Gjest Utlogget Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 De tørre fakta forteller meg at jeg må være helt gjennomsnittlig slank: 1,65 høy, 55 kilo, 34/36 i klær. Men speilet sier noe annet, speilet sier at jeg er grovbygd og rund. Hvordan i alle dager kan jeg komme over disse tenåringstaktene? Jeg er 29 år og lengter etter å være komfortabel med min kvinnekropp, men når jeg går rundt i byen, er det 18-åringenes tynne lår jeg sammenligner mine med. Finnes det noen triks for å få selvbildet til å matche det objektive bildet? Det er ikke det at jeg tror at det plutselig skal dukke opp en supermodell i speilet mitt, men jeg vil i det minste gjerne bli kvitt henne som ser nærmest iøynefallende mislykket ut.
buttergirl Skrevet 22. juni 2009 #2 Skrevet 22. juni 2009 Hver gang disse tankene kommer kan du prøve å tenke: Ikke hør på dem, jeg er flott! Og så kan du finne på noe som får tankene vekk fra din egen kropp!
Gjest Jenta18 Skrevet 22. juni 2009 #3 Skrevet 22. juni 2009 Hvis du bruker str 34-36 i klær er du under gjennomsnittlig for din alder som er 29. selv er jeg 18 år og bruker størrelse 38. synes jeg har litt for mye fett på magen, men ellers synes jeg at jeg har en flott kropp. det handler om å godta seg selv som du er. prøv å si til deg selv at du ser fin ut (selv om du kanskje ikke tror på det i starten). dette funka på meg, da jeg hadde lav selvtillit før. du må gjenta det for deg selv hver dag foran speilet.
Gjest Shelob Skrevet 23. juni 2009 #4 Skrevet 23. juni 2009 Iiiiiik! Tell me about it! Jeg er 36 år, 172 høy, veier 65 kg, bruker 38 i klær - og maser stadig om dette inne i hodet mitt. GÅR DET ALDRI OVER ELLER?! Fed up ass..
Gjest Gjest_hjema_* Skrevet 23. juni 2009 #5 Skrevet 23. juni 2009 Hei. Sliter mye med det samme, føler meg mye feitere enn jeg faktisk er. Vet det ikke er sant, men klarer ikke helt å tro på det. Går til psykolog pga problemer så har fått mange tips derfra. For det første; aksepter at du er som du er. Alle er ikke supermodeller, og svært få i en alder av 29 år!! Tenk over hva som er viktig i livet, er det verd det å bruke alle dagene av sine beste år på å vurdere og kritisere kroppen sin?? tror du andre synes at du ser feit ut/tenker du at det å evt bli tynnere vil gjøre det bedre for din skyld eller andres.. Bare noen spørsmål det kan være lurt å stille seg... Du oppdager fort at mye av det man tenker er bare inne i hodet sitt!! Et annet triks kan være å fokusere på de delene av kroppen du liker. Som sagt over her, si til deg selv flere ganger at du ser bra ut, det funker fakisk veldig godt! Om det er et område på kroppen du ikke liker; ikke tenk på det. Om du mener at feks magen er for feit men at rompa er bra, tenk på rompa :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2009 #6 Skrevet 23. juni 2009 Slik er det med oss jenter/kvinner at vi aldri blir helt fornøyde, men jeg lurer på om du trener styrke? Hvis du ikke gjør det, så anbefales det siden kroppen strammes opp og du føler deg bedre
Annikken Skrevet 26. juni 2009 #7 Skrevet 26. juni 2009 Jeg sliter med det motsatte - ser meg i speiliet og tenker "guuud nå har jeg blitt slank altså" - og så er jeg akkurat likedan Trening virker utrolig bra på psyken
Gjest Shelob Skrevet 26. juni 2009 #8 Skrevet 26. juni 2009 Jeg sliter med det motsatte - ser meg i speiliet og tenker "guuud nå har jeg blitt slank altså" - og så er jeg akkurat likedan Trening virker utrolig bra på psyken Jo du sier noe! Men nå er jeg også avhengig av å trene styrke/løping for å føle meg bra. 2-3 dager uten, og livet mitt er 0 verdt! Latterlig, jeg vet. Men nå er det vel ikke det verste å være avhengig av..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå