Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som utroskap er så utrolig vanlig at det er skremmende. Fins sikkert 100 000 andre innlegg om dette, men men..

Fikk nettopp vite at en veldig god venninne av meg har vært utro mot typen sin. Har også en bestevenninne som har vært utro, samtidig har jeg selv blitt bedratt, men aldri selv vært utro.

Det er blir bare så..jeg vet ikke sykt når det skjer rundt deg og hva jeg gjør jeg i en sånn situasjon når venninnen min kommer til meg med dette? Vet at jeg ikke burde blande meg eller dømme fordi det er hennes valg og ikke mitt. Så jeg burde kanskje ikke komme med noen som helst råd? Hva ville du gjort i den situasjonen?

Videoannonse
Annonse
Gjest lucy d-.-b
Skrevet (endret)

Hvordan var hun selv innstilt til det hun hadde gjort? Og, jeg er helt enig med deg, det er rart hvor vanlig det er! Jeg kjenner flere som har vært åpne om enten utroskap eller at de har vært "den andre" :klø:

edit:skriveleif

Endret av lucy d-.-b
Skrevet
Hvordan var hun selv innstilt til det hun hadde gjort? Og, jeg er helt enig med deg, det er rart hvor vanlig det er! Jeg kjenner flere som har vært åpne om enten utroskap eller at de har vært "den andre" :klø:

edit:skriveleif

Hun sa hun angret og så spurte jeg henne om det var verdt det og da sa hun nei. Skal snakke mer med henne etterpå..

Gjest *smak*
Skrevet

Jeg tror ikke det er så vanlig som man kan få inntrykk av noen ganger. Tror de fleste velger å være lojale mot sin kjære fremfor å kjøre livet i grøften ved å være utro. Klart man kan bli fristet men det står jo mye på spill da. Miste kjæresten, eventuelt huset/leiligheten dere deler og annet dere har bygd opp sammen. Så jeg tror de fleste nok har sperre mot å være utro.

Skrevet

Du har nok rett, selvfølgelig finnes det et stort flertall der ute som ikke er utro, misforstå meg rett. Jeg syns bare jeg leser så mye om det også skjer det flere tilfeller rundt meg som gjør meg litt oppgitt bare;)

Gjest *smak*
Skrevet
Du har nok rett, selvfølgelig finnes det et stort flertall der ute som ikke er utro, misforstå meg rett. Jeg syns bare jeg leser så mye om det også skjer det flere tilfeller rundt meg som gjør meg litt oppgitt bare;)

Ut i fra ditt ståsted skjønner jeg godt at du kan begynne å tvile, ja..

Skrevet (endret)
Det virker som utroskap er så utrolig vanlig at det er skremmende. Fins sikkert 100 000 andre innlegg om dette, men men..

Fikk nettopp vite at en veldig god venninne av meg har vært utro mot typen sin. Har også en bestevenninne som har vært utro, samtidig har jeg selv blitt bedratt, men aldri selv vært utro.

Det er blir bare så..jeg vet ikke sykt når det skjer rundt deg og hva jeg gjør jeg i en sånn situasjon når venninnen min kommer til meg med dette? Vet at jeg ikke burde blande meg eller dømme fordi det er hennes valg og ikke mitt. Så jeg burde kanskje ikke komme med noen som helst råd? Hva ville du gjort i den situasjonen?

Utroskap er nok ganske vanlig, men tror man må være SVÆRT KRITISK til artikkler som florer på f.eks kvinneguiden, KK, C-punktet osv hvor man kan få inntrykk av at "alle" er utro. Jeg har selv aldri vært utro, og kjenner da flere som heller aldri har vært det eller opplevd det. Men at det er mye utroskap, det er det nok absolutt!

Har veldig lite sansen for folk som er utro, så de vennenne jeg har som eventuelt måtte finne på å være utro, de hadde jeg ikke hatt noe særlig å si til, uten fordømmelse da....Mest PATETISKE jeg vet om er i alle fall folk som er utro OG som fortsetter forholdet med partneren som om ingenting har skjedd. Puler man en kjekkas på et julebord får man i alle fall ha vett og selvrespekt nok for å fortelle partneren om dette dagen derpå så han får mulighet til å vurdere hva han skal gjøre, eventuelt at den utro parten gjør det slutt med partneren med engang.

Må si jeg også syns det er svært kvalmt med personer som vet, ja sånn som du sier nå, du vet at venninna di var utro, og om hun da (noe hun nok gjør) holder kjeft om dette for typen, at du da blir med i selskap, sitter og godsnakker med kjæresten hennes og later som ingenting..Syns sånn er så falskt og svakt...

Endret av kristian82
Gjest Gjest
Skrevet
Det er blir bare så..jeg vet ikke sykt når det skjer rundt deg og hva jeg gjør jeg i en sånn situasjon når venninnen min kommer til meg med dette?

Denne må jeg bare komentere på fordi jeg har akkurat vært i denne situasjonen selv. Altså, jeg var den utro. Jeg hadde det helt forferdelig vondt og ingen å snakke med. Jeg betrodde meg til slutt til venninnen min som med en gang dømte meg og ikke ville snakke om det mer. Jeg var fra før av knust og når hun tok det på den måten mistet jeg all respekt for henne som en venninne. Hvis du vil beholde venninnen din og fortsatt ha en posisjon som en hun kan betro seg til, råder jeg deg til å lytte. Hør på hva hun har å si, spør hva hun synes er vondt, spør hva hun kommer til å gjøre fremover, spør om du kan stille opp på noen måte. Du må gjerne si (antar jeg) at du ikke synes noe om valget hennes, men at du ønsker å støtte henne som en venninne og at hun kan stole på deg (om det er sant selvfølgelig). Dette var det jeg trengte av min venninne da jeg fortalte det til henne.

Skrevet (endret)
Denne må jeg bare komentere på fordi jeg har akkurat vært i denne situasjonen selv. Altså, jeg var den utro. Jeg hadde det helt forferdelig vondt og ingen å snakke med. Jeg betrodde meg til slutt til venninnen min som med en gang dømte meg og ikke ville snakke om det mer. Jeg var fra før av knust og når hun tok det på den måten mistet jeg all respekt for henne som en venninne. Hvis du vil beholde venninnen din og fortsatt ha en posisjon som en hun kan betro seg til, råder jeg deg til å lytte. Hør på hva hun har å si, spør hva hun synes er vondt, spør hva hun kommer til å gjøre fremover, spør om du kan stille opp på noen måte. Du må gjerne si (antar jeg) at du ikke synes noe om valget hennes, men at du ønsker å støtte henne som en venninne og at hun kan stole på deg (om det er sant selvfølgelig). Dette var det jeg trengte av min venninne da jeg fortalte det til henne.

Det er 0% synd på deg, og syns venninna di var i sin fulle rett til å ikke gidde å høre på sånt, hører jo bare på argumentasjonen din her at det lissom er "deg" det er synd på, hva med han du var utro mot??

Utroskap er nok ganske vanlig, men tror man må være SVÆRT KRITISK til artikkler som florer på f.eks kvinneguiden, KK, C-punktet osv hvor man kan få inntrykk av at "alle" er utro. Jeg har selv aldri vært utro, og kjenner da flere som heller aldri har vært det eller opplevd det. Men at det er mye utroskap, det er det nok absolutt!

Har veldig lite sansen for folk som er utro, så de vennenne jeg har som eventuelt måtte finne på å være utro, de hadde jeg ikke hatt noe særlig å si til, uten fordømmelse da....Mest PATETISKE jeg vet om er i alle fall folk som er utro OG som fortsetter forholdet med partneren som om ingenting har skjedd. Puler man en kjekkas på et julebord får man i alle fall ha vett og selvrespekt nok for å fortelle partneren om dette dagen derpå så han får mulighet til å vurdere hva han skal gjøre, eventuelt at den utro parten gjør det slutt med partneren med engang.

Må si jeg også syns det er svært kvalmt med personer som vet, ja sånn som du sier nå, du vet at venninna di var utro, og om hun da (noe hun nok gjør) holder kjeft om dette for typen, at du da blir med i selskap, sitter og godsnakker med kjæresten hennes og later som ingenting..Syns sånn er så falskt og svakt...

Endret av kristian82
Skrevet

Har ikke tenkt til å dømme henne. Kjenner det er litt sårt for meg fordi jeg ble totalt knust da jeg fant ut at eksen min hadde vært utro..jeg håper du aldri er den personen som blir bedratt for det er helt jævlig.

Jeg kommer til å lytte, samtidig som jeg er skuffet. Men jeg håper hun er ærlig med kjæresten sin tilslutt for han fortjener å velge om han vil fortsette forholdet eller ikke..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har vært utro tidligere og angret på det. I dag kunne jeg aldri vært utro igjen og jeg vet ikke helt hva som drev meg til det den gangen heller.

Men jeg mener uansett at det ikke er din oppgave å hverken dømme eller å gjøre noe med denne saken. Det du kan gjøre er å være ærlig å si at du mener hun burde være ærlig overfor kjæresten sin å fortelle han det. Vær oppriktig å si hva du mener uten å dømme henne. Ved å dømme henne strør du bare salt i såret, dersom det er riktig det hun sier om at hun angrer. Snakk med henne om hva som fikk henne til å være utro, kanskje er hun ikke så forelsket i kjæresten sin som hun tror?

Jeg fortalte det til min venninne da jeg var utro, men jeg hadde aldri tilgitt henne dersom hun hadde fortalt det til han jeg var sammen med da, det syns jeg ikke er en venninnes oppgave. HUn var tross alt ikke hans venninne men min. Det betyr ikke at man skal støtte det som skjedde.

Ellers tror jeg utroskap er veldig vanlig, men akter å tro at de aller fleste fortsatt er trofast. Det handler nok ofte om spenning og trua på at det er grønnere på den andre siden. Folk krever kanskje for mye av et forhold i dag i stedet for å forstå at alle forhold vil gå opp og ned og krever masse jobb og tolmodighet

Skrevet

Ifølge kanadisk forskning er det faktisk mellom 40 og 76% sjanse for at kjæresten din er utro:

http://www.nrk.no/programmer/tv/schrodingers_katt/1.6214916

Dette er tall som jeg tror er ukjent for de fleste, og egnet til å sjokkere selv de mest pessimistiske av oss. Hvis folk flest var klar over hvor utbredt utroskap faktisk er - kanskje er det bare 24% sannsynlighet for at du ikke blir bedratt - tror jeg det ville fått dramatiske følger for valg av samlivsform.

Hvorfor love hverandre troskap hvis det er lav sannsynlighet for at dere skal greie å holde det dere lover? At så mange er utro sier litt om hvilken prestasjon det faktisk er å holde sin sti ren. Og det er jo mye verre å bli bedratt når du selv har kjempet tappert for å holde deg på matten, gitt slipp på massevis av muligheter.

Hvis man har skatteregler som er så tyngende at 76% snyter på skatten blir det jo mye verre for de 24% som betaler det de skal. Da er det bedre å tilpasse skattenivået til noe folk flest kan leve med, slik at skatten ikke er til urimelig ulempe for de beste av oss, de som faktisk betaler det de skal. Ingenting er verre enn systemer som straffer de som er til å stole på.

Skrevet

Nå har jeg ivertfall snakket med henne. Virket ikke som hun oppriktig angret på det hun hadde gjort. Det var mer sånn "det han ikke vet har han ikke vondt av", og når jeg hintet fram til at hun burde være ærlig med kjæresten sin så sa hun "er du gal, jeg vet hva han synes om utroskap, da hadde han slått opp på flekken"..men jeg sa det var hennes valg og hvis hun klarer å leve med det så er det på hennes samvittighet.

Hun følte hun ikke hadde så dårlig samvittighet heller fordi hun ikke har følelser for fyren hun var utro med og at hun skulle prøve å glemme det.

Er ikke noe jeg kan gjøre med det uansett, men da har jeg ivertfall sagt mitt..man kan ikke få i både pose og sekk.

Skrevet
Nå har jeg ivertfall snakket med henne. Virket ikke som hun oppriktig angret på det hun hadde gjort. Det var mer sånn "det han ikke vet har han ikke vondt av", og når jeg hintet fram til at hun burde være ærlig med kjæresten sin så sa hun "er du gal, jeg vet hva han synes om utroskap, da hadde han slått opp på flekken"..men jeg sa det var hennes valg og hvis hun klarer å leve med det så er det på hennes samvittighet.

Hun følte hun ikke hadde så dårlig samvittighet heller fordi hun ikke har følelser for fyren hun var utro med og at hun skulle prøve å glemme det.

Er ikke noe jeg kan gjøre med det uansett, men da har jeg ivertfall sagt mitt..man kan ikke få i både pose og sekk.

Får håpe hun ikke smitter kjæresten sin med noen kjønnssykdommer. Forhåpentligvis kommer sannheten for en dag, slik at typen hennes får mulighet til å slippe å leve med en som henne. Blir helt svett av at det går ann å være utro og ikke engang ha dårlig samvittighet :(.

Skrevet

Da jeg sa ti henne at det definitivt var utroskap og at hun kanskje burde være ærlig sa hun "ikke gi meg dårlig samvittighet da", om kjæresten finner det ut en gang så kommer det til å gjøre like vondt uansett om hun har følelser for denne gutten eller ikke.

Jeg fikk vite at eksen var utro gjennom venner, og jeg tenker at sannheten alltid kommer for en dag uansett hvor lite sannsynlig man tror det er, derfor rådet jeg henne til å være ærlig med en gang, men det ser ikke ut som det.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Utroskap er så vanlig at jeg ikke fatter at folk gidder å lage så mye styr utav det.

Gjest DumDumDumUnge
Skrevet

Utroskap er vannlig. Når 2 personer ikke har åpent forhold så forekommer utroskap. Enten i det skjulte eller åpent. Men ikke tro på meg. Sjekk det ut for deg selv.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Det er 0% synd på deg, og syns venninna di var i sin fulle rett til å ikke gidde å høre på sånt, hører jo bare på argumentasjonen din her at det lissom er "deg" det er synd på, hva med han du var utro mot??

Fint å vite at du er en kompis en ikke kan stole på der livet går i motbakke.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Ifølge kanadisk forskning er det faktisk mellom 40 og 76% sjanse for at kjæresten din er utro:

Jeg kjenner ikke til et eneste forhold der det ikke har vert utroskap av en eller annen grad.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Får håpe hun ikke smitter kjæresten sin med noen kjønnssykdommer. Forhåpentligvis kommer sannheten for en dag, slik at typen hennes får mulighet til å slippe å leve med en som henne. Blir helt svett av at det går ann å være utro og ikke engang ha dårlig samvittighet :(.

Da bør du svette mye mre. Verden er betydelig mer kynisk enn dette. Og om en ikke har fått det med seg så lever en i en rimelig isolert og naiv boble.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...