Gjest Malen Skrevet 21. juni 2009 #1 Skrevet 21. juni 2009 Jeg og kjæresten min skal på en 16 dagers ferietur på de greske øyene. Ingen av oss har vært i Hellas før, og vi kunne tenkt oss noen tips/ anbefalinger til øyer som er verdt et besøk.
Mischa Skrevet 22. juni 2009 #2 Skrevet 22. juni 2009 Hvis jeg skulle på øyhopping ville jeg lagt turen om Santorini og Mykonos! Har ikke vært der selv, men virker som to fine øyer! Vil også besøke Kefalonia. Kan anbefale Skiathos - som jeg har besøkt! Det er en søt, koselig liten øy med fine strender og passe med uteliv.
marsvik Skrevet 22. juni 2009 #3 Skrevet 22. juni 2009 Hei Jeg reiser om noen dager for andre gang på øyhopping i Hellas. Athen er en flott by å starte fra. Jeg anbefaller at du reiser først til den øyen som ligger lengst unna av de som dere vil reis til. Det er ikke så lett å bestemme seg på forhånd hvor du vil reise, for det er ikke sikkert at det går ferger fra den øyen du er på til den du vil til. Vi reiste første gang fra athen til kreta, så jobbet vi oss oppover, tilbake til athen. Det som er lurt er å booke båt fra piareus(havnen i athen) til den øyen du ønsker og et hotel på øya du skal til. Dette gjør du på internett før du reiser. Så tar dere det bare som det kommer. Snakk gjerne med svenker og normenn som bor eller jobber på øyene, de kan komme med flotte tips til hvor dere kan reise. Vår reiserute var: Athen-kreta-santorini-naxos-paros-syros-athen. I år reisert vi athen-rhodos og så tar vi det som det kommer. Men som nevnt har vi booket plass på båt og både hotell i athen og på rhodos. Et annet tips er.. hvis dere skal bo på hotell til en rimelig pris.. så spander kanskje heller 200 kr mer på et luksushotell.. for de rimelige hotellene opplevde vi som forferdelige!! vi har en hjemmeside med de fleste tips om øyhopping. http://home.no/greekislands/ god ferie:)
Gjest Malen Skrevet 27. juni 2009 #4 Skrevet 27. juni 2009 Tusen takk for gode tips, skal lese litt på hjemmesiden :-) Gleder meg! :-)
Monarabb Skrevet 28. juni 2009 #5 Skrevet 28. juni 2009 I stedet for å starte en ny tråd om nesten det samme så stille jeg et spørsmål her hvis det er ok for TS? Jeg tenkte å ta båten fra Athen til Rehytmon (litt usikker på stavelsen her du) Det er mulig og hva koster det ca?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå