Gjest Gjest_fortvilt_* Skrevet 21. juni 2009 #1 Skrevet 21. juni 2009 Mannen min og jeg har et veldi fint forhold og er veldig glade i hverandre. Nå venter vi vårt første barn og gleder oss veldig til det. Samtidig er vi begge veldig stae og diskuterer og krangler støtt og stadig. Vi gjør det nesten til en sport å ha rett i alt mulig og begge har problemer med å overse bagateller. Vi kan mao krangle om en gråsten. Vi blir begge svært fort provoserte av kommentarer fra den andre som vi oppfatter som spydige eller sure. Vi greier mao ikke å overse noen ting. Det som bekymrer meg nå er at vi har begynt å slå hverandre når vi havner i en krangel som har utviklet seg. Vi prater masse om dette i etterkant og er begge veldig lei oss for dette. Det som skjer, i allefall i mitt tilfell, er at jeg etterhvert blir så oppgitt og frustrert at jeg slår spontant. Det er aldri min hensikt å skade han eller gjøre det vondt, men det er selvfølgelig ingen unnskyldning. Når han slår meg gjør det ofte vondt og jeg har blitt blå og rød ved et par tilfeller. Jeg vet at han også misliker seg selv sterkt når han gjør dette, og sier i sinne at det er jeg som får frem dette hos han. Vi ønsker å være sammen til tross for dette fordi vi har et ellers svært godt forhold og er fortsatt like forelsket. Men jeg er så redd for at vi har tråkket over en grense som vi ikke greier å snu på. Vi kan jo ikke fortsette å slå hverandre når barnet kommer. Det er vanskelig å forklare hva som skjer i sånne tilfeller, men det erakkurat som vi mister kontrollen når kranglene utvikler seg så voldsomt. Vi har pratet og pratet og pratet om dette, og lover hverandre å ikke havne i disse konfliktene igjen, men det hjelper ikke. Er det noen som har noen gode råd ifht hva vi kan gjøre? Dette er tross alt mannen jeg har tenkt å leve sammen med resten av livet
Gjest Gjest_fortvilt_* Skrevet 21. juni 2009 #3 Skrevet 21. juni 2009 Samlivsterapi. Enkelt og greit. Gjerne det. Men jeg ser for meg at noe sånt er veldig dyrt og noe vi ikke har råd til nå. Men ønsker helt klart å prioritere dette dersom når vi får råd..
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 21. juni 2009 #4 Skrevet 21. juni 2009 Dersom du får terapi gjennom fastlegen koster det ingenting.
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2009 #5 Skrevet 21. juni 2009 Gjerne det. Men jeg ser for meg at noe sånt er veldig dyrt og noe vi ikke har råd til nå. Men ønsker helt klart å prioritere dette dersom når vi får råd.. Familievernkontor er gratis i hver kommune
Noli Skrevet 21. juni 2009 #6 Skrevet 21. juni 2009 Familievernkontor er gratis i hver kommune Ja, og dit kan du bare ringe og bestille time, trenger ikke henvisning eller noe sånt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå