Gå til innhold

Malehjelp

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei. Jeg holder på å male en gammel slagbenk og en kommode som skal være på lillegutt sitt rom. Slagbenken ser ca slik ut bare at nå er den blå:

http://img269.imageshack.us/i/slagbenk.jpg/

Og kommoden er en stygg laminat sak fra jysk. Skal male begge delene hvite, men lurer på om det bare er å kjøpe interiøtmaling og sette i gang eller om det burde pusses ned og grunnes først. Slagbenken er gammel og malingen er begynt å flakke litt av. Er det nok med to strøk maling over eller? Og laminat kommoden er sånn "blank-glatt" i overflaten, blir malingen å feste seg tror dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Merete_*
Skrevet

Kjøp sandpapir. Kjøp den fine typen, den grove etterlater seg hakk.

Puss godt - går ganske fort.

Vask med salmiakk - la helt tørke.

Et strøk med heftgrunn - puss. Mulig du må enda noen lag med heftgrunn om det er mange hakk i benken (jeg syntes det godt kan være noen hakk - bare sjarmerende).

Deretter setter du i gang med selve malerjobben.

Lykke til!

(Jeg har gjort det samme selv. Kjøpte da Bengalakk fordi jeg ville ha et høyglanset look. Ble veldig tøft! Kjøpte også ordtak (skrift) på www.wallwords.com. Dette satte jeg på benken. Ble super-fornøyd!)

Mitt ordtak som står i ryggen på benken: Friends, Wine, Music and Memories.

Gjest Gjest
Skrevet

TUSEN takk for svar! Vet du, jeg har faktisk bestilt meg veggord for å ha på benken, så der har vi tenkt likt :) Bengalakk er det en type maling med glans i, eller er det en lakk du påfører etter at malinga har tørket?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...