miss dolly Skrevet 21. juni 2009 #1 Skrevet 21. juni 2009 Jeg sluttet på p-pillen i februar. Siden det har jeg hatt sykluser på 32, 46, og nå er jeg på dag 37 (regner med at det er nok en 46er...) Hvordan er erfaringene deres? Så vidt jeg husker var syklusene litt over 30 dager før jeg begynte på p-pillene. Nå er vi prøvere, og begynner å bli litt lei av å ikke vite når EL er og ikke når mensen skulle vært der osv. Med så lang syklus får man jo ikke prøvd hver mnd en gang Hvordan var syklusene deres etter pilleslutt? Noe man kan gjøre med det? Hva gjorde dere? Tok dere EL-tester ol? Kommer jo til å gå litt penger til slikt merker jeg...
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2009 #2 Skrevet 21. juni 2009 Du kan jo prøve å tempe i noen mnd hvis du ikke vil bruke penger på EL tester. Ellers så finnes det billige tester å få kjøpt på forskjellige nettbutikker. billigetester.no eller noe sånt heter ihvertfall en av de.
Saeria Skrevet 21. juni 2009 #3 Skrevet 21. juni 2009 Jeg har alltid hatt uregelmessige sykluser, og de kom tilbake etter prevensjonsslutt. Syklusene mine var på alt fra 32 til over 50 dager lange. Legen hadde sagt til meg at dersom syklusene ikke var stabile innen ett år etter prevensjonsslutt, så burde jeg komme til han. Jeg tempet med pearly etter jeg sluttet på hormonprevensjon. Jeg tåler nemlig hormonprevensjon svært dårlig, så jeg måtte ha et alternativ. Kobberspiral hadde jeg også prøvd tidligere, uten hell. Kun èn gang fikk jeg indikasjon på at jeg hadde EL. Det var i en syklus som da så ut til å lande på rundt 42 dager. Jeg reagerte litt på temperaturoppgangen som kom den dagen (pga EL), men tenkte ikke så mye over det sånn egentlig. Det var gått et halvt år etter prevensjonsslutten når den kom, og temperaturen min hadde jo svingt litt i løpet av de månedene. Det var først når temperaturen vedvarte at jeg skjønte tegninga. Jeg hadde nok hatt EL omtrent den dagen basaltempen steg merkbart, og vi hadde vært litt ivrige dagen i forkant også. Litt vel ivrige. Mistanken lå i bakhodet frem til jeg testet noen dager før det jeg antok var lutealfasen, hadde vart i 14 dager. Testen var negativ, men når jeg så den i søpla noen timer etterpå var den positiv. Jeg vet at man ikke skal stole på sånne streker som kommer opp så sent, men jeg fikk ikke roen på meg. På det jeg antok var IKM-dagen svidde jeg av en strips til. Der var det en veldig svak strek. Jeg hastet avgårde til apoteket og kjøpte en digital, som lyste "gravid" kort tid etter jeg hadde lagt den fra meg. Ikke helt det som var planlagt, men jeg angrer ikke her jeg sitter med kulen på magen. Jeg var vel det man kan kalle en av de heldige som ble gravid på første EL, og det uten å være prøver. Dersom du vil drive med EL-testing, vil jeg anbefale deg å kjøpe sånne billigstrips. Lykke til med prøvingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå