Gå til innhold

Til dere som ble sydd etter fødsel

Kylling

Anbefalte innlegg

Når forsvant stingene? Nå er det en måned siden fødsel her, og stingene er der fortsatt.. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_gunda_*
Når forsvant stingene? Nå er det en måned siden fødsel her, og stingene er der fortsatt.. :klø:

Vet ikke,turde ikke titte der nede før minst en md var gått. Sikker på at de ikke er borte?? De skal jo forsvinne før det. Kan de ha brukt feil tråd? Ville ringt fastlegen eller fremskyndet 6 ukers kontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke helt når stingene forsvant, men jeg husker AT de gjorde det!

Jeg var nemlig så idiot at jeg dro taki en tråd som jeg trodde var løs. Det var den ikke. Jeg kollapset på badegulvet og gråt helt til at samboeren min kom hjem etter å ha klippet plenen. :sukk:

Jeg hadde mareritt om smertene i flere måneder etterpå. Så det er mitt eneste tips egentlig; ikke riv i tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De plaget meg etter 4 uker, så jeg måtte/ville inn og få de fjernet. Da var alle løsnet og sikkert på god vei til å absorberes, som de jo skal.

De bare plukket ut masse løse tråder. Totalt smertefritt, til tross for at jeg var temmelig øm. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke,turde ikke titte der nede før minst en md var gått. Sikker på at de ikke er borte?? De skal jo forsvinne før det. Kan de ha brukt feil tråd? Ville ringt fastlegen eller fremskyndet 6 ukers kontrollen.

Ja, jeg er helt sikker på at de er der enda. Ja, de utvendige da, for de innvendige ser jeg jo ikke. ;) Er det "farlig" på noe vis at de ikke er forsvunnet enda? De plager meg ikke nevneverdig. Jeg skal ha 6-ukerskontrollen på sykehuset, men har ikke fått time før det har gått 10 uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er helt sikker på at de er der enda. Ja, de utvendige da, for de innvendige ser jeg jo ikke. ;) Er det "farlig" på noe vis at de ikke er forsvunnet enda? De plager meg ikke nevneverdig. Jeg skal ha 6-ukerskontrollen på sykehuset, men har ikke fått time før det har gått 10 uker..

Er nok ikke farlig :)

Da jeg ringte og ville ha de fjernet sa de at det var normalt etter 4 uker og at de ville gå vekk av seg selv innen noen uker. :)

Men jeg fikk dem fjernet siden de plaget meg. De innvendige.

De utvendige var borte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine løste seg opp selv etter et par uker så vidt jeg husker. Sånn ca - turde ikke akkurat grafse for mye der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*

Eg kjenner et sting ennå, 4 mdr etter fødselen... Er innvendig då, heilt ytterst. Men det er ikkje vondt eller plagsomt på nokon måte, så eg lar det vere. Eg veit dei sydde ulike sting utvendig og innvendig, mulig dei har brukt ulik tråd også? Dei utvendige er vekke, ser berre eit langt arr der, hehe.

Stinga blei ikkje sjekka her på 6ukerskontrollen, dessverre. Men eg var til gynekolog for å sette inn spiral for ei stund sidan, reknar med at han hadde sagt noko om det ikkje såg normalt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid det tar før suturen løser seg opp kommer ann på hvilken tråd de har brukt. La de være iallefall, de løser seg opp etterhvert.

4 mnd er lang tid Frida, da ville jeg ha tatt en ny kontroll hos gynekologen. Sikker på at det ikke bare er arr vev?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miley

Etter fire måneder er det greit å få det sjekket, det kan gå infeksjon i det.

Jeg tror nok legen tok de siste stingene på seksukerskontrollen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde total ruptur og mye sying, og det var vel rundt uke 5 at jeg ikke merket noe mer til det. Jeg hadde en del vondt, men fikk heldigvis etterhvert tips om å sitte i en balje med grønnsåpe, det var deeeeeilig lindrende.

Ellers fikk jeg beskjed om at jeg kunne ta kontakt med jordmor på helsestasjonen for å sjekke stingene dersom jeg ville, så det er jo sikkert en mulighet dersom du ikke har time før om lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...
AnonymBruker

Gammel tråd men, lurer på om man må ha 6 ukers kontroll hos legen for å sjekke seg nedentil?

Anonymous poster hash: c5829...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

De utvendige ble fjernet, innvendige var selvoppløsende. Sikker på st du ikke må få de fjernet?

Anonymous poster hash: 368a4...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel tråd men, lurer på om man må ha 6 ukers kontroll hos legen for å sjekke seg nedentil?

Anonymous poster hash: c5829...c36

Her jeg bor er det ikke vanlig å ta GU på seksukerskontrollen. Jeg har aldri gjort det, sying eller ikke sying, den eneste gangen trusa måtte av var da vi utsatte seksukerskontrollen til 12 uker etter fødsel og satte inn spiral samtidig (kjekt tips for de som har tenkt å sette inn spiralen uansett).

De sjekker sikkert helt ekstraordinære tilfeller av sying, men til vanlig blir det ikke gjort, i hvert fall. Seksukerskontrollen er mest pjatt og prevensjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De skal forsvinne av seg selv, både utvendige og innvendige. Men de utvendige tar lenger tid før de forsvinner fordi de "ligger tørt". Jeg hadde et par utvendig som jeg aldri trodde skulle forsvinne. Fjernet et selv, det andre var borte en uke senere. Tok vel opp og fem uker før alle var borte.

Er det noe som plager deg ville jeg fått lege/jordmor til å fjerne dem, de har gjort jobben sin nå :)

Anonymous poster hash: 27e74...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde fullstendig ruptur, og måtte sys innvendig og utvendig.

Spurte legen hvor lenge jeg kunne forvente at stingene var der.

Da sa han at han ønsket innvendig ultralyd 12 uker etter fødsel,

anbefalte meg å ikke titte der nede, og sa at noen av stingene

mest sannsynlig fortsatt ville være der ved 12 ukers kontroll.

Men da hadde jeg også så mange sting at han hadde ikke telling

og kunne ikke fortelle meg hvor mye jeg hadde blitt sydd.

Anonymous poster hash: a96da...53e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...