Gjest hunde eier Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 Beklager at jeg er anonym,jeg er ikke bruker her til vanlig,er bare inne å kikker her av og til. Vi har en tispe på snart 11 mnd. Da vi fikk hun var vi hjemme sammen med hun i mange uker,da samboeren min jobber i nordsjøen,og jeg er delttidsstudent. Vi begynte alene hjemme treningen etter ca. 2 uker,og vi hadde hun i buret hennes,som hun trives godt i. Etter noen uker måtte samboeren min på jobb i fire uker,og jeg skulle på skolen igjen(gikk bare 3 korte dager for uken,fri torsdag og fredag) Vi fikk da en nabo til å komme å lufte bikkja,to til tre ganger om dagen,noe som både hund og hundeeier satt veldig pris på Alt har gått fint,syns vi.Når vi er borte i fra hun,så er det max 4-5 timer om dagen,noen ganger i uka. Vi bor i en stor blokk,og vi har spurt nærmeste nabo MANGE ganger om dem hører bjeffing når vi er borte,og vi får til svar at der er det helt rolig:) Nå har jeg sommerferie,og samboeren min er i nordsjøen. På lørdagen måtte jeg ut å handle mat til helgen,og hadde noen andre ærend.Jeg var borte i 1 1/2 time, fra halv syv til åtte om kvelden. Når jeg kom hjem så ringte det på døra.Der stod naboen,som ville innformere meg om at bikkja bjeffer MYYYE og intenst når jeg var borte.. Hun ville bare innformere meg om det,slik at vi ikke fikk klage i fra de andre naboene og ble eventuelt kastet ut Hun hadde vist hørt dette noen dager før også,men var usikker på om det kom fra våres leilighet.(noe hun trodde det gjorde) Jeg setter veldig pris på at hun sier det,for jeg hadde virkelig ikke peiling på at hun bjeffer når jeg ikke er hjemme. (Det er jo helt stille når jeg kommer hjem igjen,og bikkja har ofte "sove tryne"..) I dag tenkte jeg at jeg skulle sjekke dette. Jeg hadde bikkja laus i stua,og gav hun en Kongo først.Så gikk jeg ut døren,og låste. Det var rolig i noen minutter,men så kom bjeffinga!! Jeg gikk inn når hun hadde puste pause,og latet som ingenting.Etter en stund gikk jeg ut i gangen,lukket igjen døren i noen sekunder,for så å gå inn igjen.Men hun springer etter meg med en gang. Når sant skal sies,så er hun veldig daltete mot spesielt meg.Når samboeren min er hjemme,så "gråter" hun når jeg går på skolen. Iallefall prøvde jeg å gå ut og inn noen gange i dag,men jeg merker jo at jeg kommer meg ikke så langt før hun begynner å bjeffe og pipe. Den siste tiden har hun også vært sytete på kveldene,hun sitter attmed meg,ser på meg og piper. Viss jeg faller for fristelsen å ser på hun(noe som jeg vet er ikke lurt)så holder hun kjeft,så det er tydelig at det er oppmerksomhet hun vil ha. På dagene så sover hun fra etter morgen turen,og ut på ettermiddagen. Er det kanskje best å prøve seg på alene hjemme treningen da? Hvordan går jeg frem i så fall? Og hva er det som har skjedd? Det virker jo som om det har gått fint før,i og med at naboene ikke har hørt noe da.. Uff,jeg føler meg som verdens dårligeste hunde eier,alt jeg vil er at hunden min skal ha det trygt og godt hjemme alene.. Sånn ellers så er hun en fantastisk hund,som sjarmerer de fleste rundt her:) Hun ELSKER mennesker og andre dyr,blir såå glad for å se dem.. Takk for at dere har giddet å lest dette:) Håper noen har gode råd.
Gjest hunde eier Skrevet 22. juni 2009 #2 Skrevet 22. juni 2009 Hmm,nå var jeg på butikken,som ligger 1 minutt unna her,var borte i ca 15-20 minutter,og ingen lyd når jeg kom hjem:) Men,det er jo sefølgelig mulig at hun begynner når jeg har vært lengre borte
enatupp Skrevet 22. juni 2009 #3 Skrevet 22. juni 2009 Gå på canis.no der får du nok de beste rådene og tipsene håper det går bra for deg! sliter selv med en hund som ikke liker å være hjemme alene.. men hun er 3 år!! hehe
Sheenaca Skrevet 22. juni 2009 #4 Skrevet 22. juni 2009 Høres litt rart ut dette - at hun plutselig begynner å bjeffe etter å ha vært flink lenge. Men hun er jo ung, så det kan hende det er pubertetsnykker. De må nok plukkes vekk uansett. Det eneste rådet jeg har er å starte alene-hjemme-treningen på nytt, gjerne når hunden er rolig og sliten. Det virker det jo som om du har tenkt på selv også. Slenger meg på rådet om å spørre på canis.no, det er mange flere svært kompetente hundefolk der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå