Gå til innhold

Amerikanske filmer vs filmer fra andre land.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje det skulle være en egen tråd om det?

Det lages mye bra i USA,men jeg synes de dominerer for mye,med tanke på alle de utmerkede filmene som produseres i resten av verden.

Huff,dette var litt dårlig formulert,men dere forstår vel hva jeg mener.

Europeiske land jeg synes lager bra kvalitetsfilm er bl.a. Skandinavia generelt,Frankrike,England og Spania.

Spanske Pedro Almodòvar's filmer har en høy stjerne hos meg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det er mye interessant asiatisk film, blant annet er den koreanske regissøren Kim Ki-Duk verdt å følge med på. Kina, inkludert Hong Kong, og Japan produserer også mye bra. Fra anime til filmer av S.A.B.U, Takeshi Kitano, Zhang Yimou, Wong Kar Wai osv.

Jeg synes mye amerikansk film mangler originalitet og dybde, men det gjelder selvsagt mye film fra andre land også. De beste amerikanske filmene er imidlertid noe for seg selv - noen av mine favoritter er Paris, Texas (riktignok europeisk regissør), Sunset Boulevard, There Will Be Blood, No Country For Old Men, Who's Afraid of Virginia Woolf... og mange flere også, men min mening er at disse filmene er eksempeler på genuint amerikanske elementer satt i en større poetisk sammenheng.

Gjest King James II
Skrevet (endret)
Kanskje det skulle være en egen tråd om det?

Det lages mye bra i USA,men jeg synes de dominerer for mye,med tanke på alle de utmerkede filmene som produseres i resten av verden.

Huff,dette var litt dårlig formulert,men dere forstår vel hva jeg mener.

Europeiske land jeg synes lager bra kvalitetsfilm er bl.a. Skandinavia generelt,Frankrike,England og Spania.

Spanske Pedro Almodòvar's filmer har en høy stjerne hos meg.

Uansett så er en av grunnene at man får mer amerikanske filmer er fordi det lages mye mer amerikanske filmer en europeiske om man tenker land til land. Og at Europeiske filmer hovedsakelig er lav budsjett filmer mens Amerikanse koster mer. Og at stjerene er som regel i Amerikanske produserte filmer. Det eneste landet i Europa som man kan si måle seg med den Amerikanske film industrien er den Engelske\Britiske

Men de Europsike land jeg mener lager best film. Er nok den Tyske og Franske og Britiske. Med den Italienske og Spanske litt etter. I asia vel jeg har litt sansen for Kinesisk filmer.

Det kan jo også være at Amerikanerene markesfører seg bedre med sine filmer en hva Europerene gjør med sine

Endret av King James II

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...