Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte å ta en 10 dagers tur i september, vil innom Paris noen dager for å besøke slekt, men så er spørsmålet hva som ville vært et greit sted å reise for bare 5-6 dager som ikke er for langt unna hverken Paris eller Oslo (+/- 2 t m/fly). Reiser med en 3åring og muligens min mor. Alternativt kan vi ta ferien først og Paris til slutt. Barnevennlig og gjerne gode shoppingmuligheter, strand er også greit (det er vel noen storbyer som har strandliv også, enten med en konstruert strand eller at de ligger ved havet). Noen anbefalinger, har ikke vært alt for mye ute og reist?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hva med Barcelona? Der er det shopping og strand.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hele rivieraen er veldig greit innen rekkevidde med TGV-tog fra Paris :) Jeg har skrevet et lengre innlegg om den togturen på forumet her før, prøv søkefunksjonen :)

Gjest Gjest
Skrevet

Som andre har skrevet her er Paris et bra utgangspunkt når det gjelder tog. Det går kjapt å komme seg til Brussel, Amsterdam, London og flere byer. Jeg synes også det er mindre stress med tog enn fly. Man kan også ta nattog til Torino, og derfra kan man komme seg enkelt til Roma f.eks.

Det er kanskje ikke så mange strender på de nevnte steder, men jeg synes det er litt bortkasta å prioritere strandliv på ferie.

Hvis du ikke har vært så mye ute å reist, vil jeg anbefale Roma.

Italiensk mat vil ikke bli det samme etter ett besøk i Italia.

Sjekk ut priser hos Air France.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg reiste Oslo-London-Paris-Oslo for et par år siden og det fungerte bra. Tok Eurostar toget fra London til Paris. Nå er vel dessverre ikke London verdens mest barnevennlige by, men det er jo bra med shoppingmuligheter og severdigheter der:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...