Gjest Janna Skrevet 29. juli 2003 #1 Skrevet 29. juli 2003 Ehem. Ja. Jeg skulle altså, etter ønske fra kjæresten, titte innom dataforumet og spørre om hvordan man kjører back-up på en PC. Fra scratch. Hva må man ha for å gjøre det? Hvordan gjør man det, trinn-for-trinn? :oops: Veldig takknemlig om noen ville svare!....
Gjest Lea Skrevet 29. juli 2003 #2 Skrevet 29. juli 2003 Windows har en egen sak under Start-Programmer-Tilbehør-Systemverktøy-Sikkerhetskopiering Jeg pleier ganske enkelt å brenne en CD med alt jeg har av dokumenter og andre filer en gang i blant.
Gjest dorian Skrevet 29. juli 2003 #3 Skrevet 29. juli 2003 Hei! Ja, du må først bestemme deg om du skal ta fullstendig backup, eller bare backup av de filene du lagrer. Sistnevnte er jo ganske grei, bare å lagre filer i spesielle kataloger som så brennes på cd eller noe. Ved fullstendig backup tar du hele systemet, og det tar både mer tid og plass. Åssen pc har du, da? dorian
Gjest Janna Skrevet 29. juli 2003 #5 Skrevet 29. juli 2003 Vi har ikke cd-brenner. Hvordan stiller saken seg da? Vi har Windows XP Home Edition. Takk for at dere svarer
Gjest Lea Skrevet 29. juli 2003 #6 Skrevet 29. juli 2003 Hvis du ikke har CD-brenner, så er det vel egentlig ikke så mye å gjøre. Annet enn å kjøpe en da. De koster vel rundt 500 kroner og er verd hvert eneste øre. Om du har en backup liggende på harddisken, og harddisken går til hel**** så vil du ikke ha noen nytte av den uansett. Du kan evt. bruke disketter og lagre dokumenter, men de er absolutt ikke til å stole på og de får ikke lagret store filer.
Gjest Janna Skrevet 29. juli 2003 #7 Skrevet 29. juli 2003 Ok, takk for svar! Cd-brenner satt opp på ønskelista.
Gjest Lea Skrevet 29. juli 2003 #8 Skrevet 29. juli 2003 Fint.. du kommer ikke til å angre. Og trenger du/dere hjelp til å installere den, så send meg en PM. Kan være litt knotete første gangen, men er egentlig veeeeldig enkelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå