Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har forslag på hvor kan kjøpe gifteringer til en grei pris?

Skrevet

Vi har bestilt ringer fra thebeautifulcompany.co.uk, de trekker fra britisk moms (15%) og sender gratis, så da koster det ikke så mye ekstra :)

De sender måler for ringstørrelse slik at man får bestilt rett :)

Skrevet
Vi har bestilt ringer fra thebeautifulcompany.co.uk, de trekker fra britisk moms (15%) og sender gratis, så da koster det ikke så mye ekstra :)

De sender måler for ringstørrelse slik at man får bestilt rett :)

vet du ca leveringstid de har?

Skrevet

Chanti har alle mulige gifteringer, mange fine til veldig gode priser. Du får bestilt prøve ringer først for å være sikker på at du får riktig størrelse avhengig av ringen du velger.

Om du har en størrelse kan de hende du trenger en annen størrelse fordi ringene er forskjellig inn også.

De har litt leveringstid, da de lager ringene etter at de er bestilt. Lykke til :)

Skrevet
vet du ca leveringstid de har?

Vi bestilte de på onsdagsskveld, fikk en slik ringmåler i posten for å bekrefte størrelsen på lørdag (så den må nesten ha blitt sendt på torsdag), så vi har ikke fått våre enda, men det står på nettsiden deres:

Delivery to Non UK addresses is free for orders with a value over £50 UK Pounds, any charge will be calculated automatically during checkout. We ship using royal mail Swiftair. Goods normally arrive within seven to ten days from placing the order, if the item is in stock, if the item is made to order the delivery time will be indicated in the individual product information.

...og utifra hvor kjappe de var med den ringmåleren så tipper jeg vi får ringene ganske kjapt :)

Skrevet
Vi bestilte de på onsdagsskveld, fikk en slik ringmåler i posten for å bekrefte størrelsen på lørdag (så den må nesten ha blitt sendt på torsdag), så vi har ikke fått våre enda, men det står på nettsiden deres:

...og utifra hvor kjappe de var med den ringmåleren så tipper jeg vi får ringene ganske kjapt :)

vi har bestilt ringer der vi nå så takk for tipset

Skrevet
Er det noen som har forslag på hvor kan kjøpe gifteringer til en grei pris?

Er det toll og moms på slikt, sånn at vi må regne på litt ekstra på prisen?

Fortell når dere har fått ringene da! Spennende med ting i posten :)

Skrevet
Er det toll og moms på slikt, sånn at vi må regne på litt ekstra på prisen?

Fortell når dere har fått ringene da! Spennende med ting i posten :)

tror ikke det er det, jeg betalte iallefall bare 64pund pr ring. altså tilsammen 1220 nok for gullringer

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet
tror ikke det er det, jeg betalte iallefall bare 64pund pr ring. altså tilsammen 1220 nok for gullringer

du får nok snart en lapp i posten om at du må betale toll og moms. Moms er 25% av totalsummen. Du får ikke ringene før dette er betalt.

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet
du får nok snart en lapp i posten om at du må betale toll og moms. Moms er 25% av totalsummen. Du får ikke ringene før dette er betalt.

googlet det nå for å være sikker. Smykker er tollfritt, men du må betale 25% av totalsummen(moms) og et fortollingsgebyr på litt over 100kr i tillegg.

Skrevet
googlet det nå for å være sikker. Smykker er tollfritt, men du må betale 25% av totalsummen(moms) og et fortollingsgebyr på litt over 100kr i tillegg.

ok

Skrevet
vi har bestilt ringer der vi nå så takk for tipset

måtte dere fortolle dette?

Skrevet

Vi bestilte 17. juni, og de er sendt i dag (vi fikk mail på at de var bestillingsvare etter at jeg svarte i denne tråden og at det var rundt 4 ukers leveringstid). Jeg regner med at vi må betale moms og behandlingsgebyr, de er garantert merket med verdi siden dette er viktig i forhold til selskapets forsikringer. (men man kan jo være heldig slik at de bare går gjennom tollen ubehandlet).

Uansett så blir det jo billigere enn i Norge for vår del, det metallet vi ønsket finnes vel knapt i Norge (palladium) og hvertfall ikke til 2700 kr (inkl moms & behandlingsgebyr ender vi vel opp i overkant av 3500 kr).

Gjest Gjest
Skrevet
måtte dere fortolle dette?

stiller du spørsmål på dine egne innlegg?

Skrevet
stiller du spørsmål på dine egne innlegg?

nei gjorde en feil bare. skulle være spørsmål til ett annet innlegg

• 3 uker senere...
Skrevet

har dere fått ringene deres?

Skrevet

Hva er en grei pris på gifteringer da? Vi kjøpte våre i Norge og betalte under 6000,-. Ferdig graverte. Og vi har ganske brede ringer, men ikke noe mikkmakk.

Skrevet
har dere fått ringene deres?

Ja, fikk de 6. juli, i underkant av 3 uker etter at vi bestilte de og 2 uker etter at vi bekreftet ringstørrelse (de sendte jo en ringmåler), veldig kjapt levert synes jeg :)

Var veldig heldige, vi måtte ikke betale moms... Veldig merkelig sak egentlig, for pakken var åpnet (uten at det stod "åpnet av tollvesenet" utenpå...), på tolldeklarasjonen stod det korrekt verdi (£225), men det var slurvete skrevet så det kunne gå for å ha stått £25, og det var merket med "gift". Inni stod det ingen verdi på bilaget, men det stod jo helt klart "Paid by mastercard/visa"... men vi slapp unna momsen likevel. Uansett, ringene er nyyyydelige! Helt fantastiske og jeg er kjempeglad for at vi bestilte de. :rødme:

Gjest Gjest_Mette_*
Skrevet

Vi kjøpte ringene våre billig og uten problemer på ebay... Se her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...