Gå til innhold

føflekker

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg har noen føflekker i ansiktet og på magen som jeg vil ha bort. de er ikke spesielt store eller ser farlige ut, jeg bare synes de er skjemmendes. er det noen som vet hvordan man kan få de fjernet uten at det blir stygge arr?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet bare om noen venninner av meg som har fjernet noen fløflekker og de fikk iallefall veldig store stygge arr...

dessuten har legen min nevnt at det er vanskelig å fjerne føflekker uten å få stygge arr. ...

du bør kanskje høre med en lege?

Gjest Poirot
Skrevet

Kjenner en som har fjernet en føflekk på kinnet. Nå har hun en stor grop isteden...

Gjest Ukjent
Skrevet

Hei!

Jeg fant noe info om fjerning av føflekker og arr her

Skrevet

Jeg har fjernet en føflekk på ryggen. Føflekken var liten, men de tok vekk mye rundt og jeg måtte sy 6 sting fordi de trodde det var noe lumskheter i den.

Arret er helt jævlig stygt.

Skrevet

Det finnes én måte som ikke gir deg arr, problemet er bare at det sannsynligvis bare er ett sted her i landet hvor du får utført dette, nemlig Stavanger.

Behandlingen kalles cryokirurgi, og det er en akupunktør med flere års tilleggsutdannelse som utfører dette.

Det skjer ved at han "fryser" bort føflekkene. Huden der føflekken sitter dør, og etter ca en uke faller føflekken av og ny hud kommer til. Det blir ikke synlige merker etter dette.

Føflekker som blir skåret bort etterlater som oftest skjemmende arr, og siden du har noen i ansiktet ville jeg ikke anbefalt det.

Skrevet

Stavanger... jeg visste det!!! Har lest om det for lenge siden på nettet et sted, men har ikke funnet tilbake til det. Begynte å lure på om det var noe jeg hadde innbilt meg!

Selv har jeg fjernet 3 føflekker og kommer fra en føflekkfamilie. Det har mye å si med hva slags hud du har. F.eks får både min mor og bror alltid stygt arrvev, mens jeg ikke gjør det. Får du lett stygge sår gjest? I så fall er det større sannsynlighet for at det ikke blir pent etter at du har fjernet føflekkene. Den ene føflekken jeg fjernet satt like ved øret og arret ble veldig pent. Men dessverre hadde de ikke fjernet alt, så den kom tilbake - arg!! En føflekk sprakk opp og det ble et veldig bredt arr. Tror du burde sjekke ut det Stavanger-greiene med tanke på de i ansiktet.

Lykke til!

Hilsen Føflekken

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Fjernet føflekker uten å få arr, jeg da. Er ikke rare greiene, og føflekkene var ikke så alt for små, heller.

Skrevet

Uhm, uhm,

vel, jeg har slekt som har fjernet føflekker i ansiktet uten å få store groper. Dette har blitt gjort i Bergen.

Skrevet

Jeg har fjernet føflekker både med laser og ved å skjære dem bort. Har ikke fått stygge arr av noen av delene.

Men har sett en del skrekkeksempler også. Tror det kan være lurt å se på gamle arr, om de er stygge. Noe med om huden din gror bra eller ikke tror jeg.

Skrevet

Føflekker som tas bort hos legen gir ofte store arr. Gå til legen og få henvisning til plastisk kirurg e.l., det har jeg gjort og fjernet 4 "utvekster" i fjeset. Har fjernet to og to om gangen, går kjempefort, og betalte 800 kr. Har bare bittesmå arr som nesten er umulig å se.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...