Gjest Emira Skrevet 29. juli 2003 #1 Skrevet 29. juli 2003 Min søster har veldig lav selvtillitt, og har problemer med å møte nye mennesker, få seg ordentlig jobb etc. Hun er 28 år og har aldri hatt noen kjæreste, og har opplevd fryktelig lite til å være i den alderen. Hun har bare veldig få venner, som jeg ikke vet om man kan kalle ordentlige venner engang. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for henne. Hun liker ikke å prate om slike ting, og prater veldig lite i det store og hele. Hun lider av dysleksi, noe som gjorde henne dårlig på skolen, som sikkert er noe av grunnen til den dårlige selvtillitten. Jeg har nevt at hun bør gå til psykolog, men hun er nok veldig redd for det også, dessverre. Jeg kan jo ikke tvinge henne. Alt dette gjør henne ganske apatisk, og jeg er redd for at hun aldri vil komme videre, hvis det ikke skjer noe snart. Har noen erfaringer med dette, eller noen gode råd?
Gjest Poirot Skrevet 29. juli 2003 #2 Skrevet 29. juli 2003 Meld dere på noe sammen, eks en gruppetur eller fritidsaktivitet.
Gjest dorian Skrevet 29. juli 2003 #3 Skrevet 29. juli 2003 Dakar liten! Det beste hadde vel vært en psykolog for å få profesjonell hjelp til å sortere barndommen og opplevelsene derfra. Det hjelper også å ha en søster som bryr seg :blunke: dorian
Jinx Skrevet 29. juli 2003 #4 Skrevet 29. juli 2003 :o Denne jenta er helt klar for store forandringer i livet sitt.. Hun burde snakke med noen om dette.. Evnt legen sin i første omgang ....? (så kan hxn gi henvisning til Psykolog) Fint om du tar henne med på div, kanskje du kunne fått henne til å se litt annerledes på det å oppsøke hjelp også..?
Gjest Hilde K S Skrevet 29. juli 2003 #5 Skrevet 29. juli 2003 Finn et morsomt kurs ! Meld dere på spanskkurs eller mesterkokk eller noe annet gøy der det også er lett å komme i kontakt med folk. Og ja - hun er heldig som har en søster som bryr seg og vil gjøre noe for henne.
Suzy Skrevet 30. juli 2003 #6 Skrevet 30. juli 2003 Så bra at du bryr deg! :D Hun trenger sannsynligvis psykolog ja... Har du satt deg ned og snakket skikkelig med henne? (det har du sikkert, men likevel... ) Da mener jeg snakket om at du er bekymret for henne. At du opplever henne som isolert og at du er glad i henne - derfor vil du ikke at hun skal bli sittende slik?? Skal dere gå på kurs eller noe slikt så ta henne i første omgang med på noe du vet hun er flinkere til enn deg. Det vil sannsynligvis gi henne en god følelse og kanskje gi henne en dytt i riktig retning. Suz
Lenemor Skrevet 30. juli 2003 #7 Skrevet 30. juli 2003 Så bra at du bryr deg! :D Skal dere gå på kurs eller noe slikt så ta henne i første omgang med på noe du vet hun er flinkere til enn deg. Det vil sannsynligvis gi henne en god følelse og kanskje gi henne en dytt i riktig retning. Suz Helt enig :D Lykketil ihvertfall! :D
Gjest Emira Skrevet 30. juli 2003 #8 Skrevet 30. juli 2003 Tusen takk til alle dere som gir meg gode råd og tips! Ønsker dere en fortsatt god sommer!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå