Gå til innhold

Bonica Dog Rescue

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst på en hund, men ønsker ikke en hvalp. Så da tenkte jeg det finnes mange hunder som trenger et nytt hjem. Det er bare det, jeg ønsker en liten hund, og det var ikke så lett i Norge. Er det noen som har kjennskap til dette ?

Bonica Dog Rescue

Jeg ønsker å skaffe meg en hund via seriøse formidlere.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor i landet du bor, men i Re kommune i Vestfold er det noen som omplasserer hunder: Re dyrehotell

De har omplassert en del hunder ihvertfall :)

Skrevet

Joda finnes mange som omplasserer både seriøse og useriøse, men det er stort sett større hunder :)

Skrevet

Har ikke adoptert en hund fra Bonica dog rescue, men ønsker å gjøre det selv også. Skulle gjøre det i fjor men da ombestemte mannen min desverre. Jeg har hatt kontakt med dem og de har vart veldig vennlige, interesserte og viste seg at de bryr seg veldig om alle hunder. De kunne fortelle meg mye og var ærlig å si hvilke hund skulle eller ikke skulle passe i familien vår. Men desverre var mannen min redd for en syk hund og ombestemte seg plutselig... Jeg tror ikke på det, jeg tror ikke at sjansen er størrer en ved en norsk hund. Der har de fått kontrol hos vetinær, osv.

Gjest Gjest
Skrevet

Var det ikke nylig et innslag på nyhetene der norske veterinærer var bekymret for import av spanske adopsjonshunder? Noe med at friske og syke dyr ikke var adskilt hos adopsjonsforeningene og at veterinærpapirene som ble signert der nede ikke ble signert av veterinærer, men adopsjonsfolka? Eller var det at veterinærene signerte ferdig utfylte vaksinasjonsattester fylt ut av adopsjonsfolka eller noe... I alle fall var bekymringen relatert til helse og det er jo ikke noe å spøke med... Vi er heldige som har et rabiesfritt land.

Gjest hunde elsker
Skrevet
Var det ikke nylig et innslag på nyhetene der norske veterinærer var bekymret for import av spanske adopsjonshunder? Noe med at friske og syke dyr ikke var adskilt hos adopsjonsforeningene og at veterinærpapirene som ble signert der nede ikke ble signert av veterinærer, men adopsjonsfolka? Eller var det at veterinærene signerte ferdig utfylte vaksinasjonsattester fylt ut av adopsjonsfolka eller noe... I alle fall var bekymringen relatert til helse og det er jo ikke noe å spøke med... Vi er heldige som har et rabiesfritt land.

Det du henviser til gjelder ikke Bonica Dog Rescue uten en annen forening. Jeg vet dette da jeg såg dette programmet selv. Jeg skjenner flere som har adoptert fra Bonica og alle di hundene er friske og har hatt originalattester med seg når di kom hit.

Gjest Gjest
Skrevet
Det du henviser til gjelder ikke Bonica Dog Rescue uten en annen forening. Jeg vet dette da jeg såg dette programmet selv. Jeg skjenner flere som har adoptert fra Bonica og alle di hundene er friske og har hatt originalattester med seg når di kom hit.

Ja, jeg har kikket litt nærmere på det og det gjaldt Julie Rescue. Her er programmet:

http://svtplay.se/v/1390883/uppdrag_granskning/del_1_av_22?

http://svtplay.se/v/1423122/uppdrag_granskning/del_3_av_22 (oppfølgingsreportasje begynner etter 21 min)

http://www.nrk.no/nyheter/1.6458816

Grunn nok til å være forsiktig, i alle fall! Alle disse hundene har jo pass som ser OK ut for norsk grensekontroll og veterinærer.

Gjest Maxtor
Skrevet

Hadde en kunde på jobben idag som har nylig adoptert hund derifra.

Den hadde vært påkjørt, så bakbeina var ødelagt, men det fikk de vite om på forhånd.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg får min nydelige tispe derfra den 9 juli:) Gleder meg masse og har fått et veldig godt inntrykk av denne foreningen:) Håper ikke jeg blir skuffet i hvertfall, men man vet jo ikke før man har fått hunden:)

Skrevet

ser det er mange .. eller bare blandings raser til omplassering på den siden ts linket.

skulle ønske blandingshunder kostet det samme som renrasede. kanskje folk hadde tenkt seg om før de kjøpte blandingshund de ikke vil ha likevel..

Skrevet

*må følge med*

er nemlig også interessert i å adoptere hund derifra

:popcorn:

Skrevet
ser det er mange .. eller bare blandings raser til omplassering på den siden ts linket.

skulle ønske blandingshunder kostet det samme som renrasede. kanskje folk hadde tenkt seg om før de kjøpte blandingshund de ikke vil ha likevel..

Veldig enig, men... Nå er det vel snakk om spanske(? ikke norske, hvertfall) hunder på denne siden, og der har de dessverre et litt annet syn på hunder generellt enn vi har her til lands...

Skrevet

Jeg har adoptert fra Bonica. Fikk hunden i januar i år. Veldig fornøyd, har ingenting å utsette på seriøsitet, eller oppfølging.

Bare vær veldig klar over at det ikke er småtterier å ta til seg et dyr med en vond fortid. De kommer ikke akkurat med blanke ark, de der små tassene.

Skrevet

takker for all tilbake melding. Nå viste det seg at en kollega måtte gi fra seg hunden sin siden eier har blitt kronisk sjuk, så det blir en liten voksen hund på meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...