Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har reservert meg mot telefonsalg. Men ett firma ringer med jevne mellomrom. Jeg sier hver gang at jeg har reservert meg, og ber dem fjerne nummeret mitt fra lista. Det sier de at de skal gjøre, og så går det en stund før de begynner igjen. Kan jeg rapportere dem noe sted? Be om nummeret til sjefen deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dobbeltsjekk at du er registert med dette i brreg.no

hjelper ikke å si at de skal fjerne deg fra listen, de får lister jevnlig, og hvis det har blitt registrert etter datoen de sist fikk liste er det grunnen til at du fortsatt står der.

Ellers er det også viktig å sørge for reservasjon for alle i familien.

Hjelper ikke dette så ville jeg rapportert på en slags måte, men jeg er desverre like blank som deg på resten.

Desverre så finnes det jo også de som bruker telefonkatalogen rett og slett. Skal ikke være sånn, men desverre...

Gjest Gjest
Skrevet

Hver 3 mnd skal de ha oppdaterte lister på hvem som har reservert seg. Tror den nye markedsføringsloven til og med krever at de skal oppdatere listene hver måned.

Gjest Gjest
Skrevet

ja de har faktisk ikke lov å ringe deg når man er reservert seg mot telefonsalg. husker noen ble direkte ufine og kalte meg gjerrigknark og ble direkte spydig når jeg prøvde å være høfflig og takke nei. etterhvert så opplevde jeg så mange ufine selgere da jeg har vanskeligheter for å bare si "neitakk" og slenge på røret med engang. jeg prøver å være såpass høfflig at de skal få lov å snakke ferdig.. men den gang ei..

så hver gang det er en telefonselger som ringer nå (skjult nummer, da tar jeg den ikke. og nummer fra andre kommuner skjønner jeg er telefonselgere) så tar samboer telefon.

da blir det slik:

-hallo!

-hei, jeg ringer fra.. blablabla.. er ***** å treffe?

-nei hun er død!

da blir de gjerne så forbausa og sjokkerte at de ikke helt hva de skal si, og enten bare legger på eller sier fort "okey, hadet!"

hehe.. har funka som bare det. må bare gjøre det med de resterende plagsomme selgerene. men samboer syntes at det er litt artig å høre reaksjonene dems.. hehe

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har vært reservert i årevis. Men de (Telenor) fortsetter å ringe. Begynner alltid samtalen med at de ser jeg ikke har Telenor på mobilen. Hvordan skal jeg få banket inn i dem at jeg ikke vil ha? :gjeiper:

Gjest Blondie65
Skrevet
Jeg har vært reservert i årevis. Men de (Telenor) fortsetter å ringe. Begynner alltid samtalen med at de ser jeg ikke har Telenor på mobilen. Hvordan skal jeg få banket inn i dem at jeg ikke vil ha? :gjeiper:

Ja den der bruker de på meg også. Og jeg ber dem ryke og reise for jeg ser ingen grunn til å være høflig mot selgere som driter i reservasjonen i Brønnøysundregisteret (som de ikke går av veien for å lyge om også - at den må fornyes hver 6. mnd og what not).

Network Norway plaget meg hver dag i 14 dager til jeg til slutt sendte dem et brev der jeg ba dem vennligst om å gjøre som de hadde lovet pr telefon - å stryke meg fra nåværende og fremtidige lister ellers ville de bli rapportert. Det er 3 år siden jeg hørte noe fra dem nå.

Tele2 ble direkte uhøflig fordi jeg ikke ville ta i mot deres fantastiske super tilbud - når de ringte for andre gang i løpet av et par dager. Det var ikke måte på hva selgeren kunne lire av seg av at jeg var dum som ikke tok i mot og greier. Jeg hadde veldig lyst til å si noe om sauer og kunder som ikke vil bli sammenlignet med sauer, men jeg kom jo ikke til orde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...