Gjest Gjest_Hans_* Skrevet 21. juni 2009 #1 Skrevet 21. juni 2009 http://my.opera.com/Vind/blog/show.dml/620988 Som kjent står det i Bibelen at jødene skal vende tilbake til sitt hjemland. Denne profetien er i seg selv interessant. Imidlertid er det enda mer interessant at det også står at Israel skal være eksportør av frukt. For det er akkurat det som skjer nå: Israel eksporterer veldig mye frukt. Hvordan forklarer dere som ikke tror på Bibelen,a t disse profetiene stemmer så godt med virkeligheten?
Mann 42 Skrevet 21. juni 2009 #2 Skrevet 21. juni 2009 (endret) http://my.opera.com/Vind/blog/show.dml/620988 Som kjent står det i Bibelen at jødene skal vende tilbake til sitt hjemland. Denne profetien er i seg selv interessant. Imidlertid er det enda mer interessant at det også står at Israel skal være eksportør av frukt. For det er akkurat det som skjer nå: Israel eksporterer veldig mye frukt. Hvordan forklarer dere som ikke tror på Bibelen,a t disse profetiene stemmer så godt med virkeligheten? Det ville vært mye mer interessant om det ikke var for at alle land som dyrker frukt, også eksporterer frukt. Det er en del av markedsøkonomien. Hvis du lager noe, så selger du det for penger. Frankrike er også en eksportør av frukt, det er Sveits også. Og Italia. Kina. Thailand. Og så videre. Så Israel er altså på dette området et land som alle andre. Big deal. Endret 21. juni 2009 av Mann 42
Gjest Gjest_Hans_* Skrevet 15. juli 2009 #3 Skrevet 15. juli 2009 Det ville vært mye mer interessant om det ikke var for at alle land som dyrker frukt, også eksporterer frukt. Det er en del av markedsøkonomien. Hvis du lager noe, så selger du det for penger. Frankrike er også en eksportør av frukt, det er Sveits også. Og Italia. Kina. Thailand. Og så videre. Så Israel er altså på dette området et land som alle andre. Big deal. Jo da, men dette ble nå vel skrevet ned lenge før man visste at Israel var et land med mulighet for å dyrke frukt etc. overhodet, og å skrive om et ørkenland, som alle trodde var tilnærmet verdiløst, at det skal forsyne verden med frukt, når det ikke later til å være mulighet for å dyrke frukt der-og så, lenge etterpå, skjer nettopp det: ørkenlandet viser seg å ha vann under jorden, og dermed blir det brukt til å dyrke frukt, da kan jeg ikke helt klare å se noen "naturlig"forklaring.
Brunhilde Skrevet 15. juli 2009 #4 Skrevet 15. juli 2009 Jeg så et veldig interessant program på tv her en dag. Der var det en forsker som mente at siden Israel ikke hadde en historie, hadde de måttet lage en. Hva tenker du om det, Hans?
Gjest Gjest_Hans_* Skrevet 17. juli 2009 #5 Skrevet 17. juli 2009 Jeg så et veldig interessant program på tv her en dag. Der var det en forsker som mente at siden Israel ikke hadde en historie, hadde de måttet lage en. Hva tenker du om det, Hans? Store deler av det rent historiske i Bibelen er bevist. Det er helt greit at du ikke tror at den er diktert av Gud, men å si at det historiske(som jødenes historie)er feil, blir å nekte for fakta. Så finnes det deler av det historiske som muligens er feil, og noe som åpenbart er feil-men bare feil, det er det ikke. Men du svarer ikke på spørsmålet mitt: Hvordan kunne de vite for 2500 år siden at Israel skulle bli et land som ble stor-eksportør av frukt?
Brunhilde Skrevet 18. juli 2009 #6 Skrevet 18. juli 2009 (endret) Det står ingen steder at Israel skal bli storeksportør av frukt. Jeg fyller jorden med blomster, det vil si jorden i min hage. Samme med Israle, de fyller jorden - ikke verden - med frukt, men den tolkningen passer vel ikke inn i ditt ensporede hode? Hva angår bibelen og historie, så er ikke bibelen så gammel og jeg regner med at folk hadde fantasi på den tiden også. Endret 18. juli 2009 av Brunhilde
Gjest Gjest_Hans_* Skrevet 18. juli 2009 #7 Skrevet 18. juli 2009 Ordrett så står det at Israel skal(sitat): "I kommende dager skal Jakob skyte røtter, Israel blomstre og få skudd, og de skal fylle jorderike med frukt." Israel har blomstret, og fyller jorderike med frukt, akkurat som Bibelen sier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå