Gjest Gjest_meg_* Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 Hei, jeg skal opp fryktelig tidlig i morgen og fly. En tragedie har rammet familien vår. Har fått utskrevet stesolid av legen i dag, mye pga av denne tragedien, samt andre faktorer. Jeg kommer ikke til å få sove i natt uten noe som helst hjelp. Hvis jeg tar en dose Stesolid 2,5 mg, vil jeg da sovne så hardt at jeg ikke våkner til jeg skal opp igjen. Eller er det ikke så sterkt. Er ikke fan av den type medisiner, men denne gangen var det ikke no valg.Regner vel det blir en ca 3 timer jeg kan få sove - om jeg får sove. Noen som har erfaring?
Sekretæren Skrevet 22. juni 2009 #2 Skrevet 22. juni 2009 Den eneste erfaringen jeg har med Stesolid er i forbindelse med epilepsi. Det er ingen som har forutsetninger for å svare på spm ditt uten å vite hva denne dosen er til, hvor mye du veier osv. Du bør ringe legevakta for slike spm, de kan hjelpe deg med et seriøst svar.
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2009 #3 Skrevet 23. juni 2009 Hei, jeg skal opp fryktelig tidlig i morgen og fly. En tragedie har rammet familien vår. Har fått utskrevet stesolid av legen i dag, mye pga av denne tragedien, samt andre faktorer. Jeg kommer ikke til å få sove i natt uten noe som helst hjelp. Hvis jeg tar en dose Stesolid 2,5 mg, vil jeg da sovne så hardt at jeg ikke våkner til jeg skal opp igjen. Eller er det ikke så sterkt. Er ikke fan av den type medisiner, men denne gangen var det ikke no valg.Regner vel det blir en ca 3 timer jeg kan få sove - om jeg får sove. Noen som har erfaring? Jeg er sykepleier, og har heller ikke annen erfaring fra stesolid enn at det brukes i forhold til epilepsi. Har du fått utskrevet disse medisinene for å få sove bedre??? eller for å roe deg ned???? Er enig med vedkommede som skrev at du må kontakte legevakt eller annet helsepersonell og forklare årsak til at du skal ta de, din vekt m.m... Ingen her kan svare deg korrekt på dette ut fra de opplysningene du har oppgitt... Ønsker deg lykke til ..
Gjest Eurodice Skrevet 23. juni 2009 #4 Skrevet 23. juni 2009 Jeg er sykepleier, og har heller ikke annen erfaring fra stesolid enn at det brukes i forhold til epilepsi. Har du fått utskrevet disse medisinene for å få sove bedre??? eller for å roe deg ned???? Er enig med vedkommede som skrev at du må kontakte legevakt eller annet helsepersonell og forklare årsak til at du skal ta de, din vekt m.m... Ingen her kan svare deg korrekt på dette ut fra de opplysningene du har oppgitt... Ønsker deg lykke til .. Jeg synes det er merkelig at du som er sykepleier ikke vet at stesolid er et diazepampreparat i likhet med vival og valium og flere. Det brukes som et avslappende og beroligende middel. Det er ikke et sovemiddel i og for seg, men kan lette innsovningen fordi kroppen lettere slapper av. Jeg er ellers enig i at man ikke skal bruke slike tabletter ukritisk, men søke råd hos helsepersonell. Hvis TS har fått disse av lege, har hun vel fått anvisning i bruken?
NoAngel Skrevet 23. juni 2009 #5 Skrevet 23. juni 2009 syntes du burde ringe legevakten. de kan nok svare deg på det håper det går bedre med deg snart. klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå