kristian82 Skrevet 21. juni 2009 #1 Del Skrevet 21. juni 2009 (endret) Blitt litt overrasket over noen beskrivelser av såkalte Badboys her. Hva legger dere kvinner egentlig i begrepet badboy?? Er det sånn at om man ikke er tøffel og dritkjedelig fra A-Å, så er man badboy? Gutter kan såklart også si hva de legger i begrepet hehe Endret 21. juni 2009 av kristian82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glør Skrevet 21. juni 2009 #2 Del Skrevet 21. juni 2009 Jeg siterer meg selv fra en tidligere diskusjon om snille og slemme gutter: Noe av problemet er at de som sitter og definerer bad guys er sårede, bitre og selverklærte good guys. Og det de anser som slemt er ikke det vi vanligvis forbinder med ordet. Menn som slår, manipulerer og prøver å ødelegge selvtilliten til dama finner man like mange av blant de selvutnevnte good guys. Mitt problem med nice guys er at de mangler ryggrad, og at dette med å være "snill" ofte er en kontrollmetode, for å bøte på egen usikkerhet. Snille gutter går feks aldri ut uten dama, har nesten ingen venner, og foretrekker å bruke lørdagskvelden på en romantisk film på tv'en. Problemet oppstår i det de forventer at dama skal like akkurat det samme, og helst ikke ha noen venner, ihvertfall ikke andre menn. Protesterer hun, blir snillheten deres trukket frem, for å manipulere. "Jammen, jeg gjør dette for deg, da bør jo du ofre det samme tilbake." De gir en masse, både fysiske ting, og mer abstrakte, følelsesbaserte ting, som dama ofte ikke er interessert i en gang, som en slags investering for å kunne kreve det samme tilbake, eller for å bli belønnet. Og det har ingenting å gjøre med å være snill, men de liker å tro det selv. Og så, når dama blir drittlei, og finner seg en annen fyr, som kanskje ser litt røff ut, og har både ryggrad og krever noe i forholdet, blir han definert som slem. Fordi nice guy sitter der og ser at fyren går ut med kompiser, drar på gutteturer, smiler til kassadama på rimi, tar med dama på ting som foregår utenfor leiligheten osv. Også bruker han sikkert dop og slår henne i tillegg, for han ser jo sånn ut, også bygger de seg opp en egen mytologi om hvordan kvinner "egentlig er". Og jo mere bitre og sutrete de blir, jo vanskeligere blir det å få seg dame, og dermed skaper de en slags on sirkel hvor de bekrefter sine egne teorier med å mislykkes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 21. juni 2009 #3 Del Skrevet 21. juni 2009 (endret) Jeg siterer meg selv fra en tidligere diskusjon om snille og slemme gutter: Noe av problemet er at de som sitter og definerer bad guys er sårede, bitre og selverklærte good guys. Og det de anser som slemt er ikke det vi vanligvis forbinder med ordet. Menn som slår, manipulerer og prøver å ødelegge selvtilliten til dama finner man like mange av blant de selvutnevnte good guys. Mitt problem med nice guys er at de mangler ryggrad, og at dette med å være "snill" ofte er en kontrollmetode, for å bøte på egen usikkerhet. Snille gutter går feks aldri ut uten dama, har nesten ingen venner, og foretrekker å bruke lørdagskvelden på en romantisk film på tv'en. Problemet oppstår i det de forventer at dama skal like akkurat det samme, og helst ikke ha noen venner, ihvertfall ikke andre menn. Protesterer hun, blir snillheten deres trukket frem, for å manipulere. "Jammen, jeg gjør dette for deg, da bør jo du ofre det samme tilbake." De gir en masse, både fysiske ting, og mer abstrakte, følelsesbaserte ting, som dama ofte ikke er interessert i en gang, som en slags investering for å kunne kreve det samme tilbake, eller for å bli belønnet. Og det har ingenting å gjøre med å være snill, men de liker å tro det selv. Og så, når dama blir drittlei, og finner seg en annen fyr, som kanskje ser litt røff ut, og har både ryggrad og krever noe i forholdet, blir han definert som slem. Fordi nice guy sitter der og ser at fyren går ut med kompiser, drar på gutteturer, smiler til kassadama på rimi, tar med dama på ting som foregår utenfor leiligheten osv. Også bruker han sikkert dop og slår henne i tillegg, for han ser jo sånn ut, også bygger de seg opp en egen mytologi om hvordan kvinner "egentlig er". Og jo mere bitre og sutrete de blir, jo vanskeligere blir det å få seg dame, og dermed skaper de en slags on sirkel hvor de bekrefter sine egne teorier med å mislykkes. Ifølge denne forklaringen er jo good guys egentlig noen drittsekker, og bad boys de virkelige good guys. :gjeiper: Jaja, når man først faller for bad boys er det jo greit å tillempe forståelsen slik at bad boy blir en uproblematisk hedersbetegnelse og good guys ikke fortjener annet enn forakt. Nå skal det sies at det ikke er alle her som vil rose seg av å være en good guy eller beklage seg over manglende suksess hos det annet kjønn. Selv har jeg ikke noe problem med meg selv om jeg oppfattes som en bad boy, det jeg synes er litt trist er bare at jentene er så redde for gutter som er virkelig forelsket. For idet du er virkelig hals-over-hode forelsket blir noe av bad boy-auraen borte. Du er ikke lenger fullt så uavhengig og sterk, hun har fått et tak på deg som ikke er helt heldig. Så du er bad boy og har nok av damer og velge blant - bare ikke hun du er for forelsket i. (Men det kan godt tenkes at du kan få henne på et senere tidspunkt, så snart den verste forelskelsen har lagt seg.) Endret 21. juni 2009 av Cuckold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 21. juni 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 21. juni 2009 (endret) Jeg siterer meg selv fra en tidligere diskusjon om snille og slemme gutter: Noe av problemet er at de som sitter og definerer bad guys er sårede, bitre og selverklærte good guys. Og det de anser som slemt er ikke det vi vanligvis forbinder med ordet. Menn som slår, manipulerer og prøver å ødelegge selvtilliten til dama finner man like mange av blant de selvutnevnte good guys. Mitt problem med nice guys er at de mangler ryggrad, og at dette med å være "snill" ofte er en kontrollmetode, for å bøte på egen usikkerhet. Snille gutter går feks aldri ut uten dama, har nesten ingen venner, og foretrekker å bruke lørdagskvelden på en romantisk film på tv'en. Problemet oppstår i det de forventer at dama skal like akkurat det samme, og helst ikke ha noen venner, ihvertfall ikke andre menn. Protesterer hun, blir snillheten deres trukket frem, for å manipulere. "Jammen, jeg gjør dette for deg, da bør jo du ofre det samme tilbake." De gir en masse, både fysiske ting, og mer abstrakte, følelsesbaserte ting, som dama ofte ikke er interessert i en gang, som en slags investering for å kunne kreve det samme tilbake, eller for å bli belønnet. Og det har ingenting å gjøre med å være snill, men de liker å tro det selv. Og så, når dama blir drittlei, og finner seg en annen fyr, som kanskje ser litt røff ut, og har både ryggrad og krever noe i forholdet, blir han definert som slem. Fordi nice guy sitter der og ser at fyren går ut med kompiser, drar på gutteturer, smiler til kassadama på rimi, tar med dama på ting som foregår utenfor leiligheten osv. Også bruker han sikkert dop og slår henne i tillegg, for han ser jo sånn ut, også bygger de seg opp en egen mytologi om hvordan kvinner "egentlig er". Og jo mere bitre og sutrete de blir, jo vanskeligere blir det å få seg dame, og dermed skaper de en slags on sirkel hvor de bekrefter sine egne teorier med å mislykkes. Okey, skjønner. Har veldig stor forståelse for at det ikke er attraktivt for en kvinne å ha en kjæreste som er null prosent mann, og som aldri setter ned foten, aldri sier han skal noe annet i dag, aldri er uenig osv. Eneste er at i mitt hode så forbinder jeg de guttene som er i et forhold og er en klar tøffelhelt, muligens som niceguys, men jeg tenker også på niceguys når jeg tenker på en gutt som tør og si ifra osv. Badguy forbinder jeg lissom med en som er mer slesk, utro, slem, drittsekk osv. Forøvrig har jeg ikke for vane å bruke noen av begrepene, men virker bare som det er mange jenter som bruker de om helt andre ting enn hva jeg hadde gjort... Ellers er det jo klart at ingen jente har noen interesse av å være sammen med den PUSEN som aldri sier nei og som oppfører seg som du sier ovenfor, i alle fall ikke i lengden. Men tror Cuckold kan ha et poeng at jenter fort kan miste interessen om gutten er litt "mer" forelsket i jenta, enn jenta er i gutten... Endret 21. juni 2009 av kristian82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2009 #5 Del Skrevet 21. juni 2009 Jeg siterer meg selv fra en tidligere diskusjon om snille og slemme gutter: Noe av problemet er at de som sitter og definerer bad guys er sårede, bitre og selverklærte good guys. Og det de anser som slemt er ikke det vi vanligvis forbinder med ordet. Menn som slår, manipulerer og prøver å ødelegge selvtilliten til dama finner man like mange av blant de selvutnevnte good guys. Mitt problem med nice guys er at de mangler ryggrad, og at dette med å være "snill" ofte er en kontrollmetode, for å bøte på egen usikkerhet. Snille gutter går feks aldri ut uten dama, har nesten ingen venner, og foretrekker å bruke lørdagskvelden på en romantisk film på tv'en. Problemet oppstår i det de forventer at dama skal like akkurat det samme, og helst ikke ha noen venner, ihvertfall ikke andre menn. Protesterer hun, blir snillheten deres trukket frem, for å manipulere. "Jammen, jeg gjør dette for deg, da bør jo du ofre det samme tilbake." De gir en masse, både fysiske ting, og mer abstrakte, følelsesbaserte ting, som dama ofte ikke er interessert i en gang, som en slags investering for å kunne kreve det samme tilbake, eller for å bli belønnet. Og det har ingenting å gjøre med å være snill, men de liker å tro det selv. Og så, når dama blir drittlei, og finner seg en annen fyr, som kanskje ser litt røff ut, og har både ryggrad og krever noe i forholdet, blir han definert som slem. Fordi nice guy sitter der og ser at fyren går ut med kompiser, drar på gutteturer, smiler til kassadama på rimi, tar med dama på ting som foregår utenfor leiligheten osv. Også bruker han sikkert dop og slår henne i tillegg, for han ser jo sånn ut, også bygger de seg opp en egen mytologi om hvordan kvinner "egentlig er". Og jo mere bitre og sutrete de blir, jo vanskeligere blir det å få seg dame, og dermed skaper de en slags on sirkel hvor de bekrefter sine egne teorier med å mislykkes. Du evner altså ikke definere hva du legger i "badboy". Så du definerer i stedet "nice guy". Skyldes det dumhet eller feighet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 21. juni 2009 #6 Del Skrevet 21. juni 2009 Idioter.. punktum Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 21. juni 2009 #7 Del Skrevet 21. juni 2009 (endret) Blitt litt overrasket over noen beskrivelser av såkalte Badboys her. Hva legger dere kvinner egentlig i begrepet badboy?? Er det sånn at om man ikke er tøffel og dritkjedelig fra A-Å, så er man badboy? Gutter kan såklart også si hva de legger i begrepet hehe Helt ærlig så er bad guys noe jeg tenker bare finnes på film. En sånn cowboy-aktig mann med skjeggstubber, solbarsket hud, rullings i munnviken og som med hes stemme sier; "Well, schnuppa mi. Du kommer til å ende i køya med meg før kvelden er omme. Jeg vet du vil." Endret 21. juni 2009 av Hilde K S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 21. juni 2009 #8 Del Skrevet 21. juni 2009 Helt ærlig så er bad guys noe jeg tenker bare finnes på film. En sånn cowboy-aktig mann med skjeggstubber, solbarsket hud, rullings i munnviken og som med hes stemme sier; "Well, schnuppa mi. Du kommer til å ende i køya med meg før kvelden er omme. Jeg vet du vil." Og slik går det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_tina_* Skrevet 21. juni 2009 #9 Del Skrevet 21. juni 2009 Badboys er rimelig tamt begrep, jeg og tenker noe av det samme som Hilde K S. Bortsett fra at jeg tenker high school-filmer fra sent 80tall, hvor badboys var de med skinnjakke og solbriller. Jeg har aldri tatt det ordet i min munn, og det har ingen jenter jeg kjenner heller. Bruker virkelig noen det begrepet om noe som helst? "Jeg har møtt en fyr!" "Å, hvordan er han?" "Skikkelig BÆÆD BOI<3" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_jente_* Skrevet 22. juni 2009 #10 Del Skrevet 22. juni 2009 Jeg synes de begrepene er helt håpløse å skulle bruke, da folk legger så mye forskjellig i dem. Jeg har tidligere blitt forvirra selv, og febrilsk prøvd å definere gutter jeg har møtt enten inn i "nice guy" og "bad guy" kategoriene, og har vært livredd for at jeg har funnet meg en bad boy. (Han gjør sånn og sånn, sier sånn og sånn, han har hatt sex før, er han bad boy??? Å NEI!). Såe, jeg tenkte i utgangspunktet at en gutt som har hatt sex med mange tilfeldige og som tar det han kommer over osv er en bad boy, rett og slett fordi jeg ikke vil ha en gutt som er slik.(det er bad for meg). Men jeg har jo skjønt med åra at de fleste gutter har sex med mange (ja for de har det,sant?), og jeg har møtt gutter om er kjempemorsomme, sjarmerende, søte, snille osv osv som jammen meg har litt tilfeldig sex i ny og ne, og da skjønte jeg jo at mennesker generelt er mer sammensatte enn som så. Og det gjelder da selvfølgelig jenter og, iallefall hvis definisjonen på bad er som jeg skrev nettopp. Og så er det jo noe med det, at hvis man blir forelska så er jo ikke andre så viktige lenger, så om man har hatt sex med noen tilfeldige når man er singel så er jo det en ærlig sak, selv om jeg personlig synes de guttene som ikke drar med seg hvasomhelst hjem fra byen, men holder seg til jenter de er interessert i og iallefall håper på noe mer med. Da er de skikkelig nice guys i mine øyne, og ja; jeg vil veldig gjerne ha en nice guy - i betydningen at han ikke er en drittsekk. Hva som er drittsekkete oppførsel kan jo tydeligvis diskuteres, men jeg syns nå det er minstekrav at han ikke skal være utro, han skal selvfølgelig være forelska i meg og være en kjæreste som respekterer og er der for en. Men å ikke være drittsekk betyr ikke at man skal sitte på fanget eller under fanget til dama 24/7, bære veske og kalle hverandre pusene sine på facebook. (GRR). Tror, som en over her skrev, at det er akkurat det siste der mange brenner seg på, de ofrer seg og inntar rollen som en eller annen patetisk tjener som ikke lar hverken seg selv eller jenta ha noe annet liv enn i pleddet foran tvn med notting hill. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glør Skrevet 22. juni 2009 #11 Del Skrevet 22. juni 2009 Du evner altså ikke definere hva du legger i "badboy". Så du definerer i stedet "nice guy". Nå var dette ett sitat fra en annen debatt, og jeg gadd ikke å skrive det om, siden det sier like mye om både de snille og de slemme guttene. Jeg skrev om hvordan nice guys definerer bad guys, fordi de småpsycho sutregutta er det eneste jeg har hørt bruke begrepet, og dermed er definisjonen av dem også nødvendig å ta med. Men for å ta det med teskje: En slem gutt er en som står opp for seg selv, sine verdier og meninger, også når han er i ett forhold. Som fortsetter å ha egne interesser og kompiser, selv om han flytter sammen med en dame. Jeg har sett at cuckold skriver at dette slutter alle menn med, når de blir forelsket, men min erfaring er at dette er mer vanlig blant kvinner enn hos menn. Menn fortsetter vanligvis å holde av den faste squashkvelden samme hvor hodestups forelska de er, men kvinner oftere avlyser alle planer for å treffe han. Når det gjelder det å være mest forelsket synes jeg det er litt vanskelig å måle, og helst bør det jo være gjensidig. Men dersom en mann begynner å kutte ut kompiser og interesser for min skyld, begynner alle psychobjellene mine å ringe, både fordi jeg vet at det er usunt, og fordi jeg vet at da er muligheten stor for at han forventer det samme av meg. Og det er ikke aktuelt, samme hvor forelsket man er, så er det mulig å holde to tanker i hodet på en gang, ihvertfall dersom det ikke er den første forelskelsen man opplever. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_jente_* Skrevet 22. juni 2009 #12 Del Skrevet 22. juni 2009 Nå var dette ett sitat fra en annen debatt, og jeg gadd ikke å skrive det om, siden det sier like mye om både de snille og de slemme guttene. Jeg skrev om hvordan nice guys definerer bad guys, fordi de småpsycho sutregutta er det eneste jeg har hørt bruke begrepet, og dermed er definisjonen av dem også nødvendig å ta med. Men for å ta det med teskje: En slem gutt er en som står opp for seg selv, sine verdier og meninger, også når han er i ett forhold. Som fortsetter å ha egne interesser og kompiser, selv om han flytter sammen med en dame. Jeg har sett at cuckold skriver at dette slutter alle menn med, når de blir forelsket, men min erfaring er at dette er mer vanlig blant kvinner enn hos menn. Menn fortsetter vanligvis å holde av den faste squashkvelden samme hvor hodestups forelska de er, men kvinner oftere avlyser alle planer for å treffe han. Når det gjelder det å være mest forelsket synes jeg det er litt vanskelig å måle, og helst bør det jo være gjensidig. Men dersom en mann begynner å kutte ut kompiser og interesser for min skyld, begynner alle psychobjellene mine å ringe, både fordi jeg vet at det er usunt, og fordi jeg vet at da er muligheten stor for at han forventer det samme av meg. Og det er ikke aktuelt, samme hvor forelsket man er, så er det mulig å holde to tanker i hodet på en gang, ihvertfall dersom det ikke er den første forelskelsen man opplever. HELT ENIG! Men er man slem gutt om man har egne interesser som man fortsetter med i et forhold? Hvis den definisjonen stemmer så er det ikke rart jenter liker "bad boys". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2009 #13 Del Skrevet 22. juni 2009 Ifølge denne forklaringen er jo good guys egentlig noen drittsekker, og bad boys de virkelige good guys. :gjeiper: Jaja, når man først faller for bad boys er det jo greit å tillempe forståelsen slik at bad boy blir en uproblematisk hedersbetegnelse og good guys ikke fortjener annet enn forakt. Nå skal det sies at det ikke er alle her som vil rose seg av å være en good guy eller beklage seg over manglende suksess hos det annet kjønn. Selv har jeg ikke noe problem med meg selv om jeg oppfattes som en bad boy, det jeg synes er litt trist er bare at jentene er så redde for gutter som er virkelig forelsket. For idet du er virkelig hals-over-hode forelsket blir noe av bad boy-auraen borte. Du er ikke lenger fullt så uavhengig og sterk, hun har fått et tak på deg som ikke er helt heldig. Så du er bad boy og har nok av damer og velge blant - bare ikke hun du er for forelsket i. (Men det kan godt tenkes at du kan få henne på et senere tidspunkt, så snart den verste forelskelsen har lagt seg.) Here we go again... Badboys for meg er drittsekker, ikke menn med ryggrad og meninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 22. juni 2009 #14 Del Skrevet 22. juni 2009 HELT ENIG! Men er man slem gutt om man har egne interesser som man fortsetter med i et forhold? Hvis den definisjonen stemmer så er det ikke rart jenter liker "bad boys". Nei. Det er et absolutt pluss at man har et eget liv og ikke er avhengig av partneren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 22. juni 2009 #15 Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) Men for å ta det med teskje: En slem gutt er en som står opp for seg selv, sine verdier og meninger, også når han er i ett forhold. Som fortsetter å ha egne interesser og kompiser, selv om han flytter sammen med en dame. Jeg har sett at cuckold skriver at dette slutter alle menn med, når de blir forelsket, men min erfaring er at dette er mer vanlig blant kvinner enn hos menn. Menn fortsetter vanligvis å holde av den faste squashkvelden samme hvor hodestups forelska de er, men kvinner oftere avlyser alle planer for å treffe han. Når det gjelder det å være mest forelsket synes jeg det er litt vanskelig å måle, og helst bør det jo være gjensidig. Men dersom en mann begynner å kutte ut kompiser og interesser for min skyld, begynner alle psychobjellene mine å ringe, både fordi jeg vet at det er usunt, og fordi jeg vet at da er muligheten stor for at han forventer det samme av meg. Og det er ikke aktuelt, samme hvor forelsket man er, så er det mulig å holde to tanker i hodet på en gang, ihvertfall dersom det ikke er den første forelskelsen man opplever. Jeg tror du skal lete med lys og lykte for å finne gutter som kutter kontakten med venner eller slutter med sport og fritidsinteresser fordi de finner seg en jente. Det har aldri falt meg inn at dette kunne være forskjellen på snille gutter og bad boys. :gjeiper: Ifølge en slik forståelse vil de aller fleste gutter være bad boys. Selv de mest utpregede nerder, en gruppe jeg tror i svært liten grad forbindes med begrepet bad boy, ville vært as bad as they come hvis dette kriteriet skulle legges til grunn. Tror ikke det er mange nerdegutter som ville gi opp nerdeinteressene sine og kuttet kontakten med nerdenettverkene bare fordi de fikk dame. Ikke engang om dama ønsket det. Det jeg sikter til når jeg snakker om bad boy-kvaliteter som ofte blir borte når man er for forelsket er om en form for psykologisk uavhengighet og dertil hørende sorgløs uforsiktighet. Det er ikke snakk om at du blir en dott, men du mister litt av usårbarheten som kjennetegner en bad boy. Fordi hun faktisk betyr noe for deg. Og hvis du er mer forelsket i henne enn hun er i deg får hun overtaket, da er det vanskelig å fortsette å være bad boy. I hvert fall blir du neppe oppfattet sånn av henne. Endret 22. juni 2009 av Cuckold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 22. juni 2009 #16 Del Skrevet 22. juni 2009 Jeg tror du skal lete med lys og lykte for å finne gutter som kutter kontakten med venner eller slutter med sport og fritidsinteresser fordi de finner seg en jente. Det har aldri falt meg inn at dette kunne være forskjellen på snille gutter og bad boys. :gjeiper: Ifølge en slik forståelse vil de aller fleste gutter være bad boys. Selv de mest utpregede nerder, en gruppe jeg tror i svært liten grad forbindes med begrepet bad boy, ville vært as bad as they come hvis dette kriteriet skulle legges til grunn. Tror ikke det er mange nerdegutter som ville gi opp nerdeinteressene sine og kuttet kontakten med nerdenettverkene bare fordi de fikk dame. Ikke engang om dama ønsket det. Det jeg sikter til når jeg snakker om bad boy-kvaliteter som ofte blir borte når man er for forelsket er om en form for psykologisk uavhengighet og dertil hørende sorgløs uforsiktighet. Det er ikke snakk om at du blir en dott, men du mister litt av usårbarheten som kjennetegner en bad boy. Fordi hun faktisk betyr noe for deg. Og hvis du er mer forelsket enn henne enn hun er i deg får hun overtaket, da er det vanskelig å fortsette å være bad boy. I hvert fall blir du neppe oppfattet sånn av henne. Men HVA kjennetegner en bad boy? Hvordan oppfører en bad boy seg? Hva konkret skal man se etter om man skal gjenkjenne en bad boy? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 22. juni 2009 #17 Del Skrevet 22. juni 2009 For meg er dette et totalt ubrukelig begrep, som jeg aldri tidligere har sett en god definisjon på som alle er enige i. Og den definisjonen ser heller ikke ut til å komme her. Mine tanker om såkalte bad boy går gjerne til stereotypien man gjerne ser på film eller i tv-serier, gjerne da den superkjekke bad boyen som blir totalt forvandla av den søte lille jenta. Er det rart at generaliseringer rundt jenter og bad boys har kommet for å bli? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 22. juni 2009 #18 Del Skrevet 22. juni 2009 En bad boy er i mine øyne en som er en tvers gjennom drittsekk. Som bare utnytter andre til egen fordel, mangler empati og evnen til omsorg, som skal ha full kontroll til en hver tid, og har et sett regler for dama og et helt annet for seg selv. Han er gjerne manipulerende, kjører over med sine meninger, og er lite hensynsfull. Han gjør som han vil, også får dama bare pent finne seg i det. Hvis dama begynner å rasle litt med lenkene, truer han med å dumpe henne på flekken. Og enden på visa er som regel at hun føyer seg for å beholde han. Og slik går no dagan... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 22. juni 2009 #19 Del Skrevet 22. juni 2009 Men HVA kjennetegner en bad boy? Hvordan oppfører en bad boy seg? Hva konkret skal man se etter om man skal gjenkjenne en bad boy? Mye av dette handler om det psykiske maktforholdet mellom gutt og jente. En bad boy er farlig, kanskje litt skruppelløs, sterk og uavhengig, han har en fandenivoldsk innstilling som tilkjennegir at hans lykke ikke avhenger av deg. Han ser deg og setter pris på deg for det du er verdt som kvinne, men han ser deg med objektive øyne, han har ikke fått tilslørt synet av forelskelsens rus. Du får ham neppe til å forandre så mange planer for din skyld, du vil kanskje aldri bli helt trygg på at du har ham. Han kan tilbringe tid sammen med deg, dere kan bo sammen, kanskje i flere år, men han vil aldri bli helt din. Og rett som det er oppfører han seg som en drittsekk, noe som gjør at dine følelser svinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lommerusk Skrevet 22. juni 2009 #20 Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå