Gå til innhold

Kyllingfilet med bacon rundt

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Hei:)

Vi bruker kyllingfilet , bacon surret rundt og med et par osteskiver på. 30min på 240 grader,pommes frites og salat. Himmelsk:)

Kan bruke vanlig poteter til også. Egentlig bare fantasien som stopper tilbehøret,

Det her hørtes veldig godt ut! Men steker man kyllingfileten+baconet i stekepanne noe før man steker det i ovnen? Eller skal dette settes inn i ovnen alt rått?

Noen som vet det her? Setter pris på rask hjelp :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Elendige heldiggris (hvorfor kom ikke jeg på dette da når jeg var i butikken ... hm ...).

Jeg surrer baconet rundt kyllingen og steker det i steikepanen først ja.

Som sagt elendige heldiggris ...

Jeg vet jo ikke hva slags oppskrift du har da, men jeg pleier å fylle med ost - egentlig den osten som jeg tilfeldigvis har for hånden: smøreost med urter fra Tine, Blue Castello etc.

Gled deg. :)

PS: Dette fungerer veldig godt med svinefileter også. Nam nam.

Skrevet

Takk for svar, blondie65. Åh, nam, med ost inni hørtes jo bare utrolig godt ut. Men jeg har jo selvfølgelig ikke smøreost. :sur:

Kan man bruke vanlig gulost også her? Legge oppå på slutten av steketiden kanskje? Hm... har aldri smakt det her før jeg, så det skal bli godt!! :nigo:

Gjest Gjest
Skrevet

Vi bruker å grille kylling med bacon rundt. Har hvitløkssmør inni sammen med litt revet sitronskall.

Det vi gjør da er å grille kyllingen under lokk først i 10-15 minutter og så tar vi av lokket og griller noen strakser så bacon blir stekt :) Det smaker himmelsk og anbefales på det varmeste.

Motsatt er det hvis man griller flintstek. Da skal den grilles på begge sider først i to-tre minutter og så under lokk i ti minutter.

På denne måten får man verdens saftigste kjøtt, mmmmm

Gjest Blondie65
Skrevet
Takk for svar, blondie65. Åh, nam, med ost inni hørtes jo bare utrolig godt ut. Men jeg har jo selvfølgelig ikke smøreost. :sur:

Kan man bruke vanlig gulost også her? Legge oppå på slutten av steketiden kanskje? Hm... har aldri smakt det her før jeg, så det skal bli godt!! :nigo:

Bruk den osten du vil - men jeg har den altså inni. :)

Gjest fjerne
Skrevet

du kan i prinsippet sette det inn rått, men da får du ikke den sprøe stekeskorpen på hverken kylling eller bacon - som jo er hele poenget:=)

legg hva du vill inni av urter/oster, og surr husholdningstråd rundt hele greien. stek i pannen så den blir lett brunet. og så ca 20 min på 225 grader.

Skrevet

Jeg pleier å ha smøreost inni! Namnam! Skjerer små lommer i filleten som jeg stapper osten inni. Jeg legger det i en smurt form og setter det inn i ovnen, rått.

Anbefaler alle å prøve å surre spekeskinke rundt (jeg har alltid brukt "strandaskinke") Det er også helt fantastisk godt! :spise:

Skrevet

Jeg steker ogsaa forst litt i panna.

Anbefalt fyll:

fetaost og soltorka tomater :) mmm... evt. pesto i tillegg

• 8 måneder senere...
Gjest Grimkjell
Skrevet

Som så mange sier funker det meste.

I lomma i dag la jeg pepperost som var most sammen med litt fetaost, olje fra fetaosten og bittelitt finhakket hvitløk.

Surret med bacon, og la i ovnen i 25 minutter oppå en seng av finkuttet løk og gulerot. Sprinkle gjerne litt olje eller smør over før du steker de, da trengs ikke saus i det hele tatt...

Dang, nå ble jeg sulten igjen... :sikle:

• 2 måneder senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å skjære ei lomme i kyllingen og dytte inn en blanding av mozzarella, parmesan og basilikum. Det blir yammi med bacon rundt.

Serveres på lett stekte brødskiver med pesto, samt salat og fetaost. nam!

Gjest Marlo
Skrevet

Brie ost er bare digg å ha inni kyllingfileter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...