Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_rita_*
Skrevet

Min kjæreste og jeg har vært sammen i snart ett år, vi har hatt en del krangel, men i det siste og har vært borte fra hverandre den siste måneden. Men fordi har endel ting til felles traff vi hverandre selvom det var "slutt" mellom oss.

Jeg ville hele tiden så gjerne ordne opp i problemene våre, for jeg elsker han over alt på jord. Men jeg turte ikke å ta det opp med han for jeg var så redd at når vi blir venner igjen at vi ødelegger det! Men jeg bestemte meg å ringe han uformelt for et par dager siden. Når han tok telefonen hørte jeg på stemmen hans at han ble så glad, jeg var redd for at det kanskje var sent, men nei han fortalte meg at han tenkte så mye på meg og savnet meg! Jeg sa at jeg også gjorde det. Han fortalte meg at han så fram til å møte søstra mi som kommer på besøk. Vi snakket om en gang vi dro på ferie sammen og hvor hyggelig det var og han sa vi kan gjøre det igjen til et annet sted. Så sa han at han ville være med på festen min til helgen, hvis det var greit. Det var koselig å høre, for jeg visste/trodde ikke om han ville ha med meg å gjøre lenger!

Jeg sa at jeg ikke visste om det var en god idè at han ble med på festen for alle vennene mine vet at vi ikke var sammen, så hvis han plutselig dukker opp på en fest vennenene mine har laget for meg uten at de vet at jeg er sammen med han igjen ville det vært respektløst ovenfor dem! Men jeg skulle tenke på det. Dagen etter inviterte jeg han hjem til meg... vi pratet lenge og vi ble enige om at vi måtte bli flinkere til å lytte til hverandre og vise mer forståelse til hverdres problemer, samtidig prioritere kvalitetstid slik at alt ikke blir bare hverdag! Vi endte med å ha sex på slutten av kvelden og for første gang gjennom forholdet vårt sa jeg at jeg elsket han, han sa det ikke tilbake...han bare ga meg ømt kyss på leppene og hele ansiktet.. jeg sa at det ikke var slike ord som jeg bare slenger til en hver tid han sa han visste det.. Jeg vil selvfølgelig så gjerne høre med ord at han elsker meg, men han viste med handling da vi var sammen tross problemene våre.

Dette ble langt, men det er ment som introduksjon. Det egentlige problemet er at jeg er så redd å ødelegge noe som kan vare. Det ved å overanalysere og overreagere over en hver til. For jeg er så utrolig redd for å bli overkjørt i et forhold (har erfart det før, vært sammen med en feil mann i 4 år) og kanskje overbekytter meg selv?... Trenger jeg å være mer tålmodig og gi ham spille rom, samtidig som jeg lar han vite at jeg er der? Jeg spurte meg selv disse spørsmålene og, tenkte "hvis du virkelig elsker han og mener han er den rette, gi han alt og ikke vær redd for å vise følelser, selv om han ikke er flink til det selv"

Et annet problem er at han jobber for mye om dagen og det er går ut på oss, jeg har problemer med å takle det, men jeg elsker han mer enn jeg misliker at han jobber så mye!

Så KG-venner, hva bør jeg gjøre for å opprettholdet godt og sunt forhold??

Takker mye for tilbakemelding!

Videoannonse
Annonse
Gjest DumDumDumUnge
Skrevet

Aldri vær mer sjalu på han enn omvendt. Aldri vær mer needy enn ham enn omvendt. Aldri behandle ham som eiendom. Du må vise at du er bra catch. Heng sammen med dine venniner, ha dine ambisjoner, ha dine mål, ha dine meninger. Ikke tillatt ham å innbille seg at han er for god for deg. Ikke la ham innbille seg at han kan få noe bedre. Smart man kommer til å vite forskjell. Dum man kommer til å faktisk tro på det.

Balanse i forholdet er nødvendig.

Skrevet

Takk for veldig bra innlegg!!

Det ga meg mye å tenke på!

Gjest Gjest_rita_*
Skrevet

takknemlig for flere innspill!:)

Gjest Gjest_Bergen_*
Skrevet
Aldri vær mer sjalu på han enn omvendt. Aldri vær mer needy enn ham enn omvendt. Aldri behandle ham som eiendom. Du må vise at du er bra catch. Heng sammen med dine venniner, ha dine ambisjoner, ha dine mål, ha dine meninger. Ikke tillatt ham å innbille seg at han er for god for deg. Ikke la ham innbille seg at han kan få noe bedre. Smart man kommer til å vite forskjell. Dum man kommer til å faktisk tro på det.

Balanse i forholdet er nødvendig.

Signerer denne! Ingenting er mindre atraktiv enn en person som ikke har eget liv og egne interesser! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...