Gå til innhold

laanekassen og studier i utlandet

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hva skjer naar jeg har soekt om studielaan til et amerikansk universitet (er opptatt) og studiet begynner 1 september, men universitet vil ha pengene sine 1 august?

Er litt fortvilet her og lurer veldig paa hvordan jeg kan mellomfinansiere dette.

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Gjest Minne
Skrevet

Jeg måtte legge ut tuition fee selv. Du får jo disse pengene igjen av lånekassen når du får utbetalt pengene ved første gang.

Du har vel sjekket dette tidligere og ikke 1.5 mnd før pengene må være inne ? Har du ikkenoen du kan låne de pengene av og vise dem at du får pengene tilbake av lånekassen ?

Gjest Gjest
Skrevet

jeg kan skaffe penger det er ikke det, jeg bare synes det er teit at foreldrene mine maa legge ut for meg, selv om det bare dreier seg om noen uker.

Tross alt dreier det seg om noen tusen. Hva med dem som IKKE kan faa laane hjemme?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vet at en eller annen bank (den som samarbeider med ANSA, tror jeg) tilbyr "forskudd" på studielån for studenter i din situasjon. I hvertfall gjorde de det når jeg dro for 2 år siden. Nå trengte jeg ikke å benytte meg av det tilbudet, da skolepengene mine ble dekket av et utvekslingsstipend, men jeg var likevel litt bekymret for ikke å få studielånet i tide da jeg blant annet skulle betale husleie for studenthybelen for 6 måneder før skolestart. Jeg søkte lån tidlig, og fikk det tidlig - i gooood tid før jeg dro (Jeg dro 31. august).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...