Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunnen til at du drar fra sin kjæreste etter forhold på 2,3,4år +

- Fordi du vil knulle andre damer/menn

- Fordi du kjeder deg

- Fordi du er ikke forelsket lengre

- Fordi du føler seg innestengt

- Fordi du trenger variasjon

Men spør deg selv dette. Er du 17 år?

Er du virkelig villig til å bruke neste 3-4 år på å bli kjent så dypt med en ny person?

Som kanskje kommer ikke til å være like bra til slutt som denne du har nå?

Tenk hvis du er 30+ år og skal bruke neste 4årene på å bli kjent med ny fyr. Tenk om det går i vasken. Du blir en av de som desperat ser etter noen å bli sammen med igjen. Lengter etter exen. etc.

Slik jeg ser det, så trenger man noe jævlig godt grunn hvis man er litt eldre til å forlate en person som man stoler på, har grei fohold med og kan se seg selv bli gammel med den personen.

I det tilfelle må ma tenke seg jævlig godt om, om det virkelig blir verdt å hoppe ut av en vel etablert forhold til et nytt bare fordi forholdet har noen mangler. 17 åringer kan gjore dette. De bytter 5 forhold i løpet av noen år kanskje. Men for dem finns det ingen kosekvenser. Folk som forlater et grei forhold pga det mangler spening, dårlig sex, etc.. må tenke seg 2 ggr om det virkelig er verdt det.

Jeg innså visse ting nå i det siste.

Den fyren du har godt forhold med nå, hvis du tenker på om han er virkelig den rette eller ikke. Hør på meg her litt. En fyr som du kan stole på, som stoler på deg, der dere begge bryr dere om hverandre. En fyr som kommer til å lære ungene dine å bli ordentlige mennesker og en fyr som kommer til å ta være på deg.

Hvis han ikke tjener nok, eller er dårlig i senga, eller foholdet mangler spenning eller lignende. Er det verdt å ta sjanser på at du finner alle disse kvalitetene din fyr har + de du mangler i en annen? Tenk om du finner han som er perfekt i senga og har digg økonomi men du klarer ikke bo sammen med han i mer en par mnd fordi han er en gris som nekter å forandre seg og har visse uvaner du klarer ikke bli ok med.

Bare fordi en fyr er kjekkere enn den fyren du er med, så tenk om det virkelig er verdt å ødelege noe du har brukt tid på å bygge opp, bare for å teste ut om gresset er grønnere på den andre siden.

Jeg skriver dette mest for meg selv. Gresset er grønnt overalt. Men det krever tid å innse hvor godt gresset ditt virkelig er.

Jeg har alltid vært redd for å binde meg. Når faren min før han dro bort, snakka med meg en dag etter at jeg slo opp med ei kjempe søt jente, så sa han. "Hva er det du vil?" Litt sånn oppspillt. "Hva er det du vil?". "Leter du etter perfeksjon. Etter det perfekte forholdet kanskje?". "Hva er det du vil?"

Jeg må innrømme at da han sa dette så tenkte jeg bare "knulle andre damer". Jeg var ikke klar for det lange forhold og binde meg. Men over tid så har jeg innsett nå at det finnes ikke den perfekte dame. Eneste dame som fins er den du elsker nå trost alle hennes feil. Bare fordi ei dame er penere, så betyr ikke det at forholdet blir bedre av den grunn. Bare fordi ei dame er mer poppulær blandt gutta så betyr ikke det at hun passer bra med deg.

Hvis du først har funnet denne personen og investert tid til å bli kjennt med denne personen. Tenkt deg godt om, om det virkelig er verdt å forlate det bare fordi man fantaserer om noe mer perfekt.

Vi lever i en verden der vi hele tiden blir bombadert med kjærlighet i alle former og slag. Og vi måler opp våre forhold mot andres forhold. Og til tider kan vi kanskje få tanker om at det er noe bedre der ute for oss. At vi slipper denne dumme "morgen-kranglingen". Kanskje jeg finner ny bedre. Jeg er attraktiv. Jeg er kjekk. Jeg er ambisiøs. Hvorfor ikke? Men man må forstå at alle forhold har problemer. Det er forhold som du klarer å holde å leve i trass alle problemer som er verdt å ta vare på.

Som sagt, dette skriver jeg for meg selv. Jeg tror jeg har funnet den personen jeg vil "binde" meg til. Dette er et stort steg for meg. Gutter er drit redde for slikt. Jeg var det også. Men det måtte drastiske tiltak for at jeg skulle tenke sånn. Nå er jeg på en plass der jeg kommer til å bli sammen igjen med ei dame jeg har vært i 3.5-4 år med. Og denne gangen skal jeg gjore det riktige.

Mye har skjedd. Jeg har alltid vært den som er i kontroll. Jeg er ikke sikker på det lengre. Men det jeg er sikker på er at jeg vet hvem jeg vil leve resten av livet mitt med. Min familie er ikke begeistret over det. Spesielt den ikke nermeste familien. Bare et fåtall venner syns jeg burde satse henne. Men vet du hva? Alle kan si hva fan de vil. Når du vet at noe er riktig så er det riktig. Jeg vil jobbe for dette her. Og jeg virkelig håper at hun også vil fortsette. For jeg har gjort ting som har såret henne i fortiden fordi jeg har vær umoden og ikke ville binde meg og trengte min "frihet". Nå innser jeg at jeg bare hadde ikke forstått hva det var faren min prøvde å si til meg før han døde.

Det fins ingen som er perfekt. En person som du klarer å leve med, som du elsker, som du syns er det søteste sukkeret i verden. En person som du blir glad for å se. En person som kan lage verdens beste stek, en person som lyser opp din hverdag, som promper og snørker som en gris om natta, en person som får deg til å føle deg som verdens heldigste gutt. Er den riktige person uansett hva noen sier. Ja, det fins dårlige sider også. Men man jobber med dem. Det viktigste er å bry seg om hverandre.

Jeg er redd nå. Før var jeg ganske likegyldig om forholdet tok slutt eller ikke. Vi var bare kjærester liksom. Nå føler jeg alvoret. Nå føler jeg reddsel for at hun kanskje forlater meg hvis jeg ikke er godt nok. Det er fordi jeg for første gang i mitt liv har innsett at dette er noe jeg vil gjore. Og det gjor meg redd. Jeg er ikke lengre i kontroll. Jeg er i en sårbar posisjon. Og hun kan såre meg nå. Mye. For jeg er ikke lengre likegyldig.

Hun er det søteste som finnes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok, tittelen er fucka, jeg er klar over det...

Skrevet

(vet ikke hvorfor men denne er min favoritt) :)
Gjest *Mim*
Skrevet

Jeg kan like at folk reflekterer og utvikler seg. Det virker som om du har tenkt mye og er klar for å oppleve hverdager sammen med jenta du vil ha. Lykke til!

Hun er det søteste som finnes.

:hjerter_rundt:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...