Gå til innhold

Vaskemaskin er blitt gal

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_tina_*
Skrevet

Vaskemaskinen min holder klærne mine som gissel og vil ikke slippe dem ut!

Jeg satt dem på vask for en halv dag siden, ser at de er våte og at det er vann inni maskinen.

Nytter ikke å trykke på noen knapper, og det hjulet man stiller program på går bare rundt og rundt av seg selv! Men maskinen har altså stoppa på et eller annet tidspunkt tydeligvis, og ikke vil den gjøre seg ferdig heller.

Jeg har NULL peiling på sånt som dette. Noen som har noen som helst formening om hva som kan gjøres eller som kan være galt?

ARghh. Skal reise imorgen, trenger klærne mine!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke hva som er galt, men jeg ville prøvd å dra ut kontakten og sette den i igjen, for å se om den "resetter" seg.

Skrevet

På en maskin vi hadde før kunne vi åpne et lite lokk framme og dra en en "krok" slik at døren åpnet seg. Nødløsning.

Støtter også forslaget om å koble ut kontakten og/eller holde påknappen lenge inne. Pleier å komme en eller annen reaksjon da.

Gjest Gjest_tina_*
Skrevet

Ah. Jeg har prøvd å finne noen "nødåpner", hadde det på min forrige, men no luck. Skal trekke ut kontakten ja, er det mulig den resetter seg da?

Haha, føler meg som en hjelpeløs idiot.

Takk for tips, jeg kommer straks tilbake og klager mer hvis det ikke funka!

Gjest Gjest_tina_*
Skrevet

Ts igjen, med nye og uhyre spennende oppdateringer.

Trakk ut kontakten og satt den inn igjen, virker som den startet en normal vask nå. Skulle jo bare satt den på sentrifugering eller noe i stedet for et helt program (uten såpe i kammeret) men man blir ikke så smart av å krangle med vaskemaskiner.

Håper den åpner seg etterpå og gir meg klærne mine tilbake.

Takk igjen for det helt åpenbare tipset som ikke var helt åpenbart for meg, hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...