Gjest reisefikser'n Skrevet 22. juni 2009 #1 Del Skrevet 22. juni 2009 Jeg er litt usikker på om denne hører hjemme her, men den blir sikkert flyttet hvis den hører hjemme et annet sted :-) Jeg driver bl.a. med utleie av ferieboliger i utlandet, og mitt firma skulle inngå en avtale med en eier av et alldeles nydelig feriehus. Så begynte denne mannen å først undertegne med uthevet "SS" i navnet sitt.... Og fortalte at han var fascinert av nordmenn og deres rase...... Og fortalte videre at han hadde hatt en "drøm" der han trodde han hadde levd som nordmann tidligere i livet - og var i en spesialgruppe med norske soldater som sloss FOR Hitler...... Navnet på denne spesialgruppa var "Wikings", (og jeg har googlet: den eksisterte). Vi takket (selvfølgelig?) nei til samarbeidet - og han svarte med flg. ord: Sieg Heil Jeg vet at denne mannen prøver virkelig hardt å få tak i norske turister, men lurer også på hvordan jeg kan fraråde folk til å reise til ham - uten å bli beskyldt for at jeg er redd for konkurranse???? Vi konkurrerer jo om det samme markedet? Men jeg er ikke redd for at vi skal tape mot ham - han har nydelige feriehus. Men lurer på hvordan jeg på lovlig vis kan lovlig advare nordmenn mot å dra dit? Mannen er jo ikke helt "god"- for å si det pent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2009 #2 Del Skrevet 23. juni 2009 Jeg er litt usikker på om denne hører hjemme her, men den blir sikkert flyttet hvis den hører hjemme et annet sted :-) Jeg driver bl.a. med utleie av ferieboliger i utlandet, og mitt firma skulle inngå en avtale med en eier av et alldeles nydelig feriehus. Så begynte denne mannen å først undertegne med uthevet "SS" i navnet sitt.... Og fortalte at han var fascinert av nordmenn og deres rase...... Og fortalte videre at han hadde hatt en "drøm" der han trodde han hadde levd som nordmann tidligere i livet - og var i en spesialgruppe med norske soldater som sloss FOR Hitler...... Navnet på denne spesialgruppa var "Wikings", (og jeg har googlet: den eksisterte). Vi takket (selvfølgelig?) nei til samarbeidet - og han svarte med flg. ord: Sieg Heil Jeg vet at denne mannen prøver virkelig hardt å få tak i norske turister, men lurer også på hvordan jeg kan fraråde folk til å reise til ham - uten å bli beskyldt for at jeg er redd for konkurranse???? Vi konkurrerer jo om det samme markedet? Men jeg er ikke redd for at vi skal tape mot ham - han har nydelige feriehus. Men lurer på hvordan jeg på lovlig vis kan lovlig advare nordmenn mot å dra dit? Mannen er jo ikke helt "god"- for å si det pent. So......... Om utleieren er kommunist eller noe annet bryr jeg da meg ikke noe om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 23. juni 2009 #3 Del Skrevet 23. juni 2009 hmm, om jeg skulle dratt på ferie hadde jeg faktisk brydd meg pent lite om utleier adde hatt et hakekors i panna for å si det mildt, så lenge han hadde latt oss vre i fred i løpet av ferien og oppført seg på en så og si normal måte.. tror ikke han driver med jødeforfølgelse i våre dager, selv om han kanskje er av den oppfatning at han har en forkjærlighet for den ariske rase :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2009 #4 Del Skrevet 23. juni 2009 til siste taler skremmende at du ikke forholder deg mer aktivt til sånne spørsmål.............. det er noe som heter etikk og verdier, kanskje du burde tenke litt mer over det jeg er tilfeldigvis en av dem som denne nazikaren sikkert helst ville sett død idet jeg tilhører en sånn sett utsatt gruppe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 23. juni 2009 #5 Del Skrevet 23. juni 2009 Det er vel strengt tatt ikke din sak hvem andre velger å leie feriehus av, uansett hvilke sympatier han har. Jeg ville ikke likt å leie av en nazist, men jeg ville heller ikke likt en reiseoperatør (eller en profesjonell aktør i en hvilken som helst bransje, egentlig) som avarte mot en konkurrent på bakgrunn av dennes politiske overbevisning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest reisefikser'n Skrevet 23. juni 2009 #6 Del Skrevet 23. juni 2009 Det er vel strengt tatt ikke din sak hvem andre velger å leie feriehus av, uansett hvilke sympatier han har. Jeg ville ikke likt å leie av en nazist, men jeg ville heller ikke likt en reiseoperatør (eller en profesjonell aktør i en hvilken som helst bransje, egentlig) som avarte mot en konkurrent på bakgrunn av dennes politiske overbevisning. Ok, jeg ser jo at flertallet her ikke synes det betyr noe. Men for meg er det å være nazist og forherlige Hitler og hans idéer noe langt mer enn en "politisk overbevisning". Jeg tenker også på situasjoner som f.eks. en norsk familie med norske navn leier seg inn der. Ved ankomst viser det seg at f.eks. mor eller far i familien er av afrikansk avstamning (selv om de har norske navn) og barna er mørke i huden. Eller at den ene parten har tydelige jødisk utseende og avstamning. Jeg føler meg rett og slett ikke trygg på en mann som har så - etter min mening - ekstreme meninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lille_kvinne Skrevet 23. juni 2009 #7 Del Skrevet 23. juni 2009 Jeg tenker også på situasjoner som f.eks. en norsk familie med norske navn leier seg inn der. Ved ankomst viser det seg at f.eks. mor eller far i familien er av afrikansk avstamning (selv om de har norske navn) og barna er mørke i huden. Eller at den ene parten har tydelige jødisk utseende og avstamning. Jeg føler meg rett og slett ikke trygg på en mann som har så - etter min mening - ekstreme meninger. Akkurat dette tenkte jeg også! Dette kunne jo endt i en veldig ubehagelig og kanskje farlig situasjon. Vet ikke helt hvordan du skulle gått frem for å "advare" andre, men jeg hadde ikke følt det komfortabelt om han jeg leide av kom innom og skulle fortelle meg noe sånt som han sa til deg. Da tror jeg faktisk jeg hadde klaget til utleier firmaet til og med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2009 #8 Del Skrevet 23. juni 2009 Vi har en ung mann av afrikansk opprinnelse i vår familie. Han er mørk, barna hans er "lysebrune". Om vi skulle reist på familieferie ville det vært naturlig at jeg og min mann ordnet det praktiske, så derfor ville våre norske navn (og eventuelt våre bleke norske fjes) være det utleier ville hatt å forholde seg til. Når vi så ankom med storfamilien der flere av medlemmene hadde afrikansk avstamning kunne det fort blitt ubehagelig. Jeg ville ikke ønsket å leie av en nazist. Og for den del, min mor har særdeles dårlige minner fra da hun var lita jente og nazistene brente ned hjemmet hennes og sendte henne og familien på flukt. Hun ville garantert følt et sterkt ubehag dersom det ble kjent at vi bodde i feriehuset til en nazist. Som en annen her sier: Å være nazist er mer enn "en politisk overbevisning" i mine øyne. Jeg synes det er tamt å skjule seg bak politikk for å rettferdiggjøre rasisme og direkte ondskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå