Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 Før har jeg vekslet i Norge og hatt penger liggende i hotellsafen. Men nå skal jeg reise mye rundt i forskjellige land og vil skaffe meg minibankkort, så jeg kan ta ut penger når jeg trenger det. Hvilken bank er billigst og ha minibankkort hos? Kan man bruke alle slags minibankkort på små øyer i Hellas og små steder i Kroatia og Italia?
Gjest Blondie65 Skrevet 22. juni 2009 #3 Skrevet 22. juni 2009 Du må ha kort med visa på. Det trenger ikke nødvendigvis være et kredittkort, bare pass på at det er et bankaxept kort med visa på. Dette vil virke rundt omkring i hele verden. Bankaxept virker noen steder, men det er dessverre ikke over alt. Dine Penger har kalkulatorer som viser hvilke kort som er billigst i bruk. Jeg pleier å ta ut litt kash i valutaminibank på flyplassen sånn at jeg har til den første dagen på ferie.
m74 Skrevet 22. juni 2009 #4 Skrevet 22. juni 2009 Ingen som vet? dersom du får VISA kort (ikke bare bank-accept) skal det da funke hvor som helst, du finner vel ikke noe som funker flere steder i hvertfall. Skandiabanken er soleklart billigst å ha her i Norge i hvertfall.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2009 #5 Skrevet 22. juni 2009 Hvordan er Dnb Nor i forhold til andre på pris? Veldig stor forskjell på de forskjellige? Har allerede konto i Dnb. Hvis jeg bestiller i morgen, når kan kortet brukes?
Lerkefugl Skrevet 22. juni 2009 #6 Skrevet 22. juni 2009 Hvordan er Dnb Nor i forhold til andre på pris? Veldig stor forskjell på de forskjellige? Har allerede konto i Dnb. Hvis jeg bestiller i morgen, når kan kortet brukes? Kortet får du tilsendt i løpet av en uke. Dersom du ikke har kort fra før, må du innom et bankkontor. DnB NOR har ingen gebyrer for varekjøp i utland, men det koster 25,- å ta ut kontanter. Anbefaler 2 kort, et MasterCard og et VISA - da er du sikret i tilfelle et kort blir skadet på reise.
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2009 #7 Skrevet 23. juni 2009 Jeg anbefaler så absolutt å ha med to kort, i tillegg til å alltid ha noen kontanter på deg. La det ene kortet og litt kontanter ligge igjen i safen på hotellrommet, og ha det andre plutt litt kontanter med deg. Det skjer dessverre til tider at kortet blir avvist, av ymse grunnet, og da er det greit å ha kontanter i bakhånd slik at du får kjøpt den isen du står og sikler på Det er ikke alle steder som tar kort heller, mange småsjapper og boder tar kun vanlig pæng.
Gjest Gjest_Fjest_* Skrevet 23. juni 2009 #8 Skrevet 23. juni 2009 Få deg kort hos en liten bank. Da får du hjelp av din personlige kunderådgiver den dagen du står med 5 pesos og et slukt minibankkort. Minst like gode vilkår som storbankene, uendelig mange ganger bedre service.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå