Gjest lurer på dette Skrevet 21. juni 2009 #1 Skrevet 21. juni 2009 Håper det er rett forum, ellers får dere flytte denne tråden :-) Jeg har en forretningside som jeg nå har jobbet med i det stille en stund. Jeg er klar til å sette dette ut i livet, men støter på litt problemer nå. Jeg må importere varer jeg skal selge da de ikke produseres i Norge. Men ... finner lite informasjon om denne type import på nett. Det er snakk om matvarer, men ikke ferske eller fryste. Altså ikke animalske eller fisk. Jeg har funnet leverandør innen EØS-området, så det er er klart. Jeg vet jeg må betale toll, mvs og diverse andre avgifter. Noen steder står det at det skal sendes inn skjema til Mattilsynet, andre steder andre. Så jeg blir i tvil. Noen her som driver med import og kan fortelle litt? Hvor starter jeg jakten??
Gjest Blondie65 Skrevet 21. juni 2009 #2 Skrevet 21. juni 2009 Hvorfor kontakter du ikke bare mattilsynet og spør?
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2009 #3 Skrevet 22. juni 2009 Selvfølgelig har jeg gjort dette i dag, men som du vet var det søndag i går og ergo stengt hos mattilsynet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå