Gå til innhold

Malteser

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:ler::ler::ler:

Ja men er det ikke noe i mat - verden som heter noe liknende og... kommer ikke på hva det er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D er en saus, Maltesersaus, basert på eggeplommer og smør, altså noe i likhet m Hollandaise og Bernaise, men i dette tilfellet tilsatt tomatpuré. Sausen skal ha en gyllen, nesten oransje farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke noen sånne sjokoladegreier som heter Malteser også?

Poser med kuler som ligner på M, men som er en slags kjeks med malt-smak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke noen sånne sjokoladegreier som heter Malteser også?

Poser med kuler som ligner på M, men som er en slags kjeks med malt-smak?

Jo - nam, nam...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D er en saus' date=' Maltesersaus, basert på eggeplommer og smør, altså noe i likhet m Hollandaise og Bernaise, men i dette tilfellet tilsatt tomatpuré. Sausen skal ha en gyllen, nesten oransje farge.[/quote']

Er det ikke noe appelsingreier og kylling som hører til også ?

mener min søster brukte appelsin, i hvertfall noe citrusfrukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D tror jeg du har helt rett i. Prøvde bare å huske noe etter hue her nå....Den skal vel tilsettes appelsinsaft og kanskje bare LITT tomatpure, og passer visst veldig godt til sånt som kokt høne og denslags....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D tror jeg du har helt rett i. Prøvde bare å huske noe etter hue her nå....Den skal vel tilsettes appelsinsaft og kanskje bare LITT tomatpure, og passer visst veldig godt til sånt som kokt høne og denslags....

nå har jeg husket litt mer også :oops:

Min søster brukte rester av "Nyttårskalkunen" i sausen.

Gærgøtt var det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Noen som kan tysk, fant to varianter??

Maltaiser Sauce - Sauce maltaise

Wenn man 0,15 l Blutorangensaft mit 1/2 EL abgeriebener Orangenschale dickflüssig einkocht und unter die Hollandaise mischt, dann erhält man eine Maltaiser-Sauce, die ausgezeichnet zu grünem Spargel schmeckt.

Ist ebenfalls eine Holländische Sauce, der man anstelle des Zitronensaftes 2 Esslöffel Blutorangensaft und die in kurze, sehr feine Julienne geschnittene blanchierte Schalen einer Blutorange beigefügt hat.

Ser ut som man tar utgangspunkt i en Hollandaise saus og tilsetter appelsinjuice og appelsinskall -og at det smaker fortreffelig til asparges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du tar utgangspunkt i Hollandaise og tilsetter tomatpure får du noe som heter Choronsaus (her er jeg usikker på stavemåte!) som smaker fantastisk godt til svin og annet stekt kjøtt :D

Suzy :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du tar utgangspunkt i Hollandaise og tilsetter tomatpure får du noe som heter Choronsaus (her er jeg usikker på stavemåte!) som smaker fantastisk godt til svin og annet stekt kjøtt :D

Suzy :wink:

Tror d var den jeg tenkte på egentlig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jo, de er kjempegode!!! Maltesers smaker litt som marengs/pikekyss med maltsmak, og så er de overtrukket med sjokolade-mmmm.... Noen som vet om de finnes i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja de fines i Norge, men tror kun på spesial-snope-forretninger. som feks Candygirl og Dropsen. jeg kjøpte på Dropsen i stavanger:)

klem Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest flyvertinna

Maltesers kulene finnes dessverre ikke i Norge. Jeg hamstrer i store kvanta hver gang jeg er i London! De er så gode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper alltid Maltesers i utlandet - i EU på Godisfabrikken har de digre rør til en billig penge. Og i og for seg på bensinstasjoner på grensen også - og i taxfree.

Men jeg mener å huske at jeg faktisk observerte Maltesers på Ultra på Alnabru tidligere i sommer. Så ikke på prisen eller noe, men synes å huske de hadde det der. Da kan det jo hende at det finnes i andre Ultra-butikker også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maltesers kulene finnes dessverre ikke i Norge. Jeg hamstrer i store kvanta hver gang jeg er i London! De er så gode!

det gjør de jo, jeg har kjøpt dem på DROPSEN i stavanger. selger i massevis der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celine

Mmmmm de kulene er kjempegode- yummy!

Ellers er det vel noe som heter Malteserfalk? Er ikke så vel bevandret innen dyreriket, så jeg er ikke helt sikker.. (men da ville vel ikke innlegget stått under "mat og drikke" ?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...