Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 21. juni 2009 #1 Skrevet 21. juni 2009 Altså, man skal jo liksom bruke solfaktor hver dag. Men når man påfører det hver morgen, varer jo ikke spf hele dagen! Må man da påføre på nytt annenhver time hver eneste dag!? STRESS!!!
NoAngel Skrevet 21. juni 2009 #2 Skrevet 21. juni 2009 hoeres stress ut! jeg har aldri brukt solkrem, ikke en gang i syden.. men jeg er ganske moerk. bruker det paa ungene. smoerer dem noen ganger om dagen..
Gjest *Mim* Skrevet 21. juni 2009 #3 Skrevet 21. juni 2009 Jeg smører aldri mer enn en gang om dagen.
Gjest pigesind Skrevet 21. juni 2009 #4 Skrevet 21. juni 2009 Hehe, da har du kanskje ikke samme problemet som meg. Jeg har en særdeles lys hudtype og har i tillegg solallergi, så jeg bruker solfaktor 50 med sun block. Smører meg hver time når jeg er ute. For øvrig prøver jeg å holde meg unna solen så godt jeg kan, men jeg jogger blant annet ute... Jaja, ble litt off track, men poenget mitt er vel at det ganske viktig å smøre seg hver dag, uansett hudtype. Har ikke noe å si om en er mørk eller ei. Egenbeskyttelsen til huden er ikke rare greiene. Hilsen en som allerede har hatt kreft - og som IKKE vil ha det igjen!
NoAngel Skrevet 21. juni 2009 #5 Skrevet 21. juni 2009 uff jeg vet, men er saa lett aa glemme det naar man aldri blir brent eller faar anntydning til aa bli roed.
Kirby Skrevet 22. juni 2009 #6 Skrevet 22. juni 2009 Om du skal være ute og bli eksponert for sol i flere timer må du smøre deg mer enn en gang, ja.
Gjest Coarvi Skrevet 22. juni 2009 #7 Skrevet 22. juni 2009 Ja, selvfølgelig må du smøre deg jevnlig hvis du faktisk oppholder deg i sterk sol. Selv gjør jeg det annenhver time.
Gjest Gjest_Bea_* Skrevet 22. juni 2009 #8 Skrevet 22. juni 2009 uff jeg vet, men er saa lett aa glemme det naar man aldri blir brent eller faar anntydning til aa bli roed. Men huden din kommer til å eldes raskere. Du ser det kanskje ikke nå men om noen år. Min mor var sånn at hun alltid ble knallbrun og hun tålte virkelig solen og brukte aldri solfaktor. Huden hennes er i dag GAMMEL selv om hun bare er 56 år. Det kom for fullt etter at hun fylte 40 år. Selv om du har hud som ikke blir solbrent så får du mye fortere aldringstegn og du er også utsatt for å få hudkreft!
Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 22. juni 2009 #9 Skrevet 22. juni 2009 Ja, selvfølgelig må du smøre deg jevnlig hvis du faktisk oppholder deg i sterk sol. Selv gjør jeg det annenhver time. Men hvis man ikke oppholder seg i sterk sol da? Bare sånn til vanlig? Man skal jo liksom smøre seg hver dag, uansett vær og årstid.
Gjest Raptuza Skrevet 22. juni 2009 #10 Skrevet 22. juni 2009 Brukar faktor 50 og smører meg to -tre gonger om dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå