Gå til innhold

Skjønner ikke den nye VG-reklamen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Noen som kan forklare den nye vg-reklamen? Hvor to stykker ligger i sengen, og står inne på et rom. Er det samme personene som ligger i sengen begge gangene? Virker som det er ulike dialekter på han mannen?

Hvorfor sier han "odd sliter" i sengen der, og hun dama bare ser bort uten å svare??

Skjønner absolutt ingenting av den reklamen..... :murvegg: :murvegg:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er to forskjellige damer. På kontoret har de VG liggende, og han kan bryte den pinlige tausheten med å kommentere noe som står på forsiden. I senga funker ikke taktikken like bra, da det ikke er noe VG begge kan kommentere.

Det er i hvertfall slik jeg har forstått den...

Gjest Gjest
Skrevet

Er det to forskjellige damer og to forskjellige menn? Virker på meg som han mannen har to ulike dialekter. Hvordan vet hun damen at mannen ikke har vg liggende på sitt nattbord?

Skrevet

To par mennesker i vidt forskjellige scenarioer gjennomgår en klassisk "awkward silence" og har ingenting å snakke om. VG til unnsetning!

... Hvis ikke, så forstår ikke jeg den heller.

Skrevet

Jeg har tenkt at reklamen sannsynligvis er en videre ironisering over slagordet som sier at VG gjør dagen litt lysere, eller hva det nå er, i og med at den viser at det ikke alltid blir så gullende gode samtaler av å referere til det som står i avisa. Litt sånn som 1881-reklamene som bedyrer at de kan hjelpe oss med nesten alt - med andre ord strekker ikke VG til i alle situasjoner. Men jeg kan jo ha misforstått hele greia.

Skrevet

Sånn har jeg også forstått det, to menn og to damer.

Men den er jo ikke morsom da...

Gjest Gjest
Skrevet

Har samme tolkning som Yvaine. Synes for øvrig det er en veldig dårlig reklame, den formidler budskapet på en klossete måte og trenger mer tolkning enn den gjengse reklametitter er villig til å gjøre på et halvt minutt.

Gjest Gjest
Skrevet

Forto ikke noe av den. Syns den er deprimerende og får meg absolutt ikke lyst til å kjøpe VG.

Skrevet

Jeg forstod den etterhvert slik at han som ligger i senga kanskje referer til fotballaget Odd, men at ho dama oppfatter det som kallenavnet på penisen.. Altså - han har hatt problemer med potensen, og sier dermed at Odd sliter..

Eller?!

Skrevet
Jeg forstod den etterhvert slik at han som ligger i senga kanskje referer til fotballaget Odd, men at ho dama oppfatter det som kallenavnet på penisen.. Altså - han har hatt problemer med potensen, og sier dermed at Odd sliter..

Eller?!

Hmm, da kan jeg kanskje skjønne den (og se humoren i den).

Skrevet
Tror det er to forskjellige damer. På kontoret har de VG liggende, og han kan bryte den pinlige tausheten med å kommentere noe som står på forsiden. I senga funker ikke taktikken like bra, da det ikke er noe VG begge kan kommentere.

Det er i hvertfall slik jeg har forstått den...

Slik oppfattet jeg den også.

Skrevet

Eller?!

Sånn hadde jeg ikke tenkt på den før! Da ble den jo enda litt mer morsom :fnise:

Syns nå egentlig den har vært litt morsom hele tiden, men nå har jeg en sær sans for humor :P

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Min oppfatning er at disse to menneskene møtes først ved det store bordet (kollegaer? er de på seminar el? ), og har lite å si til hverandre, men at de er litt hypp på hverandre. Mannen ser på avisen, og kommer endelig på noe å si. Nemlig at fotballlaget Odd sliter.

Nå vi ser de i senga har de igjen lite å si til hverandre, og mannen prøver seg igjen på at Odd sliter, men det er liksom allerede sagt, og han kunne trengt en ny utgave av vg..

Gjest Gjest
Skrevet
Min oppfatning er at disse to menneskene møtes først ved det store bordet (kollegaer? er de på seminar el? ), og har lite å si til hverandre, men at de er litt hypp på hverandre. Mannen ser på avisen, og kommer endelig på noe å si. Nemlig at fotballlaget Odd sliter.

Nå vi ser de i senga har de igjen lite å si til hverandre, og mannen prøver seg igjen på at Odd sliter, men det er liksom allerede sagt, og han kunne trengt en ny utgave av vg..

Du er ikke så dum du. Men det er reklamefolka

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Den reklamen er blant de verste jeg vet om. Prøver å unngå den. Fjerne folk og stemning der.

Skrevet

Det er sånn jeg har oppfattet reklamen også. Bra reklame er det jo ikke, men likevel. Savner de gode, gamle VG-reklamene, jeg. F.eks. han med den fine klokka som sovner på benken i parken. :Nikke:

Skrevet

men det er jo to forskjellige par, eller har jeg sett helt feil?

Skrevet
men det er jo to forskjellige par, eller har jeg sett helt feil?

Det trodde jeg også....

Gjest Gjest_pasta_*
Skrevet

Eller?!

Det er slik jeg også har forstått den etterhvert, og da ble den plutselig morsom. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...