Gjest Gjest_Sonia_* Skrevet 21. juni 2009 #1 Skrevet 21. juni 2009 Ble kjent med en mann ifjor på ferie i Asia og vi ble litt forelska i hverandre, men det ble ikke noe mer. Vi var litt sky begge to. Bare noen klemmer og romantiske gåturer. Vi har hatt nesten ukentlig kontakt på FB siden da og han sender meg så søte meldinger. Sier at han savner meg og har sagt hele vinteren i nesten hver eneste melding at han elsker meg virkelig og kommer til å elske meg bestandig. Vennene hans sa dagen før jeg reiste hjem ifjor at han var forelska i meg og at jeg hadde gjort ham til en lykkelig mann. Nå spør han om ikke vi kan treffes igjen i sommer, møtes i Europa på halvveien. Men jeg tør ikke, jeg kjenner ham jo knapt. Men vi hadde veldig fine stunder sammen og jeg har gode følelser for ham og jeg har ikke glemt ham. Hva mener dere? Kan jeg tro på ham, eller er det galematias å reise for å treffe ham? Hva hadde dere gjort? Jeg vet heller ikke hva jeg skal si til ham HVIS han mener dette seriøst. Vil ikke miste ham som venn og vil ikke såre... Er takknemlig for svar og kommentarer, for jeg er veldig usikker her...
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 21. juni 2009 #2 Skrevet 21. juni 2009 Hvis du er singel ser jeg ingen grunn til å ha det gøy med en ferieflørt.
Gjest Gjest_sonia_* Skrevet 21. juni 2009 #3 Skrevet 21. juni 2009 Hvis du er singel ser jeg ingen grunn til å ha det gøy med en ferieflørt. Du mener jeg bør dra? Er det ikke litt kynisk "å ha det gøy med en ferieflørt" hvis mannen er genuint forelska? Selv er jeg ikke sikker på hva jeg føler. Eller omvendt; tenk om jeg faller pladask igjen og han bare utnytter? Huff, hadde jeg bare kunnet lese tanker....
Gjest Gjest_sonia_* Skrevet 21. juni 2009 #4 Skrevet 21. juni 2009 Ser det er mange som leser her, men ingen som svarer :-(.
Gjest . Skrevet 21. juni 2009 #5 Skrevet 21. juni 2009 jeg hadde IKKE dratt. ville heller bedt han til Norge isåfall.
Gjest ts Skrevet 22. juni 2009 #6 Skrevet 22. juni 2009 jeg hadde IKKE dratt. ville heller bedt han til Norge isåfall. Hvorfor?
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2009 #7 Skrevet 22. juni 2009 Jeg har gått på en lignende smell selv, reist på ferie for å møte noen jeg knapt kjente. Jeg var ganske forelska da.. Men etter bare noen dager tett i lag så piplet det ut, og etter hvert ble det nesten snudd til hat. Og returbilletten min var tre uker frem i tid. Jippi
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2009 #8 Skrevet 22. juni 2009 Klart det er kynisk å bruke ham som en ferieflørt hvis han sier at han er forelska. Og ja, jeg ville også bedt ham komme til Norge i tilfelle. Og latt ham bo på hotell, ikke i eget hus. Av flere grunner: Varsomhet. Det blir for nære å bo sammen. Bruke tid å på å bli kjent. Egen frihet i tilfelle han viser seg å være rar eller lignende.
Stillest vann Skrevet 22. juni 2009 #9 Skrevet 22. juni 2009 Når dere ikke har truffet hverandre siden i fjor, er sjansen stor for at han er forelsket mer i en idé om hvordan du er, enn i den virkelige deg. I tillegg er det en fare for at hans forelskelse er mer en besettelse over å ikke kunne treffe deg oftere. Dette er i så fall et elendig utgangspunkt.
Gjest ts Skrevet 22. juni 2009 #10 Skrevet 22. juni 2009 Jeg er også skeptisk, men hva om det er den store kjærligheten? Jeg tror han kanskje prøver å "måle" min interesse ved å møtes på halvveien.... Det er jo ikke et dumt forslag. I såfall har han en viss skepsis han også.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2009 #11 Skrevet 22. juni 2009 Jeg er også skeptisk, men hva om det er den store kjærligheten? Jeg tror han kanskje prøver å "måle" min interesse ved å møtes på halvveien.... Det er jo ikke et dumt forslag. I såfall har han en viss skepsis han også. Nå antar du. Farlig å basere et møte på antakelser. Kommunikasjon er viktig, spesielt siden du er kvinne, han er mann, du er fra Norge, han er fra Asia (eller noe) og fordi dere ikke kjenner hverandre og ikke kommer til å gjøre det før om mange år heller
Gjest Gjest_mia_* Skrevet 22. juni 2009 #12 Skrevet 22. juni 2009 Ikke for å være kynisk her, men er du sikker på at han er forelsket? Hvilke land i Asia kommer han fra da? Kan jo fort hende at han drømmer om et liv i rike Norge. Bare lurer jeg. Menn fra Asia, spes fra midtøsten kan virke så forelsket at det bruser over, mens intensjonene kan være noe helt annet.. Kan selvfølgelig være oppriktig forelsket i deg også da:) selv om det har gått et år....
Gjest ts Skrevet 22. juni 2009 #13 Skrevet 22. juni 2009 Ikke for å være kynisk her, men er du sikker på at han er forelsket? Hvilke land i Asia kommer han fra da? Kan jo fort hende at han drømmer om et liv i rike Norge. Bare lurer jeg. Menn fra Asia, spes fra midtøsten kan virke så forelsket at det bruser over, mens intensjonene kan være noe helt annet.. Kan selvfølgelig være oppriktig forelsket i deg også da:) selv om det har gått et år.... Nei, han er ikke fra Midt-Østen i det hele tatt, er ikke araber eller muslim. Han hører til en minoritet fra fjellene i Kina, men er høyt utdannet og har fast jobb som flymekaniker som godt betalt. Skjønner godt skepsisen din til det du nevnte. Jeg holder meg laaaang unna muslimer, arabere og menn fra land i krig.
Gjest ts Skrevet 23. juni 2009 #14 Skrevet 23. juni 2009 Fikk nettopp mail fra ham der han skriver at han ikke klarer å glemme meg og at han elsker meg fra dypet av sitt hjerte og kommer visst alltid til å gjøre det... Vet virkelig ikke hvordan jeg skal takle det her. Jeg har gode følelser for ham og var/er forelska, men jeg er så skeptisk til "fremmede". Hjelp!
Gjest Minne Skrevet 23. juni 2009 #15 Skrevet 23. juni 2009 Jeg syns det er noen varsellamper her. En fyr du ikke har vært mye sammen med, og som du omtrent ikke kjenner, elsker deg resten av livet og fra bunnen av hjertet sitt ? Hadde jeg fått høre noe sånt så hadde jeg faktisk kutta kontakten istedet. Jeg syns nesten han høres desperat ut etter å få en flott hvit norsk dame? Jeg har vanskelig for å tro at noen ( sier ikke alle ) kan ha SÅ dype følelser for noen etter å ikke ha vært mye sammen og ikke delt mye, og så legge det utover slik for deg. Enten har han aldri hatt dame og dette er hans første forelskelse og han tror han elsker, eller så tror jeg det er litt suspekt. Jeg tror nesten jeg hadde skygga banen, sorry. Blir litt for mye når han kommer med alt det der, blir du ikke litt skremt ? hvordan han kan si så mye dype følelser når du nesten ikke kjenner han ?
Gjest Flode Skrevet 23. juni 2009 #16 Skrevet 23. juni 2009 Han bruker store ord til noen han ikke kjenner og jeg forstår deg godt!! Jeg ville også være veldig skreptisk!! Spørsmålet ditt får du ikke svar på ved å sitte her på KG, men hvis du reiser, og opplever det noen opplevde lenger opp her, at dere begynner å gå hverandre på nervene og at avreise ikke er før tre uker, klarer du å si det å kose deg alene da? Hvis han viser seg å være forelsket og du kjenner at du ikke er det, vil du klare å si det til han og "nyte" de neste ukene i et fremmed land alene?
Gjest Gjest_Dada_* Skrevet 23. juni 2009 #17 Skrevet 23. juni 2009 Fikk nettopp mail fra ham der han skriver at han ikke klarer å glemme meg og at han elsker meg fra dypet av sitt hjerte og kommer visst alltid til å gjøre det... Vet virkelig ikke hvordan jeg skal takle det her. Jeg har gode følelser for ham og var/er forelska, men jeg er så skeptisk til "fremmede". Hjelp! Du må jo bare enten hoppe på da , møte ham og se hvordan det utvikler seg , eller kanskje gå og lure på hvordan det kunne gått i evigheter , hvis du ikke møter ham . Hva med å dra på venninnetur i Europa og avtale å møte ham i en by dere skal være en stund , så får du se hva dette er for noe ?
Gjest ts Skrevet 23. juni 2009 #18 Skrevet 23. juni 2009 Det er fint at dere ser tingene fra en annen vinkel, ikke lett å være objektiv når man sitter midt i det. Grunnen til at jeg vingler tror jeg er fordi jeg har gode føleler for ham også og han kommer sikkert alltid til å være noe spesielt for meg, uten tvil! Har forresten aldri møtt en så vakker mann, høflig og veldig sofistikert. Men det er litt rart for oss nordboere å bli møtt med slik hete, man blir jo skremt. Tenker på at han kanskje virkelig føler han har møtt den store kjærligheten og vil/kan ikke gi slipp. Nei, jeg kjenner ham ikke, selv om vi ble ganske godt kjent i de ukene i fjor sommer. Jeg oppdagen ingen "feil" hos ham da. Tror neppe jeg er den første for ham, han er nærmere 30 år. Nei svaret finnes neppe her på KG, men det er veldig fint å høre andres meninger og erfaringer.
Ennovy Skrevet 23. juni 2009 #19 Skrevet 23. juni 2009 Det virker litt på måten du skriver at du egntig har bestemt deg for å dra. Så dra, men ikke planlegg å være sammen i fler uker. kanskje heller bare en langhelg. Så du ikke går på den smellen som hun andre som ha skrevet over her. Skader ikke å dra, du er jo uansett usikker på følelsene din virker det som, så det er ikke dine følelser som blir knust.
Gjest brutal_mann Skrevet 23. juni 2009 #20 Skrevet 23. juni 2009 Om han elsker deg så kommer han til Norge, bor på hotell og gjør ALT for å treffe deg. uten å kreve noe fra deg. Alt annet lukter feighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå