Gå til innhold

Bryllup ute...

Anbefalte innlegg

Gjest Maya-86
Skrevet

Det høres ut som jeg drømmer litt, men dette går vell ann?

Jeg prøver å tenke alternativ, siden min forloveden min ikke er så gira på så mye folk.

Er det noen som har hatt sermonien og heile pakka i en hage eller noe i den duren?

Noen som har noen gode tips... Vi blir maks 30 stykker, og blir nok neste sommer.

Skrevet

Det er fullstendig mulig. Hvis du vil vies av en prest får du snakke med en av dem. De fleste er villige til å vie dere ute. :)

Gjest Gjest
Skrevet
Det er fullstendig mulig. Hvis du vil vies av en prest får du snakke med en av dem. De fleste er villige til å vie dere ute. :)

Vanskelig å få prester i kirken til å vie ute. Den jeg spurte kunne ikke fordi det ikke var lov.

Skrevet

Hm. I kirken jeg sokner til (som forøvrig er en katolsk kirke) er det mulig å bli viet ute. Gud ser deg jo visstnok uansett hvor du er, så hvorfor det skal være noe problem å vie deg ute skjønner ikke jeg. De får jo ikke betalt for kirken uansett om det er kirken du sokner til.

Gjest Gjest
Skrevet
Hm. I kirken jeg sokner til (som forøvrig er en katolsk kirke) er det mulig å bli viet ute. Gud ser deg jo visstnok uansett hvor du er, så hvorfor det skal være noe problem å vie deg ute skjønner ikke jeg. De får jo ikke betalt for kirken uansett om det er kirken du sokner til.

Det er strengere i statskirken på dette.

Skrevet

Bare pass på å ha en backup i tilfelle det regner.

Gjest Gjest_Anne_*
Skrevet

Jeg har vært i 3 ulike utebryllup. Det ene var med en dommer, det andre med Human-etisk forbund, og det siste med Sosialhumanistene. Første og siste var så absolutt de flotteste (vigsler hadde på seg svart kappe). Ikke alle som kjenner en dommer, så da kan det nok være enklere med Sosialhumanistene. De har ganske informative nettsider: http://www.sosialhumanistene.no/

Lykke til!

Skrevet

Jeg har vært i et utebryllup som var veldig flott, det var i hagen til bestemoren til bruden.

Vigsler var såvidt jeg vet muslimsk, siden brudgommens familie er muslimer, men det var ingen religiøse referanser i vielsen.

Det eneste jeg husker som negativt var at det var veldig varmt den dagen, og det ble ganske varmt å sitte der under hele vielsen. Festen ble holdt i telt, og det var helt greit under middagen. Det ble litt kjølig utover kvelden, men det hjalp med varme-lamper, og så lenge man holder seg i aktivitet er det jo greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...