomtiden og derved ikke kan ha kommet i skade til å si eller gjøre noe som kan ha fornærmet personen , kan den eneste årsaken være fordi noen har fått denne personen til å tro at jeg har gjort eller sagt ting ...

Kjedelig situasjon .... noen som har opplevd samme ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres veldig kjedelig ut, ja. Jeg ville trukket meg tilbake. Men veldig trist hvis du skal miste vennene dine i omgangskretsen pga. dette. Du kan jo kanskje snakke med de andre i gjengen om det, men da er det jo alltids det spørsmålet om de mener det samme som deg om denne psykopaten.

Gjest Gjest
Skrevet

Det kan være som du sier. Jeg synes likevel du skal tenke fokusere minst mulig på denne eventuelle psykopatens negative sider. Ikke la deg påvirke, vær grei og imøtekommende mot denne personen og alle de andre vennene dine. Da tror jeg vennene dine vil skjønne hva som uansett er sannheten om deg. Det eventuelle dårlige ryktet om deg vil prelle av. Omgi deg med et usynlig skall når du er i nærheten av denne personen. Ikke la deg påvirke eller bli satt ut.

Gjest Gjest
Skrevet

Høres kjedelig ut, ja, men det er nå litt drastisk å stemple folk som psykopater. Av og til går man ikke så godt overens med alle, og noen er ikke så flinke til å skjule slike ting - noe som gjelder blant annet meg selv som person... Dersom jeg ikke liker en person veldig godt, at vi rett og slett ikke har den "kjemien", og man kombinerer dette med en dårlig dag, ja, da kan jeg nok oppfattes som litt (veldig?) spiss. Tro meg, dette er ikke noe jeg er stolt over, og jeg forsøker alltid å unnskylde meg når jeg er urimelig, men som sagt: enkelte er ikke så flinke til å skjule sine miner som andre er.

Jeg vet selvsagt ikke noe mer om denne personen enn det du har skrevet her, og jeg sier heller ikke at det du sier ikke stemmer, men vær litt forsiktig med å spre slike karakteristikker.. Bygdeormen biter hardt den!

Skrevet

Problemet er jo å snakke om henne med andre , for da blir det fort du som baksnakker , men tenkte kanskje å spørre hun jeg har best kontakt med om hun andre dama har sagt noe spes ?

Uansett tror jeg det er mange som syntes hun er morsom .. hun er svært charmerende og vittig på en overflatisk rar måte ..

Gjest pastabasta
Skrevet

Hei.

Har vært sammen med en psykopat..

Jeg ville trukket meg unna rett og slett. Mange måter å unngå å møtes osv. Videre ville jeg bare byttet tema når det var snakk om henne..de som kjenner deg kjenner deg. Det er engang sånn at Karma - bites you in the @ss... så det vil bli oppdaget om hun er sånn. Engang.

Skrevet

Jeg syntes ikke det er dramatisk å betegne denne typen mennesker som psykopater . Jeg har lest endel om denne typen mennesker og hun dama passer beskrivelsen godt . Det er heller ikke slik at jeg kaller "alle og enhver" psykopat . Tror bare ca 3-4 av alle de jeg har vært i kontakt med gjennom hele livet mitt passer beskrivelsen , så hvorfor kalle henne for noe annet enn det hun er ?

Gjest pastabasta
Skrevet

hmmm..du spør hva du bør gjøre. Trekk deg unna sier nå jeg. Om du går til krig mot henne,så er det muligens du selv som taper..Sant? og skjønner?

Gjest Gjest i natten
Skrevet
Hvis man er temmelig sikker på at man har greid å få en psykopat i omgangskretsen og denne psykopaten later til å ha fått en selv i vrangstrupen , hvilke valg har en egentlig da?

Kan man gjøre noe annet enn å bare trekke seg stille og rolig tilbake ?

Kjedelig situasjon .... noen som har opplevd samme ?

Det er en utrolig kjedelig situasjon. Og ja jeg har opplevd det samme. Hos meg er det dessverre innad i nærmeste familie, og det har tatt meg flere år å finne ut av. Jeg har lite å stille opp med, orker ikke. Har valgt å trekke meg stille og rolig tilbake.

Skrevet

:klemmer:

Hadde håpet at noen av dere hadde hatt et skikkelig super råd for hvordan jeg kunne ha taklet dette , uten å isolere meg helt fra fellesskapet , men det er vel sikkert en grunnt til at gjengangerrådet når det gjelder sånne mennesker er : kom deg bort så snart du kan .

Kan jo trøste meg med at hun ikke er noen "viktig" person for meg og at jeg kan kutte henne helt ut , uten de store konsekvensene for livet mitt .

Hadde vært endel værre hvis det hadde vært et familiemedlem jeg måtte ha forholdt meg til ... da sliter en på en måte desto mer siden det er mye vanskeligere å kutte ut da - stor :klem: til alle som er i den situasjonen ...

Skrevet
:klemmer:

Hadde håpet at noen av dere hadde hatt et skikkelig super råd for hvordan jeg kunne ha taklet dette , uten å isolere meg helt fra fellesskapet , men det er vel sikkert en grunnt til at gjengangerrådet når det gjelder sånne mennesker er : kom deg bort så snart du kan .

Kan jo trøste meg med at hun ikke er noen "viktig" person for meg og at jeg kan kutte henne helt ut , uten de store konsekvensene for livet mitt .

Hadde vært endel værre hvis det hadde vært et familiemedlem jeg måtte ha forholdt meg til ... da sliter en på en måte desto mer siden det er mye vanskeligere å kutte ut da - stor :klem: til alle som er i den situasjonen ...

Vet du at hun er psykopat? Det kan jo tenkes at hun er helt normal og bare misliker deg, eller er sjalu.

Det vanligste med slike folk som jeg tror du beskriver er at de er bra, normale mennesker, men lider av alvorlig sjalusi. Hun kan rett og slett være sjalu på deg. Det kan tenkes at det gjør vondt langt inni hjertet hennes hvis hun ser at den kjekke mannen smiler hjertelig til deg.

Skrevet (endret)

Nå kan man ha ganske så spesielle og sære personlighetstrekk uten at man passer inn under diagnosen psykopat, som vel heller ikke brukes på fagspråket lenger. Nok om det.

Jeg skjønner at denne damen er godt likt, men misliker deg ?

Det får du ikke gjort så mye med, annet enn å forholde deg til det på den måten som er mest riktig for deg.

Du kan konfrontere - da risikerer du å bli baksnakket. Spesielt om det foregår på tomannshånd.

Er hun ekkel mot deg i fellesskap, er det mye enklere ved en konfrontasjon, for da vet alle som var der hvem som sa hva.

Eventuelt kan du gjøre som strutsen, stikke hode i sanden og håpe at det går over, det er ofte den mest behagelige måten, selv om det er den mest kjedelige for din egen del, siden det er dere to som har problemer med hverandre og ikke de andre.

Endret av Katitzi
Skrevet

Jeg ser jo at det er noen her inne som stille seg kritisk til at jeg beskriver denne personen som psykopat . Jeg syntes egentlig ikke dere har grunnlag til å reise tvil om dette siden personen i veldig liten utstrekning er beskrevet i denne tråden og siden dere heller ikke vet hvem personen er .

Jeg er ikke i tvil om at hun er en psykopat , men ønsket råd om hvordan man forholder seg til slike . Hvis man ikke har personlig erfaring med psykopater , syntes jeg egentlig ikke man bør gi tips i en slike tråder siden man da egentlig ikke forstår hva slags type menneske dette dreier seg om ..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det er litt rart at du vet at denne personen er en psykopat, mens hun tydeligvis er godt likt av alle andre...? Men hva vet vel jeg..

Uansett kan du som andre har skrevet velge mellom å leve med det, å konfrontere eller å trekke deg stille unna. Hva du vil gjøre er ene og alene opp til deg selv.

Gjest Gjest
Skrevet

- Er vokst opp med psykopater og har hatt flere rundt meg i voksen alder. Hvis man ikke kan komme unna, men må forholde seg til dem, så finnes det en måte å overleve på.

-Det er å punktere nedlatende utsagn som psykopaten kommer med. For som regel finner psykopaten ditt svake punkt ganske raskt. Det er de flinke til. Eller helst det som de tror er ditt svake punkt.

Så neste gang du hører noe blir sagt om din person, dine egenskaper eller det arbeidet du har gjort, så drar du det ut til det blir latterlig.

Feks: Hvis noen sier noe nedlatende om mitt utseende, noe som ingen har grunn til forøvrig, men la oss si at det går på dumhet og kilo for mye. Noe som er ganske vanlig blant psykopater.

Da svarer jeg med et smil: "Ja, jeg er så dum som et brød". Eller: "Ja, jeg er kjempefeit, jada".

Da vil det meste falle på sin egen urimelighet.

Gjest kråkå
Skrevet
Jeg synes det er litt rart at du vet at denne personen er en psykopat, mens hun tydeligvis er godt likt av alle andre...? Men hva vet vel jeg..

Uansett kan du som andre har skrevet velge mellom å leve med det, å konfrontere eller å trekke deg stille unna. Hva du vil gjøre er ene og alene opp til deg selv.

UFF, for en kranglefant! Jeg støtter TS! Har jobbet med en som jeg vil beskrive som psykopat.. det er helt forferdelig! Heldigvis er hun borte nå. Mitt råd er at du ikke gjør noe som helst, enn så lenge. Vær deg selv; blid og hyggelig, uansett hvordan hun oppfører seg ovenfor deg og uansett hva hun sier. Ikke la hun få æren av å se at du tar deg nær av ting hun sier eller gjør. Etterhvert vil nok de andre vennenne dine finne ut av/se hvordan hun egentlig er, og da blir det lettere å prate om det enn å gjøre det nå når de ikke skjønner/kan se din beskrivelse av damen! Lykke til og gå med hodet hevet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...