Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Kriteriet er selvsagt at forhold med personen i vennegjengen er avsluttet for lengst, og at varme følelser er helt ute av systemet, samt at gammel flamme er høflig og imøtekommende mot ny kjæreste og ikke viser "sinne/sjalusi".

Hvordan er det med dere? Ok for dere eller helt utenkelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg ville heller spurt kjæresten om han vil det. For meg så hadde det ikke gjort noe, men hvis han syns det er ubehagelig så ville jeg droppet det.

Skrevet

Litt nøyere spesifisert: Kun én one night stand med fyren i vennegjengen, ingen følelser - kun desperasjon/skrik etter oppmerksomhet fra begges sider. Mange år siden. Ny type har bedt om å ikke få høre NOEN detaljer om ekser/flørt, så har ikke fått sagt det. Ser heller ingen grunn til å fortelle om en sånn "bagatell".

Skrevet

Klart det er greit å ta med kjæresten inn i vennegjengen i dette tilfellet - det som har vært har vært og er tydeligvis ikke noe som har ødelagt vennskapet deres. Sett en mental strek over det og ikke si noe om det hverken til kjæresten eller noen andre, for den saks skyld.

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Jeg kan ikke helt se hvordan et forhold skal fungere i lengden dersom du ikke kan ta med kjæresten i vennegjengen.

Skrevet

Du trenger ikke å legge opp til at de skal bli bestevenner. Men jeg syns det blir for ille hvis du feks. ikke vil dra på tilstelninger med kjæresten din fordi du vet ONS-en din er der :)

Skrevet

En av mine beste venninner er sammen med en fyr jeg hadde noe på gang med en periode. Dog ble de sammen noen år senere.

Var litt merklig i begynnelsen, vi visste ikke helt hvordan vi skulle oppføre oss ovenfor hverandre (mest han, da han fulgte prinsippet "venninner snakker om alt" (og da også han, i den perioden vi hold på)).

Men nå tenker ingen over det lengre.

At noen, i samme vennegjeng, har hatt en one-night'er, hvor alle følelser er vekke, burde ikke ødelegge for et forhold. Det kan jo være "the great love"..? :)

Ellers sier jeg som stjernedryss; hvordan skal det fungere i lengden uten å involvere vennene?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har hatt sex med noen jeg er gode venner med fremdeles.

Sier det aldri til kjærestene mine, jeg.

Skrevet

Men vet alle de andre i vennegjengen om denne one- night- standen? da hadde jeg kanskje vært redd for at det skulle komme ut til kjæresten min uansett og valgt å fortelle det til han, framfor at han skulle høre det fra noen andre.

Skrevet
Men vet alle de andre i vennegjengen om denne one- night- standen? da hadde jeg kanskje vært redd for at det skulle komme ut til kjæresten min uansett og valgt å fortelle det til han, framfor at han skulle høre det fra noen andre.

Jeg har tidligere prøvd å snakke med han om fortiden min med andre, men da ble han bare veldig lei seg og ba om å få slippe å høre om ting som kunne få han sjalu.

Helt greit :) Jeg har hvertfall mitt på det tørre i denne saken :) Men det er selvsagt ingen hemmelighet som på død og liv holdes skjult, så skulle noen andre fortelle det så gjør de jo det. Men JEG vil holde løftet jeg ga han om å ikke fortelle om ting som kan såre han.. Men kan selvsagt ikke styre hva alle andre måtte komme til å si

Skrevet
Jeg har tidligere prøvd å snakke med han om fortiden min med andre, men da ble han bare veldig lei seg og ba om å få slippe å høre om ting som kunne få han sjalu.

Helt greit :) Jeg har hvertfall mitt på det tørre i denne saken :) Men det er selvsagt ingen hemmelighet som på død og liv holdes skjult, så skulle noen andre fortelle det så gjør de jo det. Men JEG vil holde løftet jeg ga han om å ikke fortelle om ting som kan såre han.. Men kan selvsagt ikke styre hva alle andre måtte komme til å si

Dette er enkelt. En fullverdig kjæreste skal presenteres for venneflokken. Ellers så er han bare en elsker. At jeg ble presentert for min kjæres venner tok jeg som et tegn på at hun hadde bestemt seg for å satse på meg i uoverskuelig tid. Hvis det ikke hadde skjedd, så hadde jeg nok blitt usikker. Det er i såfall ett redusert kjæresteforhold. Mindre enn 100%.

Gjest KateW
Skrevet

Jeg skjønner ikke problemstillingen... Du har hatt sex med en som fortsatt er vennen din, men det har aldri vært noe forhold eller noe som helst, også lurer du på om du kan presentere kjæresten din for ham/henne?

Skrevet

blir litt dumt å måtte bytte vennegjeng fordi man får kjæreste ... gode venner vokser ikke på trær :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...