Gå til innhold

Frastjålet mobil.Lurer på noe angående forsikring.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei

Mobilen min ble frastjålet på lørdag, og jeg anmeldte det i dag. Sendt inn skademelding til forsikringsselskapet i dag og. Jeg kjøpte mobilen for 1800 kr med abonnement. Når jeg nå må kjøpe ny,vil det koste 2800 kr på grunn av jeg må kjøpe mobil uten abonnement. Vil jeg få igjen 1800 kr av forsikringsselskapet da,eller 2800 kr som det vil koste meg å kjøpe ny mobil?

Takk for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest lille_kvinne
Skrevet

Med If så får du igjen det if selger akkurat den telfonen for.

Når min ble stjålet fikk jeg også tilbud av IF om å kjøpe en slik telefon av dem for akkurat den prisen jeg fikk tilbake på forsikringen.

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet
Hei

Mobilen min ble frastjålet på lørdag, og jeg anmeldte det i dag. Sendt inn skademelding til forsikringsselskapet i dag og. Jeg kjøpte mobilen for 1800 kr med abonnement. Når jeg nå må kjøpe ny,vil det koste 2800 kr på grunn av jeg må kjøpe mobil uten abonnement. Vil jeg få igjen 1800 kr av forsikringsselskapet da,eller 2800 kr som det vil koste meg å kjøpe ny mobil?

Foreslår at du bare ringer skadebehandleren din i selskapet? Det er kanskje litt forskjellig praksis i forhold til selskap og dekninger på produktet?

Gjest Gjest_Bella_*
Skrevet

Stort sett får man tilsvarende mobil og ikke en pengeutbetaling.

Hvis den mobilen du hadde fremdeles er i salg så får du jo den.

Du kommer sikkert til å få et brev fra selskapet som du må ta med til mobilforhandler. Du får ny mobil og fakturaen for den går rett til forsikringsselskapet. Hvis det er egenandel så må du jo betale den da.

Noen store forsikringsselskap har egne innkjøpsordinger.

Gjest Gjest
Skrevet
Hei

Svært få selskaper gir deg ny tlf,sånn uten videre. Det er stor egenandel, så jeg gadd ikke ringe de engang

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Svært få selskaper gir deg ny tlf,sånn uten videre. Det er stor egenandel, så jeg gadd ikke ringe de engang

Hmm.Venninnen min fikk frastjålet mobilen forrige uke,og hun skrev om mobilens egenverdi til forsikringsselskapet,og fikk pengene utbetalt dagen etter. Måtte betale en egenandel på 500 kr. Det er norsk Boligbyggeforlag som er mitt forsikringsselskap.Skrev at mobilens verdi i dag er 2800 kr,så da får vi vente å se.

Gjest Gjest
Skrevet

jeg hadde en telefon som var et år gammel, den var ikke lenger tilsalgs og dermed sikkert ikke verdt så mye. men fysøren så fornøyd jeg var med den. den ble frastjålet.

jeg gadd ikke melde i fra engang og få igjen for forsikringa, for de ser på dagens verdivurdering av telefon. ikke hva du ga for den når du kjøpte den. og det er nesten mer jobb og frustrasjon og få det man har krav på fra forsikrings selskapet enn det er verdt spør du meg. (i hvertfall på sånne små ting)

også har de masse teite regler, som står med liten skrift. en den frastjålet må du ha kvittering og iban nummeret på esken og egge ut i den minste detalj over hvordan den ble stjålet, hvordan, dato, klokkeslett osvosv. ørten telefoner med forsikrings selskapet, annmeldelse og enda en ny forklaring, ventetid, saksbehandlinsgtid osv.

egentlig syns jeg sånn forsikring er null verdt. fordi det er så mye styr og så har de så mange små regler. brått hadde jeg sikkert ikke fått igjen på forsikringa siden ikke veska mi hadde hengelås vel..

min samboer fikk ikke igjen sitt dykkerutstyr pågrunn av så mange slike teite regler, som de aldri informerer om. dykkerustyret ble stjålet i båten mens de handla. og fordi ikke båten var sånn og sånn og ikke med en spesiell type godkjent lås osv så fikk han det ikke igjen.

når man skal tegne forsikring er det liksom såååå bra, fordi man er forsikra så fort man går hjemmefra- påstår de. også kommer alle de små reglene som gjør det veldig vanskelig å få igjen på forsikringa, fordi det ikke har skjedd sånn og sånn som de krever for at man skal få igjen.

piss!! nei den forsikringa sier jeg opp så fort året er omme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...