Skvaldersjura Skrevet 21. juni 2009 #1 Skrevet 21. juni 2009 Forrige helg (lørdag) hørte jeg et smell fra en hagle, (Ikke så uvanlig der jeg bor faktisk) etter at jeg var gått til ro. Men søndag formiddag kom pus hjem, blodig og oppskrubbet med to hull i halen og kjøttsår på ryggen? Jeg kan ikke bevise noe, men det får da være måte på?
NoAngel Skrevet 21. juni 2009 #2 Skrevet 21. juni 2009 haaper det gaar bra med pusen din.. noen folk er ikke helt gode i hodet nei..
Gunnhild83 Skrevet 21. juni 2009 #3 Skrevet 21. juni 2009 Oj da! Det kunne høres ut som om du har en sprø nabo ja.. Håper pusen har det bra. Jeg ville spurt dyrlegen om hva såret kunne komme fra, om det eventuelt kunne stamme fra hagleskudd. Isåfall er det bare å anmelde. Stakkar deg og pus..
Sheenaca Skrevet 22. juni 2009 #4 Skrevet 22. juni 2009 Er du sikker på at det ikke er sår som stammer fra et rent katteslagsmål? Hvis du er sikker: Sånt er direkte ulovlig! Man har ingen rett til å skyte andres katter uansett hvor de måtte befinne seg eller hvor plagsomme de skulle være. Jeg ville sporenstreks tatt katten med til nærmeste dyreklinikk og fått en veterinær til å attestere på at katten faktisk er blitt skutt. Forhåpentlig kan en erfaren veterinær se forskjell på sår etter katteslagsmål og sår etter hagle. Så ville jeg tatt med attesten til politiet og anmeldt handlingen. Du kan vel ikke bevise hvem som gjorde det, men jeg ville anmeldt likevel. Uansett kan det jo være greit å få en veterinær til å sjekke sårene, det kan fort gå betennelse i dem hvis de ikke stelles ordentlig.
Gjest brutal_mann Skrevet 22. juni 2009 #5 Skrevet 22. juni 2009 Jeg ville gitt naboen et skytterkurs. Hva var det katten din snoket i som den ikke skulle?
Sheenaca Skrevet 22. juni 2009 #7 Skrevet 22. juni 2009 Skyt naboen!!!!!! Det er jo en viss mulighet for at katten ikke får det særlig bedre om eieren havner i fengsel og katten blir hjemløs...
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2009 #8 Skrevet 22. juni 2009 Jeg har drømt lenge om å skyte nabokatten. Men jeg kommer jo aldri til å gjøre det. Jævla katta pisser ned alt som er. Kunne en stund ikke ha oppe vinduet på soverommet uten å kjenne den intense pisslukta. Men vi kjøpte noe greier på dyrebutikken til å spraye her og der. Etter det har det ikke vært noe problem.
Skvaldersjura Skrevet 22. juni 2009 Forfatter #9 Skrevet 22. juni 2009 Tusen takk for innlegg og støtte. Det er, som dere sikkert skjønner, ikke uvanlig med avliving av katter når man bor litt landlig. Det jeg synes er vondt, er at man putter salt i patronene!? Det er jo ikke noe annen hensikt med det enn å påføre smerte og lidelse, - og det var det litt godt og få meddelt her...takk skal dere ha
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2009 #10 Skrevet 24. juni 2009 Vi hadde en tullete mannsperson i nabolaget som skjøt ihjel den 8 år gamle katten vår. Årsak? Fordi katten gikk over tomta hans. Vi anmeldte saken, og stakkaren fikk bor på et par tusenlapper (hvilket svei for hans usle økonomi) og inndratt våpenlisens. Ble ikke noe eljakt på han den høsten. Men det var til pass for ham, der han tok livet av et familiemedlem.
Gjest brutal_mann Skrevet 24. juni 2009 #11 Skrevet 24. juni 2009 Vi hadde en tullete mannsperson i nabolaget som skjøt ihjel den 8 år gamle katten vår. Årsak? Fordi katten gikk over tomta hans. Vi anmeldte saken, og stakkaren fikk bor på et par tusenlapper (hvilket svei for hans usle økonomi) og inndratt våpenlisens. Ble ikke noe eljakt på han den høsten. Men det var til pass for ham, der han tok livet av et familiemedlem. Da er en seriøst for engasjert i dyr.
Envy Skrevet 24. juni 2009 #12 Skrevet 24. juni 2009 Vi hadde en tullete mannsperson i nabolaget som skjøt ihjel den 8 år gamle katten vår. Årsak? Fordi katten gikk over tomta hans. Vi anmeldte saken, og stakkaren fikk bor på et par tusenlapper (hvilket svei for hans usle økonomi) og inndratt våpenlisens. Ble ikke noe eljakt på han den høsten. Men det var til pass for ham, der han tok livet av et familiemedlem. Da er en seriøst for engasjert i dyr. eh..? det er da helt vanlig å anse et kjeledyr som familiemedlem? De blir faktisk en del av familien, dyr har egne personligheter de også! for å svare på innlegget ditt TS, så er jeg bare glad katten overlevde jeg Sier som de andre her, få en attest på at det stakkars dyret er skutt på, og anmeld saken til poltitiet! vedkommende som gjorde det fortjener sin straff!
Siiw Skrevet 24. juni 2009 #13 Skrevet 24. juni 2009 Fyfa**!!!!!!!!!!!!!!!!! jeg hadde klikka totalt på naboen din!... har selv 5 katter, forguder dem! setter dem høyere enn alt annet! har en nabo som ikke er helt god i hodet *litt psykopat* og livredd for dyr - sier selv at han har hatt hund før, men er livredd for det hunden her er helt harmløs, men veldig skaprt mål.! men i hvertfall, tror kattene har skjønt at han ikke liker/ dyr, og derfor er dem mye på hannes eiendom! tror ikke dem tisser og gjør fra seg mer der -ettersom det er 4 kastrerte og ei sterilisert, men jeg tror han kaster vann på dem. mange ganger kommer dem klissblaute inn, greit nok ei elv ned en bakke på eiendommen her, men når dem er mest blaute på ryggen , tenker jeg mitt;- / . men om jeg tar han på fersken så dæven døtte! ;-) JEG HADDE ALDRI JAGD BORT FREMMEDE KATTER ! har 2 stk som tilhører en anna nabo, den 1 er ukastrert (avlegger et besøk når det passer seg:) og andre ho katt kommer på trappa og spiser kattemat!!), og så er det 2 til som er litt redde!!. men setter ut mat! = ) hadde jeg visst hvem nabon din var! skulle han få hørt seg! er ikke akseptabelt! god bedring til pusen din! huff.....
Gjest null IQ? Skrevet 24. juni 2009 #14 Skrevet 24. juni 2009 Da er en seriøst for engasjert i dyr. Evnt. er du for lite engasjert. Seriøst.
NoAngel Skrevet 24. juni 2009 #15 Skrevet 24. juni 2009 Fyfa**!!!!!!!!!!!!!!!!! men jeg tror han kaster vann på dem. mange ganger kommer dem klissblaute inn, greit nok ei elv ned en bakke på eiendommen her, men når dem er mest blaute på ryggen , tenker jeg mitt;- / . men om jeg tar han på fersken så dæven døtte! ;-) JEG HADDE ALDRI JAGD BORT FREMMEDE KATTER ! huff..... hei du jeg er veldig glad i dyr, har 2 katter og 2 hunder selv. men for en stund siden begynte det å vanke en fremmed hannkatt her i gata.. per i dag har vi 2 fremmede hannkatter her.. HVER natt begynner de å slåss/ule på hverandre utenfor soveroms vinduet mitt.. det er en grusom lyd.. som hylende babyer i forferdelig smerte.. jeg orker snart ikke mer. jeg kaster vann på dem. det er den eneste måten jeg kan få sove på. å kaste vann på dem er ganske harmløst. dette går virkelig på helsa løs for min del. det er snakk om at de vekker meg opp til 6-7 ganger hver eneste natt med slossingen sin. jeg aner ikke hvem som eier kattene . må legge til at jeg hadde ALDRI "vannet! dem om de bare hang rundt her da.. men siden dine er kastrerte, så bråker de nok ikke så mye.
NoAngel Skrevet 24. juni 2009 #16 Skrevet 24. juni 2009 Da er en seriøst for engasjert i dyr. skamme seg..
Gjest brutal_mann Skrevet 24. juni 2009 #17 Skrevet 24. juni 2009 eh..? det er da helt vanlig å anse et kjeledyr som familiemedlem? De blir faktisk en del av familien, dyr har egne personligheter de også! Men en innlemmer det ikke i familien for det om! Dyr er til for nytte og mat. Evnt. er du for lite engasjert. Seriøst. Det er så uendelig mye lidelse blandt mennesker at jeg prioriterer å ordne opp der først. skamme seg.. Skjer ikke.
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2009 #18 Skrevet 24. juni 2009 Dyr er til for nytte og mat. De fleste har kjæledyrene sine fordi de setter pris på deres selskap. Jeg er spesielt glad i dyr fordi de generelt er mer harmoniske enn mennesker.
Gjest Gjest_Irene_* Skrevet 25. juni 2009 #20 Skrevet 25. juni 2009 Det er så uendelig mye lidelse blandt mennesker at jeg prioriterer å ordne opp der først. Sier du det. Det synes for meg at du prioriterer aller mest å henge på KG og spre negativitet rundt deg. Det er nesten en lidelse å ha deg her. Fortell om hva du har prioritert for noe ila. den siste uken for å ordne opp blant menneskelig lidelse, da? *venter spent* De fleste mennesker har kapasitet til å bry seg om både sine medmennesker, samt dyr. Noen vil også ha det til at mennesker ikke kan ha empati med hverandre hvis man ikke samtidig har empati med alle levende skapninger. Å ha empati med kun mennesker, men ikke dyr, blir for mange en selvmotsigelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå