Zulu Skrevet 29. juli 2003 #1 Del Skrevet 29. juli 2003 Hei. Jeg har i det siste merket at venstre del av venstre hånden min hele tiden visner (lillefinger og bakover)... Noen som vet hvorfor dette skjer? Fikk forresten en slags flimmer på venstre øyet også idag...kan dette ha noen sammen heng, og evt hva kan det komme av... Zulu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 29. juli 2003 #2 Del Skrevet 29. juli 2003 Kanskje noen sener eller muskler som ligger i klem...? Ta deg en tur til legen hvis det fortsetter... :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 29. juli 2003 #3 Del Skrevet 29. juli 2003 Finnes noe som heter Carpal Tunnel syndrom (eller noe sånt), som gjør at fingrene visner. Svigers hadde det og måtte operere i hånda. (Han jobber ikke ved pc sllik mange med dette gjør) http://www.ctsplace.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zulu Skrevet 29. juli 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 29. juli 2003 Kanskje noen sener eller muskler som ligger i klem...? Ta deg en tur til legen hvis det fortsetter... :blunke: Håper det er det her som skjer jeg...og det er ikke helt usannsynelig heller for jeg føler det har oppstått nå etter jeg ble online hjemme...Litt mye på nett med feil sittestilling kanskje :oops: Takk for raske svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissie Skrevet 29. juli 2003 #5 Del Skrevet 29. juli 2003 Hei! Du bør nok ta deg en tur til legen for utredning. Jeg synes det høres ut som migrene. Det finnes nemlig en type migrene uten hodepine. Da får man flimring foran øynene (Et slags lyn). Jeg har migrene selv. Den typen med hodepine og synsforstyrrelser/flimring. Før jeg får anfall visner jeg i armen, beina og noen ganger i hele venstre side av kroppen. Håper du finner utav det. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zulu Skrevet 29. juli 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 29. juli 2003 Hei! Du bør nok ta deg en tur til legen for utredning. Jeg synes det høres ut som migrene. Det finnes nemlig en type migrene uten hodepine. Da får man flimring foran øynene (Et slags lyn). Takk for infoen Lissie. Høres ut som om det kan være noe i det du sier... Men flimringen kom før visningen i hånden idag. Har bare opplevd slik flimring et par ganger tidligere. Varer kanskje i ca 5-8 minutter før den forsvinner... Skal sjekke med lege jeg neste gang jeg skal dit... Zulu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 29. juli 2003 #7 Del Skrevet 29. juli 2003 Mangel på b-vitaminer (og magnesium) kan også gi nummenhet/ prikking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnalina Skrevet 30. juli 2003 #8 Del Skrevet 30. juli 2003 det er to nerver (radialis eller medianus) som kan ligge i klem i håndleddet, legen kan finne ut hvilken nerve det er etter hvor hånden visner (de gir fölelse av forskjellige deler av hånden). Hvis det er carpal tunnel syndrome (nervus radialis ligger i klem), vil du sannsynligvis bli henvist til hvile, ofte med splint til å stötte håndleddet og ta bort trykk, og du vil måtte unngå tyngdebærende aktiviteter i den hånden en stund. Hvis det er et vedvarende problem, bör du gå til legen. De opererer ikke med en gang, men det kan være utveien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zulu Skrevet 30. juli 2003 Forfatter #9 Del Skrevet 30. juli 2003 Hånden har vært litt bedre idag, men jeg kjenner fortsatt at det murrer litt i den... Skal ta en liten sjekk med legen jeg. Nok engang takk for mange kloke gode svar :blunke: Zulu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. juli 2003 #10 Del Skrevet 30. juli 2003 Jeg er operert for inneklemmingssyndrom i skulderen. Symptomene var bla. at lillefingeren og langfingeren visnet! nakk med legen din er det beste rådet jeg kan gi deg! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlackCat Skrevet 1. august 2003 #11 Del Skrevet 1. august 2003 Mange dramatiske mulighter her..... :o Du nevnte selv at du har sittet mye foran pcn i det siste, og det skal ikke store muskelspenningene til i nakke/skuldre før de begynner å påvirke nerven som går ut under skulderbladet og ned til lillefinger og ringfinger. Har ofte slitt med det selv og fått det diagnostisert av fysioterapeut/kiropraktor/e.l. Så nå pleier jeg å overtale nærmeste tilgjengelige person til å prøve seg på massasje. Har også forsøkt å behandle andre (massasje/direkte pressur) med hell!! Flimringen kan være et selvstendig fennomen, og er ofte relatert til stress. Men uansett, sjekk med legen din. BC Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. august 2003 #12 Del Skrevet 3. august 2003 :enig_animasjon: Kanskje du mangler mineralet Magnesium? Mange kvinner gjør faktisk det. Da anbefaler jeg Bio-serien. Ta gjerne 3 stk som er terapidose (og ikke 1 som det står på pakken, alt for lite, det er fint for opprettholdelse når lageret er fullt)) på KVELDEN utenom måltider. Du kan gjerne ta alle samtidig hvis du mangler mineralet. Magnesium er fantastisk på så mange måter! SLÅ DET OPP, OG LES! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå